číslo jednací: S208/2011/VZ-16875/2011/540/IMa

Instance I.
Věc Revitalizace Spolkového domu ve Slavonicích
Účastníci
  1. Slavonická renesanční, obecně prospěšná společnost
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 66 odst. 2 zák. č. 500/2004 - zastaveno, odpadl důvod
Rok 2011
Datum nabytí právní moci 22. 12. 2011
Dokumenty file icon 2011_S208.pdf  138 KB

Č. j.: ÚOHS-S208/2011/VZ-16875/2011/540/IMa

V Brně dne 20. prosince 2011


Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle ust. § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném z moci úřední dne 23. 6. 2011, jehož účastníkem je

·  zadavatel – Slavonická renesanční, obecně prospěšná společnost, IČ 26108721, se sídlem Na Potoku 629, 378 81 Slavonice, za niž jedná Mgr. Olga Žampová, ředitelka, ve správním řízení zast. na základě plné moci advokátní kanceláří Havel, Holásek & Partners s.r.o., advokátní kancelář, IČ 26454807, se sídlem Týn 1049/3, 110 00 Praha 1,

ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Revitalizace Spolkového domu ve Slavonicích“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v Informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 4. 2. 2011, ve znění oprav ze dne 8. 2. 2011, pod ev. č. 60056069, vydává toto

usnesení:

Správní řízení se podle § 66 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť odpadl důvod řízení.

Odůvodnění

1.  Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgánu příslušnému podle ust. § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), byla v rámci správního řízení vedeného Úřadem pod. sp. zn. S126/2011 doručena dokumentace k veřejné zakázce „Revitalizace Spolkového domu ve Slavonicích“ zadávané zadavatelem - Slavonická renesanční, obecně prospěšná společnost, IČ 26108721, se sídlem Na Potoku 629, 378 81 Slavonice, za niž jedná Mgr. Olga Žampová, ředitelka, ve správním řízení zast. na základě plné moci advokátní kanceláří Havel, Holásek & Partners s.r.o., advokátní kancelář, IČ 26454807, se sídlem Týn 1049/3, 110 00 Praha 1 (dále jen „zadavatel“), v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v Informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 4. 2. 2011, ve znění oprav ze dne 8. 2. 2011, pod ev. č. 60056069 (dále jen „veřejná zakázka“).

2.  Po přezkoumání předložených podkladů Úřad získal pochybnosti, zda zadavatel postupoval v souladu s ust. § 6 zákona, když v požadavcích na prokázání splnění kvalifikace dodavatelů stavby do výběrového řízení – VŘ 03/2010 (dále jen „požadavky na kvalifikaci“), které tvoří součást zadávací dokumentace, v bodě 1.7. stanovil, že: „dodavatel je povinen zajistit min. 10 % objemu celkové nabídkové ceny zakázky subdodávkami od firem z blízkého regionu podnikajících v oboru stavebnictví. Základní podmínky regionálních subdodavatelů fyzických či právnických osob: sídlo nebo provozovna ve Slavonicích, či okolí do 20ti km; minimálně pětiletá historie firmy; minimální počet zaměstnanců 5 v průběhu posledních 3 let. Doložení subdodávek předloží dodavatel ve formě smlouvy o smlouvě budoucí (předběžný rozsah subdodávky a její specifikace). Míra všech subdodávek je omezena, její max. přípustný objem může být 30 % z objemu stavebních nákladů akce. Za subdodávku je pro tento účel považována realizace dílčích zakázek stavebních prací jinými subjekty pro vítěze zadávacího řízení“, a proto zahájil správní řízení z moci úřední.

3.  Účastníkem správního řízení podle ust. § 116 zákona je zadavatel.

4.  Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkovi řízení dopisem č. j. ÚOHS-S208/2011/VZ-9118/2011/540/IMa ze dne 21. 6. 2011 a dále účastníkovi řízení usnesením č. j. ÚOHS-S208/2011/VZ-9136/2011/540/IMa z téhož dne stanovil lhůtu, v níž mohl navrhovat důkazy, či činit jiné návrhy, lhůtu, ve které se mohl vyjádřit k podkladům rozhodnutí, a lhůtu k provedení úkonu - předložení veškeré písemné dokumentace pořízené v souvislosti s předmětnou veřejnou zakázkou, která prozatím nebyla Úřadu doručena. Účastník správního řízení obdržel oznámení o jeho zahájení dne 23. 6. 2011 a tímto dnem bylo správní řízení zahájeno.

5.  Vzhledem k výše uvedeným pochybnostem o zákonnosti postupu zadavatele rozhodl Úřad rozhodnutím č. j. ÚOHS-S208/2011/VZ-9160/2011/540/IMa ze dne 21. 6. 2011 o uložení předběžného opatření zákazu uzavřít smlouvu v zadávacím řízení, a to až do doby nabytí právní moci rozhodnutí, kterým bude správní řízení ukončeno.

6.  Dne 28. 6. 2011 obdržel Úřad od zadavatele doplnění dokumentace o podklady související se zadávacím řízením.

7.  Dne 4. 7. 2011 obdržel Úřad stanovisko zadavatele ke stanovení požadavků na prokázání kvalifikace dodavatelů stavby.

8.  Dne 13. 7. 2011 obdržel Úřad doplnění vyjádření zadavatele k podkladům správního řízení.

9.  Na základě předchozí žádosti umožnil Úřad zástupci zadavatele dne 23. 8. 2011 nahlédnout do příslušného správního spisu a související dokumentace o veřejné zakázce.

10.  Dne 1. 9. 2011 obdržel Úřad vyjádření zadavatele ke všem podkladům správního řízení.

11.  Na základě předchozí žádosti umožnil Úřad zástupci zadavatele dne 20. 9. 2011 nahlédnout do příslušného správního spisu a související dokumentace o veřejné zakázce.

12.  Dne 22. 9. 2011 obdržel Úřad doplnění vyjádření zadavatele o další dokumentaci související s předmětnou veřejnou zakázkou v elektronické podobě, přičemž dne 26. 9. 2011 bylo doručeno vyjádření zadavatele a související dokumentace v listinné podobě.

13.  Dne 13. 10. 2011 pak Úřad obdržel oznámení zadavatele ze dne 12. 10. 2011 o zrušení zadávacího řízení podle ust. § 84 odst. 2 písm. e) zákona. Zadavatel uvádí, že „objektivním důvodem pro zrušení zadávacího řízení, který se vyskytl po zahájení zadávacího řízení, je skutečnost, že po zahájení zadávacího řízení bylo ze strany Úřadu zahájeno správní řízení z moci úřední, v němž Úřad vyslovil pochybnosti o souladu postupu zadavatele se základními zásadami zadávacího řízení, když zadavatel v zadávacích podmínkách stanovil povinnost dodavatele zajistit minimálně 10 % objemu ceny veřejné zakázky subdodávkami od firem z blízkého okolí regionu podnikajících v oboru stavebnictví.“

14.  Dne 27. 10. 2011 zadavatel uveřejnil zrušení zadávacího řízení v Informačním systému o veřejných zakázkách.

15.  Podle ust. § 84 odst. 2 písm. e) zákona může zadavatel bez zbytečného odkladu zrušit zadávací řízení, pokud se v průběhu zadávacího řízení vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze na zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval.

16.  Podle ust. § 66 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, řízení vedené z moci úřední správní orgán usnesením zastaví, jestliže zjistí, že u některého správního orgánu již před zahájením tohoto řízení bylo zahájeno řízení v téže věci, nebo jestliže v řízení, ve kterém nemohou pokračovat právní nástupci, odpadl jeho důvod, zejména jestliže účastník zemřel nebo zanikl, anebo zanikla věc nebo právo, jehož se řízení týká. Toto usnesení se pouze poznamená do spisu.

17.  Jelikož před vydáním rozhodnutí ve správním řízení zadavatel sám přistoupil ke zrušení zadávacího řízení, představuje současný stav věci skutečnost, která odůvodňuje zastavení správního řízení, neboť odpadl důvod pro vedení řízení. S ohledem na výše uvedené rozhodl Úřad tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.

Poučení

Proti tomuto usnesení, které se pouze poznamenává do spisu, nelze podat podle ust. § 76 odst. 5 správního řádu, rozklad.

otisk úředního razítka

JUDr. Eva Kubišová

místopředsedsedkyně

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz