číslo jednací: S446/2011/VZ-16467/2011/510/Krk

Instance I.
Věc Úklidové služby
Účastníci
  1. Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně
  2. OLMAN – REPACO services
  3. REPACO services s.r.o.
  4. OLMAN spol. s.r.o.
  5. Nový úklid a.s.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok SŘ zastaveno
Rok 2011
Datum nabytí právní moci 26. 11. 2011
Dokumenty file icon 2011_S446.pdf  108 KB

Č. j.: ÚOHS-S446/2011/VZ-16467/2011/510/Krk

V Brně dne: 8.11.2011


Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle ust. § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 21.9.2011 na návrh, jehož účastníky jsou

·  zadavatel – Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, IČ 00159816, se sídlem Pekařská 53, 656 91 Brno, zastoupené Ing. Petrem Koškou, MBA, ředitelem,

·  navrhovatel – účastníci sdružení „OLMAN – REPACO services“, které tvoří

o  REPACO services s.r.o., IČ 28424867, se sídlem Opuková 513/18, 163 00 Praha 6, za niž jedná Pavel Kostrbel, jednatel,

o   OLMAN spol. s.r.o., IČ 25578375, se sídlem Jakuba Obrovského 228/1a, 635 00 Brno, za niž jedná  Bc. Martin Olejár, jednatel,

kteří dne 27.5.2011 uzavřeli smlouvu o sdružení podle § 829 a násl. zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů za účelem podání společné nabídky, a kteří jsou ve správním řízení zastoupeni na základě plné moci ze dne 21.9.2011 Mgr. Hanou Šimkovou, advokátkou, se sídlem Příkop 843/4, 602 00 Brno,

·  vybraný uchazeč – Nový úklid a.s., IČ 27882390, se sídlem Kodaňská 1441/46, 101 00 Praha, za niž jednají Ing. Jana Jirmanová, předsedkyně představenstva a Mgr. Petr Skácel, člen představenstva.

ve věci vymezené obsahem návrhu na přezkoumání úkonů zadavatele Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně při zadávání nadlimitní veřejné zakázky "Úklidové služby" v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo uveřejněno v Informačním systému o veřejných zakázkách dne 5.4.2011 pod ev. č. 60058309 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 9.4.2011 pod ev. č. 2011/S 70-113932,  rozhodl podle ust. § 117a písm. c) zákona 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, takto:

Správní řízení se zastavuje, neboť návrh nebyl doručen zadavateli – Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně – ve lhůtě stanovené v ust. § 114 odst. 4 zákona o veřejných zakázkách.

Odůvodnění

Zadávací řízení

1.  Zadavatel – Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, IČ 00159816, se sídlem Pekařská 53, 656 91 Brno, zastoupená Ing. Petrem Koškou, MBA, ředitelem, (dále jen „zadavatel“), uveřejnil podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), v Informačním systému o veřejných zakázkách  dne 5.4.2011 pod ev. č. 60058309 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 9.4.2011 pod ev. č. 2011/S 70-113932, oznámení o otevřeném řízení za účelem veřejné zakázky "Úklidové služby"  (dále jen „veřejná zakázka“).

2.  Z protokolu o otevírání nabídek ze dne 31.5.2011 vyplývá, že zadavatel ve lhůtě pro podání nabídek obdržel pět nabídek. Jak je zřejmé z protokolu z jednání komise o posouzení nabídek (dále jen „komise“) ze dne 16.6.2011, komise u všech nabídek konstatovala, že splňují požadavky zadavatele uvedené v zadávacích podmínkách.

3.  V dokumentaci je rovněž doložena zpráva o posouzení a předběžném hodnocení nabídek ze dne 21.6.2011, ve které je jako výsledek předběžného hodnocení nabídek uvedeno následující pořadí nabídek:

1.HPF CLEAN s.r.o., s nabídkovou cenou 136 983 323,78 Kč,

2. účastníci sdružení „OLMAN – REPACO services, s nabídkovou cenou 160 281 030 Kč,

3. ISS Facility Services s.r.o., s nabídkovou cenou 184 204 783, 20 Kč,

4. Nový úklid a.s, s nabídkovou cenou 193 713 022,50 Kč,

5.FRAPOCH-CLEAN s.r.o., s nabídkovou cenou 196 414 125 Kč (vše bez DPH)

4.  Výše uvedené společnosti byly vyzvány k účasti na elektronické aukci, která se konala od 11.8.2011 od 10:00 a skončila 11.8.2011 v 13:46. Vybraným uchazečem se po uskutečnění této elektronické aukce stala společnost Nový úklid a.s., IČ 27882390, se sídlem Kodaňská 1441/46, 101 00 Praha, za niž jednají Ing. Jana Jirmanová, předsedkyně představenstva a Mgr. Petr Skácel, člen představenstva (dále jen „vybraný uchazeč“), s konečnou nabídkovou cenou 96 419 616 Kč (bez DPH).

5.  Dne 19.8.2011 obdržel navrhovatel – účastníci sdružení „OLMAN – REPACO services“, které tvoří

o  REPACO services s.r.o., IČ 28424867, se sídlem Opuková 513/18, 163 00 Praha 6, za niž jedná Pavel Kostrbel, jednatel,

o  OLMAN spol. s.r.o., IČ 25578375, se sídlem Jakuba Obrovského 228/1a, 635 00 Brno, za niž jedná  Bc. Martin Olejár, jednatel,

kteří dne 27.5.2011 uzavřeli smlouvu o sdružení podle § 829 a násl. zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů za účelem podání společné nabídky, a kteří jsou ve správním řízení zastoupeni na základě plné moci ze dne 21.9.2011 Mgr. Hanou Šimkovou, advokátkou, se sídlem Příkop 843/4, 602 00 Brno, rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 17.8.2011 a proti tomuto rozhodnutí podal námitky ze dne 1.9.2011, které zadavatel obdržel dne 2.9.2011.

6.  Dne 12.9.2011 obdržel navrhovatel rozhodnutí o nevyhovění námitce ze dne 9.9.2011.

7.  Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřadˇ) návrh na přezkoumání úkonů zadavatele.

Řízení před správním orgánem

8.  Úřad obdržel návrh dne 21.9.2011 a tímto dnem bylo zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele.

9.  Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou

a.  zadavatel

b.  navrhovatel

c.  vybraný uchazeč

10.  Dne 29.9.2011 byl zadavatel informován o doručení návrhu Úřadu, na základě čehož zaslal zadavatel Úřadu příslušnou dokumentaci o výše uvedené veřejné zakázce, kterou Úřad obdržel dne 6.10.2011. Současně s ní zadavatel Úřad informoval, že od navrhovatele neobdržel stejnopis návrhu.

11.  Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům správního řízení dopisem č. j. ÚOHS- 446- 2011/VZ-15978/2011/510/Krk ze dne 12.10.2011. Zároveň jim usnesením č. j. ÚOHS- S446-2011/VZ-15982/2011/510/Krk z téhož dne stanovil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí.

12.  Usnesením č. j. ÚOHS-S446-2011/VZ-15982/2011/510/Krk ze dne 12.10.2011 Úřad navrhovateli rovněž stanovil lhůtu k provedení úkonu, a to předložení dokladu prokazujícího, že zadavateli doručil stejnopis návrhu ve lhůtě podle § 114 odst. 4 zákona, tj. do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž obdržel rozhodnutí zadavatele ze dne 9.9.2011 o námitkách ze dne 1.9.2011.

13.  V citovaném usnesení bylo mj. uvedeno: “Z předložených podkladů vyplývá, že navrhovatel obdržel rozhodnutí zadavatele ze dne 9.9.2011 (o námitkách ze dne 1.9.2011) dne 12.9.2011. Poslední den pro doručení návrhu Úřadu a stejnopisu návrhu zadavateli byl 22.9.2011. Úřadu byl návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele doručen dne 21.9.2011. Z předložených podkladů nevyplývá, že by stejnopis návrhu byl zadavateli doručen do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž navrhovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl. Jestliže navrhovatel ve stanovené lhůtě Úřadu nedoloží doklad o doručení návrhu zadavateli v zákonem stanovené lhůtě, Úřad podle § 117a písm. c) zákona zahájené řízení zastaví.“

14.  Ve stanovených lhůtách se k správnímu řízení žádný z účastníků řízení nevyjádřil, a ani navrhovatel ve lhůtě stanovené mu v Usnesení č. j. ÚOHS-S446-2011/VZ-15982/2011/510/Krk ze dne 12.10.2011, neprokázal Úřadu doručení stejnopisu návrhu zadavateli do 10 kalendářních dní, ode dne, v němž obdržel rozhodnutí zadavatele ze dne 9.9.2011 o námitkách ze dne 1.9.2011.

Zjištění a závěry Úřadu vyplývající ze správního spisu a dokumentace poskytnuté zadavatelem

15.  Úřad přezkoumal na základě § 112 a násl. ustanovení zákona dodržení podmínek pro podání návrhu a rozhodl o zastavení řízení. Ke svému rozhodnutí Úřad uvádí následující rozhodné skutečnosti.

16.  Podle ust. § 114 odst. 4 zákona návrh musí být doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl.

17.  Podle § 117a písm. c) zákona Úřad zahájené řízení zastaví, jestliže návrh nebyl doručen Úřadu a zadavateli ve lhůtách podle § 114 odst. 4 zákona.

18.  Úřad z dokumentace o veřejné zakázce zjistil, že zadavatel přezkoumal námitky navrhovatele proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky a námitkám nevyhověl rozhodnutím č. j. VZ/2011/01/2318 ze dne 9.9.2011, které navrhovatel dle předložené dokumentace obdržel dne 12.9.2011. Návrh byl Úřadu doručen dne 21.9.2011. Z předložených podkladů vyplývá, že stejnopis návrhu nebyl navrhovatelem zadavateli doručen do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž navrhovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl, neboť v daném případě byl posledním dnem pro podání návrhu na přezkoumání rozhodnutí zadavatele o námitkách 22. září 2011. Navrhovatel ani ve lhůtě stanovené v Usnesení č. j. ÚOHS-S446-2011/VZ-15982/2011/510/Krk ze dne 12.10.2011, neprokázal, že stejnopis návrhu doručil zadavateli ve lhůtě stanovené v ust. § 114 odst. 4 zákona. Na základě výše uvedeného Úřad konstatuje, že navrhovatel nedodržel zákonem stanovenou podmínku pro podání návrhu na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, který se podle § 114 odst. 4 zákona musí doručit Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl. Z uvedeného vyplývá, že příslušný návrh musí být doručen v zákonem stanovené lhůtě na obě zákonem určená místa. V daném případě nebyl návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele o námitkách doručen zadavateli ve stanovené lhůtě.

19.  Vzhledem k tomu, že návrh nebyl doručen zadavateli ve lhůtě stanovené v § 114 odst. 4 zákona, Úřad rozhodl o zastavení řízení, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí.

Poučení

Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.

JUDr. Eva Kubišová  otisk úředního razítka

místopředsedkyně

Obdrží:

1.  Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, Pekařská 53, 656 91 Brno,

2.  Mgr. Hana Šimková, advokátka, Příkop 843/4. 602 00 Brno

3.  Nový úklid a.s., Kodaňská 1441/46, 101 00 Praha,

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz