číslo jednací: 01842/2022/500
spisová značka: S0469/2021/VZ

Instance I.
Věc Rámcové dohody na provizorní zajištění údržby zeleně a úklidových prací na území MČ Praha 5
Účastníci
  1. městská část Praha 5
  2. Gardenline s.r.o.
  3. CENTRA a.s.
  4. C D V služby, s.r.o.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 66 odst. 1 písm. a) zák. č. 500/04 Sb. - zastaveno
Rok 2021
Datum nabytí právní moci 3. 2. 2022
Dokumenty file icon 2021_S0469.pdf 263 KB

Spisová značka:  ÚOHS-S0469/2021/VZ

 

 

Číslo jednací:      ÚOHS-01842/2022/500

 

Brno  18. 1. 2022

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 14. 10. 2021 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou

  • navrhovatel – Gardenline s.r.o., IČO 27263827, se sídlem Na Vinici 948/13, Předměstí, 412 01 Litoměřice,
  • strany smlouvy:

o   zadavatel – městská část Praha 5, IČO 00063631, se sídlem náměstí 14. října 1381/4, 150 00 Praha – Smíchov, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 20. 10. 2021 Mgr. Tomášem Krutákem, advokátem, ev. č. ČAK 10739, se sídlem Revoluční 724/7, 110 00 Praha 1,

o   společnost „CENTRA – CDV služby“, kterou tvoří společnosti CENTRA a.s., IČO 18628966, se sídlem Na Zatlance 1350/13, Smíchov, 150 00 Praha 5, a C D V služby, s.r.o., IČO 49356445, se sídlem Na Zatlance 1350/13, Smíchov, 150 00 Praha 5, které uzavřely dne 13. 8. 2021 smlouvu o společnosti,

ve věci návrhu na uložení zákazu plnění „Rámcové dohody na provizorní zajištění údržby zeleně a úklidových prací na území MČ Praha 5“ č. 0034/0/OSP/21 ze dne 23. 9. 2021 uzavřené mezi jmenovaným zadavatelem a jmenovanými společníky společnosti „CENTRA – CDV služby“ na základě jednacího řízení bez uveřejnění zahájeného dne 12. 8. 2021 odesláním výzvy k podání nabídky z téhož dne, která byla v registru smluv uveřejněna dne 27. 9. 2021,

vydává toto

usnesení:

Správní řízení ve věci návrhu navrhovatele – Gardenline s.r.o., IČO 27263827, se sídlem Na Vinici 948/13, Předměstí, 412 01 Litoměřice – ze dne 14. 10. 2021 na uložení zákazu plnění „Rámcové dohody na provizorní zajištění údržby zeleně a úklidových prací na území MČ Praha 5“ č. 0034/0/OSP/21 ze dne 23. 9. 2021 uzavřené mezi zadavatelem – městská část Praha 5, IČO 00063631, se sídlem náměstí 14. října 1381/4, 150 00 Praha – Smíchov, a dodavatelem – společností „CENTRA – CDV služby“, kterou tvoří společnosti CENTRA a.s., IČO 18628966, se sídlem Na Zatlance 1350/13, Smíchov, 150 00 Praha 5, a C D V služby, s.r.o., IČO 49356445, se sídlem Na Zatlance 1350/13, Smíchov, 150 00 Praha 5, které uzavřely dne 13. 8. 2021 smlouvu o společnosti, se podle § 66 odst. 1 písm. a) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť citovaný navrhovatel vzal dne 14. 1. 2022 svůj návrh na uložení zákazu plnění smlouvy ze dne 14. 10. 2021 zpět.

 

Odůvodnění

1.             Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, obdržel dne 14. 10. 2021 návrh navrhovatele – Gardenline s.r.o., IČO 27263827, se sídlem Na Vinici 948/13, Předměstí, 412 01 Litoměřice (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne ve věci návrhu na uložení zákazu plnění „Rámcové dohody na provizorní zajištění údržby zeleně a úklidových prací na území MČ Praha 5“ č. 0034/0/OSP/21 ze dne 23. 9. 2021 (dále jen „rámcová dohoda“) uzavřené mezi zadavatelem – městská část Praha 5, IČO 00063631, se sídlem náměstí 14. října 1381/4, 150 00 Praha – Smíchov, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 20. 10. 2021 Mgr. Tomášem Krutákem, advokátem, ev. č. ČAK 10739, se sídlem Revoluční 724/7, 110 00 Praha 1 (dále jen „zadavatel“) a dodavatelem – společností „CENTRA – CDV služby“, kterou tvoří společnosti CENTRA a.s., IČO 18628966, se sídlem Na Zatlance 1350/13, Smíchov, 150 00 Praha 5, a C D V služby, s.r.o., IČO 49356445, se sídlem Na Zatlance 1350/13, Smíchov, 150 00 Praha 5, které uzavřely dne 13. 8. 2021 smlouvu o společnosti „CENTRA – CDV služby“ (dále jen „vybraný dodavatel“ a dále „společnost CENTRA a.s.“ a „společnost C D V služby, s.r.o.“), na základě jednacího řízení bez uveřejnění zahájeného dne 12. 8. 2021 odesláním výzvy k podání nabídky z téhož dne, která byla v registru smluv uveřejněna dne 27. 9. 2021.

2.             Podle § 249 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), bylo správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele zahájeno dnem 14. 10. 2021, kdy Úřad obdržel návrh navrhovatele.

3.             Návrh navrhovatele směřuje proti postupu zadavatele při uzavírání předmětné rámcové dohody, kterou dle navrhovatele uzavřel bez předchozího uveřejnění oznámení o zahájení zadávacího řízení. Navrhovatel má rovněž za to, že zadavatel, ačkoliv hodnota plnění vysoce převyšuje zákonný limit pro nadlimitní veřejné zakázky na služby, uzavřel rámcovou dohodu zcela bez jakéhokoliv zadávacího řízení. Navrhovatel připouští jako možné, že bylo k uzavření rámcové dohody využito jednací řízení bez uveřejnění, nicméně dle svého tvrzení nemá k dispozici jakékoliv informace o jeho existenci. K použití jednacího řízení bez uveřejnění nicméně dle navrhovatele nebyly naplněny zákonem stanovené podmínky a zadavatel byl povinen využít jiného druhu nadlimitního zadávacího procesu.

4.             Účastníky správního řízení podle § 256 zákona jsou:

  • navrhovatel,
  • strany smlouvy:

o   zadavatel,

o   vybraný dodavatel.

5.             Dne 25. 10. 2021 Úřad obdržel od zadavatele prostřednictvím datové schránky vyjádření k návrhu z téhož dne spolu s dokumentací o zadávacím řízení. Dne 18. 11. 2021 obdržel Úřad doplnění vyjádření k návrhu ze dne 25. 10. 2021.

6.             Usnesením č. j. ÚOHS-37137/2021/523/PKř ze dne 4. 11. 2021 určil Úřad navrhovateli lhůtu k provedení úkonu, a to k odstranění vad návrhu. Navrhovatel se k předmětnému usnesení vyjádřil v upřesnění návrhu ze dne 8. 11. 2021, které Úřad obdržel téhož dne.

7.             Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům přípisem č. j. ÚOHS-38515/2021/523/PKř ze dne 15. 11. 2021.

8.             Společnost CENTRA a.s. a společnost C D V služby, s.r.o. se k návrhu vyjádřily v obsahově totožných stanoviscích ze dne 29. 11. 2021, jež Úřad obdržel téhož dne.

9.             Usnesením č. j. ÚOHS-42873/2021/523/KŠí ze dne 15. 12. 2021 Úřad stanovil účastníkům správního řízení lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí.

10.         Dne 21. 12. 2021 obdržel Úřad vyjádření navrhovatele z téhož dne a 22. 12. 2021 obdržel Úřad vyjádření zadavatele z téhož dne k podkladům rozhodnutí.

11.         Dne 14. 1. 2022 obdržel Úřad přípis navrhovatele z téhož dne, jehož obsahem bylo zpětvzetí návrhu ze dne 14. 10. 2021 na uložení zákazu plnění smlouvy, a to v celém rozsahu.

12.         Podle § 66 odst. 1 písm. a) správního řádu řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže žadatel (navrhovatel) vzal svou žádost (návrh) zpět.

13.         S ohledem na skutečnost, že navrhovatel vzal dne 14. 1. 2022 svůj návrh ze dne 14. 10. 2021 na uložení zákazu plnění smlouvy v plném rozsahu zpět, rozhodl Úřad o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.

Poučení

Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek.

 

Rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu se podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona zasílají Úřadu výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.

 

 

 

otisk úředního razítka

 

 

Mgr. Markéta Dlouhá

místopředsedkyně

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obdrží:

1.                  Mgr. Tomáš Kruták, advokát, Revoluční 724/7, 110 00 Praha 1

2.                  Gardenline s.r.o., Na Vinici 948/13, 412 01 Litoměřice

3.                  CENTRA a.s., Na Zatlance 1350/13, Smíchov, 150 00 Praha 5

4.                  C D V služby, s.r.o., Na Zatlance 1350/13, Smíchov, 150 00 Praha 5

 

 

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 

 

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz