číslo jednací: 10490/2024/873
spisová značka: S0126/2024

Instance I.
Věc Spojení soutěžitelů Vodafone Czech Republic, a. s. / SAZKA, a. s.
Účastníci
  1. Vodafone Czech Republic, a. s.
  2. SAZKA, a. s.
Typ správního řízení Spojování soutěžitelů (fúze)
Výrok povoleno
Rok 2024
Datum nabytí právní moci 8. 3. 2024
Dokumenty file icon 2024_S0126.pdf 257 KB

 

Spisová značka:  ÚOHS-S0126/2024/KS

Číslo jednací:      ÚOHS-10490/2024/873

 

Brno 8. 3. 2024

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0126/2024/KS zahájeném dne 9. 2. 2024 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon  ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 21 odst. 1 téhož zákona, na základě návrhu účastníka řízení, společnosti Vodafone Czech Republic a.s., se sídlem Praha 5, Stodůlky, náměstí Junkových 2808/2, IČO 25788001, zastoupeného Mgr. Jiřím Hronem, advokátem, se sídlem Praha 4, Na Strži 2102/61a, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává v souladu s § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů toto

 

rozhodnutí:

 

Spojení soutěžitelů, ke kterému má dojít ve smyslu § 12 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů v souvislosti se „Smlouvou o prodeji části závodu“, která byla uzavřena dne 19. 12. 2023 mezi společnostmi Vodafone Czech Republic a.s., se sídlem Praha 5, Stodůlky, náměstí Junkových 2808/2, IČO 25788001, jako kupujícím, a SAZKA a.s., se sídlem Praha 6, Vokovice, Evropská 866/69, IČO 26493993, jako prodávajícím, v jejímž konečném důsledku má společnost Vodafone Czech Republic a.s. získat možnost výlučně kontrolovat část závodu společnosti SAZKA a.s., která působí jako poskytovatel mobilních telekomunikačních služeb pod obchodní značkou SAZKAmobil, se dle § 16 odst. 2 věta druhá téhož zákona

 

povoluje.

 

Odůvodnění

 

1.             Při posuzování spojení soutěžitelů vycházel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, listiny zakládající spojení, výpisů z obchodního rejstříku, výročních zpráv, jakož i dalších skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů. Úřad zohlednil rovněž svoji předchozí rozhodovací praxi a přihlédl k rozhodovací praxi Evropské komise (dále jen „Komise“) ve spojením dotčené oblasti.

2.             Skutečnost, že se Úřad spojením zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“) zveřejněna v Obchodním věstníku č. OV08521855 dne 14. 2. 2024. Tato skutečnost byla současně zveřejněna na internetových stránkách Úřadu. Ve stanovené lhůtě 5 dnů pro podání případných připomínek Úřad obdržel námitku k uvedenému spojení soutěžitelů, kterou podala společnost Uniphone s.r.o., se sídlem Slovenská republika, Košice, Popradská 12 (dále jen „Uniphone“).  

I. Notifikační podmínky

3.             K navrhovanému spojení soutěžitelů má dojít v souvislosti se „Smlouvou o prodeji části závodu“ uzavřenou dne 19. 12. 2023 mezi společností Vodafone Czech Republic a.s., se sídlem Praha 5, Stodůlky, náměstí Junkových 2808/2, IČO 25788001 (dále jen „Vodafone CR“), jako kupujícím, a společností SAZKA a.s., se sídlem Praha 6, Vokovice, Evropská 866/69, IČO 26493993 (dále jen „SAZKA“), jako prodávajícím, v jejímž konečném důsledku má společnost Vodafone CR získat část závodu společnosti SAZKA, která působí jako poskytovatel mobilních telekomunikačních služeb pod obchodní značkou SAZKAmobil (dále jen „SAZKAmobil“), a tím i možnost tuto část závodu výlučně kontrolovat.

4.             Posuzovaná transakce tak představuje spojení soutěžitelů podle § 12 odst. 2 zákona, neboť podle citovaného ustanovení se za spojení soutěžitelů považuje, pokud jeden nebo více podnikatelů anebo jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují alespoň jednoho soutěžitele, získá možnost přímo nebo nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele nebo jeho část, zejména nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů anebo smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují takového soutěžitele nebo jeho část[1] kontrolovat.

5.             Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení soutěžitelů splňuje také druhé notifikační kritérium stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva ze spojujících se soutěžitelů dosáhli každý za poslední účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna, a spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu.

II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů

6.             Společnost Vodafone CR působí na území České republiky v oblasti elektronických komunikací, zejména v oblasti poskytování mobilních a pevných služeb elektronických komunikací spotřebitelům a firemním zákazníkům, tj. telefonních a datových služeb, přístupu k síti internet, pronájmu okruhů, televizních a rozhlasových služeb, dále rovněž v oblasti provozování sítí elektronických komunikací. Společnost Vodafone CR kontroluje společnosti Závišova Real Estate, s.r.o. a Oskar Mobil s.r.o., jež se zabývají pronájmem nemovitostí.

7.             Společnost Vodafone CR dále pak společně se společností COMVERGA a.s. a Svazem českých a moravských spotřebních družstev vlastní společnost COOP mobil s.r.o., přičemž každý ze společníků této společnosti drží jednotlivě obchodní podíl ve výši 1/3 jejího základního kapitálu. Společnost COOP mobil s.r.o. působí jako virtuální mobilní operátor a poskytuje mobilní telekomunikační služby zaměřené zejména na zákazníky prodejen COOP, kterým za pravidelné nákupy nabízí bonusový program zahrnující slevy na volání a SMS.

8.             Společnost Vodafone CR je součástí podnikatelské skupiny, v jejímž čele stojí společnost Vodafone Group Plc, která je celosvětově aktivní v oblasti telekomunikací (dále též „Skupina Vodafone“). Na území České republiky působí Skupina Vodafone mimo společnost Vodafone CR prostřednictvím společností Vantage Towers s.r.o., která se zabývá provozováním a pronájmem pasivní telekomunikační infrastruktury mobilních základnových stanic (zejména věží pro umístění technologií mobilních sítí), a Vodafone Enterprise Europe (UK) Limited, odštěpný závod, která poskytuje služby elektronických komunikací […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…].

9.             SAZKAmobil působí v České republice rovněž v oblasti telekomunikací, neboť jako mobilní virtuální operátor poskytuje zejména veřejné telekomunikační služby, a to prostřednictvím mobilní sítě elektronických komunikací provozované společností Vodafone CR. Před realizací posuzované transakce je SAZKAmobil součástí společnosti SAZKA, která působí zejména v oblasti provozování loterií a sázkových her.

III. Dopady spojení

10.         Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska jeho charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území.

11.         Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 2 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozuje soutěžitel, nad nímž je v důsledku spojení získávána kontrola, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi navrhovatele.

12.         K navrhovanému spojení soutěžitelů má dojít zejména v oblasti telekomunikací, v níž je aktivní jak společnost Vodafone CR, tak SAZKAmobil. Z výše uvedeného popisu činností spojujících se stran je zřejmé, že SAZKAmobil se zabývá poskytováním maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb, tj. hlasových a datových služeb, včetně přístupu k internetu. Uvedené služby poskytuje prostřednictvím sítě provozované společností Vodafone CR, působí tak v oblasti telekomunikací v roli mobilního virtuálního operátora (tzv. MVNO). Společnost Vodafone CR je naopak plnohodnotným poskytovatelem služeb elektronických komunikací, který se zabývá jak provozováním telekomunikační infrastruktury, tak poskytováním komplexních telekomunikačních služeb, zahrnujících hlasové a datové služby, stejně jako službu přístupu k internetu, televizní a rozhlasové vysílání a poskytování audiovizuálních služeb na vyžádání. K překrytí činností spojujících se stran tak dochází pouze v oblasti poskytování maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb.

13.         Mobilní telekomunikační služby poskytované koncovým zákazníkům zahrnují služby pro vnitrostátní a mezinárodní hlasová volání, SMS (včetně MMS a dalších zpráv), mobilní internet s datovými službami, přístup k obsahu prostřednictvím mobilní sítě a maloobchodní mezinárodní roamingové služby.[2] V oblasti mobilních telekomunikačních služeb by teoreticky bylo možné dále rozlišit užší segmenty, např. podle typu služby (hlasové hovory, SMS, MMS, mobilní internetové datové služby), typu síťové technologie (jako jsou 2G, 3G, 4G a 5G sítě), případně podle způsobu úhrady na předplacené (pre-paid) služby či služby hrazené až po jejich využití (post-paid) nebo podle typu zákazníka, tj. zda jsou služby poskytovány fyzickým osobám /domácnostem nebo podnikatelským subjektům.

14.         V otázce vymezení věcného relevantního trhu Úřad vycházel ze své předchozí rozhodovací praxe,[3] stejně jako rozhodovací praxe Komise,[4] která dospěla k závěru, že výše naznačené segmenty nepředstavují samostatné věcné trhy. Z tohoto důvodu Úřad nepřistoupil k možnému dalšímu členění oblasti dotčené posuzovaným spojením soutěžitelů a vymezil z hlediska věcného relevantní trh maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných koncovým zákazníkům.

15.         Z hlediska geografického Úřad za relevantní trh maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb ve své dřívější rozhodovací praxi považoval území České republiky.[5] Stejně tak rozhodovací praxe Komise vymezuje trhy maloobchodních mobilních služeb jako národní, a to zejména vzhledem ke stávajícím regulatorním překážkám a úplnému vnitrostátnímu pokrytí operátorů.[6] Úřad pro účely posouzení navrhovaného spojení soutěžitelů tak vymezuje relevantní trh maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb z hlediska geografického územím České republiky.

16.         Na relevantním trhu maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb na území České republiky působí oba spojující se soutěžitelé, přičemž společně dosáhli v roce 2022 tržního podílu ve výši [25-35] %, přičemž podíl společnosti Vodafone CR činil [25-35] % a podíl připadající na SAZKAmobil odpovídal [0-5] %.

17.         Trh maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb v České republice je vysoce koncentrovaný, nicméně změna této koncentrace v důsledku realizace navrhovaného spojení soutěžitelů je zcela marginální.

18.         Spojením vzniklý subjekt bude ve svých aktivitách na území České republiky čelit konkurenci zejména dvou významných plnohodnotných mobilních telekomunikačních operátorů, společnosti O2 Czech Republic a.s. (dále jen „O2CR“), která na trhu maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb zaujímá postavení odpovídající tržnímu podílu 25–35 %, a společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. (dále jen „TMCR“) s tržním podílem 35–45 %. Současně na relevantním trhu bude nadále působit řada virtuálních mobilních operátorů, kteří ale individuálně i v součtu zaujímají marginální tržní postavení.

19.         Obecně lze konstatovat, že společnost Vodafone CR představuje v České republice na trhu maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb významného soutěžitele, který je ale v porovnání se soutěžiteli disponujícími vlastní mobilní telekomunikační infrastrukturou nejmenší. Naopak SAZKAmobil je jedním (byť největším) z řady mobilních virtuálních operátorů.

20.         Na trhu maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb v České republice dochází v důsledku posuzovaného spojení soutěžitelů k horizontálnímu překrytí činností spojujících se stran. Tržní podíl spojením vzniklého soutěžitele se bude podle počtu uživatelů pohybovat kolem [25-35] %, přičemž nárůst tržního podílu společnosti Vodafone CR bude v důsledku akvizice s ohledem na marginální postavení SAZKAmobil na výše uvedeném relevantním trhu velmi nízký. V důsledku realizace navrhované transakce tak nedochází na předmětném relevantním trhu k významné změně.

21.         Úřad v této souvislosti poukazuje na vyvratitelnou domněnku nenarušení hospodářské soutěže definovanou v ustanovení § 17 odst. 3 zákona, podle kterého se má za to, že spojení soutěžitelů nemá za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, pokud jejich společný tržní podíl na relevantním trhu nepřesahuje 25 %. K tomu Úřad uvádí, že předmětnou hranici 25 % by spojující se soutěžitelé v oblasti maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb v České republice přesáhli pouze mírně, přičemž nárůst společného tržního podílu představovaný podílem nabývané části závodu SAZKAmobil činí méně než [0-5] %.

22.         Současně Úřad zkoumal, zda SAZKAmobil představuje pro společnost Vodafone CR blízkého konkurenta, který by na ni vyvíjel před realizací navrhované transakce podstatný soutěžní tlak. Za tímto účelem si vyžádal od spojujících se stran data o příchodech a odchodech klientů spojujících se stran včetně určení toho, od kterého mobilního operátora ke spojujícím se soutěžitelům přišli nebo k jakému jinému mobilnímu operátorovi odešli.

23.         Z porovnání těchto údajů vyplynulo, že v roce v roce 2022 SAZKAmobil od jiných mobilních operátorů převzala přibližně […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] zákazníků, z nichž nejvíce přešlo od společnosti […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…], následně od společnosti […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] a od společnosti […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] přišlo přibližně […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] % zákazníků. V roce 2023 pak nejvíce zákazníků poptávajících mobilní telekomunikační služby k SAZKAmobilu přešlo od společnosti […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…], následně od společnosti […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] a od společnosti […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] přišlo přibližně […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] % zákazníků. V roce 2023 však SAZKAmobil od jiných mobilních operátorů nabyla již méně než […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] zákazníků.

24.         Od společnosti Vodafone CR pak v roce 2023 odešlo k jiným mobilním operátorům více než […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] zákazníků, přičemž k SAZKAmobilu přešlo méně než […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] % z těchto zákazníků.

25.         Z uvedeného vyplývá, že SAZKAmobil nevytváří na společnost Vodafone CR podstatný konkurenční tlak. Navíc v čase se význam tohoto soutěžitele snižoval, protože v roce 2023 jej opustilo téměř […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] zákazníků, přičemž současně tento od jiných operátorů nabyl méně než […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] zákazníků.       

26.         Úřad uzavírá, že na relevantním trhu maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb v České republice nedochází vlivem realizace navrhovaného spojení soutěžitelů k významné tržní změně, a tím ani k podstatnému narušení hospodářské soutěže.

27.         Úřad v průběhu správního řízení o povolení spojení soutěžitelů Vodafone CR / SAZKAmobil obdržel proti posuzovanému spojení námitku společnosti Uniphone. Společnost Uniphone je podle svého vyjádření držitelem oprávnění k podnikání v oblasti elektronických komunikací vydaného na základě zákona č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích (dále jen „ZEK“) Českým telekomunikačním úřadem (dále jen „ČTÚ“), jako národním regulátorem pro oblast telekomunikací, a vyjádřila „…zájem poskytovat sítě a služby elektronických komunikací (mobilní služby MVNA/Full-MVNO)“. Jako držitel výše uvedeného oprávnění je dle svého vyjádření „…osobou vykonávající komunikační činnosti“.

28.         Námitky k předmětnému spojení soutěžitelů společnost Uniphone odůvodnila tak, že posuzovaná transakce „…posiluje postavení Vodafone na trhu s mobilními službami za současného poklesu tržního podílu a oslabení mobilních virtuálních operátorů (dále jen „MVNO“), kteří poskytují mobilní služby přes zpřístupněné sítě mobilních síťových operátorů (dále jen „MNO“)“. K tomu společnost Uniphone dále uvedla, že prakticky všichni mobilní virtuální operátoři jsou v České republice „…provozováni jako tzv. „Light MVNO“, tedy tak, že fungování po technické stránce v plném rozsahu zajišťuje hostitelský MNO, a MVNO realizuje pouze prodej služeb a podporu zákazníkům. Light MVNO nemůže jednoduše změnit poskytovatele mobilní sítě a jeho závislost na hostitelském MNO je takřka absolutní, se všemi negativními důsledky na hospodářskou soutěž. K tomuto stavu vedlo to, že jednotliví MNO (včetně společnosti Vodafone) kladli a kladou podstatné překážky budování řešení, která pro MVNO poskytují větší míru nezávislosti“.

29.         Podle názoru společnosti Uniphone by řešení jí výše popsaného stavu mohlo spočívat v zajištění co nevětší míry nezávislosti technického provozu mobilních služeb na hostitelských mobilních operátorech s tím, že stávající MVNO budou využívat pouze nezbytnou část zpřístupněné sítě, a to rádiovou přístupovou síť. Současně společnost Uniphone uvedla, že „Technické a procesní řešení této věci připravila společnost Uniphone a někteří stávající MVNO již projevili zájem o jeho využívání. Podstatné je dosáhnout, aby MNO včetně Vodafone umožnily společnosti Uniphone přístup ke svým mobilním sítím (rádiovým přístupovým sítím) za takových podmínek, které skutečně budou umožňovat stejně efektivnímu operátorovi ziskové podnikání na podřazeném trhu nebo trzích“. V této souvislosti společnost Uniphone uvedla, že oslovila společnost Vodafone CR se žádostí o poskytnutí přístupu k její mobilní síti, a to dle jejího názoru „…za podmínek slučitelných s povinnostmi uloženými ČTÚ“.

30.         Společnost Uniphone v této souvislosti popsala komunikaci se společností Vodafone CR s tím, že tato nevedla ani k jednání či přímo k nabídce přístupu do sítě nebo alespoň k zaslání připomínek k návrhu smlouvy zaslanému společnosti Vodafone CR ze strany společnosti Uniphone. Podle názoru společnosti Uniphone je z hlediska hospodářské soutěže přístup k mobilní síti přístupem k tzv. základní infrastruktuře, bez kterého nemá objektivně možnost začít poskytovat mobilní služby, přičemž posuzované spojení soutěžitelů povede k posílení postavení společnosti Vodafone CR „…převzetím zřejmě největšího MVNO na trhu“. Z uvedeného pak společnost Uniphone vyvodila, že „…lze předpokládat zvýšení zájmu na vytlačování resp. převzetí dalších (MVNO) z trhu, neumožnění přístupu nebo aplikování nepřiměřených podmínek“. Závěrem svého podání společnost Uniphone navrhla, aby Úřad „…vydání rozhodnutí o povolení spojení podmínil závazky ve prospěch zachování účinné hospodářské soutěže a zvýšení její intenzity…“.    

31.         K uvedeným námitkám Úřad uvádí následující. Předmětem posuzování ze strany Úřadu je transakce, při níž má společnost Vodafone CR nabýt přímou výlučnou kontrolu nad SAZKAmobilem. Spojující se soutěžitelé, Vodafone CR i SAZKAmobil, jsou aktivní na trzích v oblasti poskytování služeb elektronických komunikací, především pak v oblasti poskytování mobilních telekomunikačních služeb. Posuzovaná transakce tak má horizontální povahu, neboť představuje spojení subjektů aktivních na stejných trzích. Pokud jde o postavení spojujících se soutěžitelů, tržní podíl spojením vzniklého subjektu na relevantním trhu mobilních telekomunikačních služeb bude jen mírně přesahovat hranici 25 %, současně dochází k pouze minimálnímu nárůstu postavení společnosti Vodafone CR, neboť tržní podíl SAZKAmobilu v období před posuzovaným spojením byl v zásadě marginální. Taková výše tržního podílu spojením vzniklého soutěžitele neindikuje možné podstatné narušení hospodářské soutěže ve spojením dotčené oblasti, zejména pak v důsledku vzniku nebo posílení dominantního postavení.

32.         Společnost Vodafone CR bude po realizaci navrhované transakce vystavena konkurenci dalších dvou silných telekomunikačních operátorů s významnějším postavením (O2CR a TMCR). Ostatní, virtuální, mobilní operátoři (stejně tak jako SAZKAmobil před realizací posuzovaného spojení soutěžitelů) pak již nepředstavují podstatný konkurenční tlak na trhu maloobchodních mobilní telekomunikačních služeb v České republice.

33.         K tomu Úřad doplňuje, že předmětem řízení o povolení spojení soutěžitelů je zhodnocení možných dopadů na spojením dotčené trhy v důsledku konkrétního spojení, resp. posouzení, jak se změní tyto trhy právě jeho realizací.

34.         Pokud společnost Uniphone ve svých námitkách poukazuje na postup společnosti Vodafone CR ve věci (ne)umožnění přístupu do její sítě na základě velkoobchodní nabídky, přičemž povinnost / závazek umožnit takový přístup dle společnosti Uniphone vyplývá z podmínek příslušného rozhodnutí ČTÚ o přídělu rádiových kmitočtů, má Úřad za to, v dané věci není dána příslušnost Úřadu, ale ČTÚ, který disponuje zákonnou kompetencí takovou situaci řešit. Předmětná problematika ale není výsledkem popisovaného spojení soutěžitelů a ani se v jeho důsledku nemění motivace společnosti Vodafone CR uzavírat či neuzavírat případné dohody o přístupu zájemců o provozování virtuálního mobilního telekomunikačního operátora do její telekomunikační sítě.

35.         Pokud společnost Uniphone navrhuje, aby Úřad případné povolení nabytí kontroly nad SAZKAmobilem ze strany společnosti Vodafone CR podmínil závazky ve prospěch zachování účinné hospodářské soutěže (a zvýšení její intenzity) stejně, jako tomu bylo v případě spojení soutěžitelů spočívajícím v nabytí kontroly nad společností Nej.cz s.r.o. ze strany společnosti CETIN a.s., Úřad konstatuje, že pro takový postup není v současném případě neexistují důvody, neboť navrhovaná transakce nevzbuzuje vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže.

36.         S ohledem na uvedené skutečnosti dospěl Úřad k závěru, že posuzované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže na relevantním trhu maloobchodních mobilních telekomunikačních služeb na území České republiky. Úřad proto v souladu s § 16 odst. 2 zákona rozhodl o povolení posuzovaného spojení soutěžitelů.

 

POUČENÍ

 

Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 4, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek.

 

 

 

 

otisk úředního razítka

 

 

 

 

 

Mgr. Ing. Kamil Nejezchleb, Ph.D.

místopředseda


 

 

 

Obdrží:

Mgr. Jiří Hron, advokát

Sokol, Novák, Trojan, Doleček a partneři, advokátní kancelář s.r.o.

Na Strži 2102/61a

140 00 Praha 4

ID DS: iwchghm

 

 

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 



[1] Částí soutěžitele se pak dle § 12 odst. 3 zákona rozumí soubor jmění soutěžitele, který slouží k provozování jeho činnosti a kterému lze jednoznačně přiřadit obrat dosažený prodejem zboží na relevantním trhu, i když netvoří samostatnou pobočku závodu.

[2] Viz například rozhodnutí Komise M.7000 Liberty Global / Ziggo, odst. 137 a 138, M.3530 TeliaSonera AB / Orange A/S, odst. 13, M.3916 T-Mobile Austria / Telering, odst. 11 a násl., M.5650 T-Mobile / Orange, odst. 21 a násl.

[3] Viz rozhodnutí Úřadu ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0392/2023/KS CETIN / Nej.cz.

[4] Např. rozhodnutí Komise M.10515 ILIAD / UPC Polska, M.7758 HUTCHISON 3G Italy / Wind / JV nebo M.7978 Vodafone / Liberty Global / Dutch JV.

[5] Rozhodnutí Úřadu ve správním řízení sp. zn. S118/03-2953/03 ČESKÝ TELECOM / Eurotel Praha.

[6] Viz například rozhodnutí Komise M.7758 Hutchison 3G Italy / Wind / JV, odst. 166, M. 7978 Vodafone / Liberty Global / Dutch JV, odst. 76, nebo M.7612 Hutchison 3G UK / Telefónica UK, odst. 289 a násl.

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en