číslo jednací: 18265/2020/533/HKu
spisová značka: S0211/2020/VZ
Instance | I. |
---|---|
Věc | Pořízení Balancerů pro potřeby systémů základních registrů (ROB, RPP a ISZR) |
Účastníci |
|
Typ správního řízení | Veřejná zakázka |
Výrok | § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb. |
Rok | 2020 |
Datum nabytí právní moci | 9. 7. 2020 |
Dokumenty | 2020_S0211.pdf 434 KB |
Spisová značka: |
|
|
ÚOHS-S0211/2020/VZ |
|
|
Číslo jednací: |
|
|
ÚOHS-18265/2020/533/HKu |
|
Brno: 17. června 2020 |
|
|
|
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 29. 5. 2020 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou:
-
zadavatel – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČO 00007064, se sídlem Nad štolou 936/3, 170 00 Praha 7,
-
navrhovatel – ICZ a.s., IČO 25145444, se sídlem Na hřebenech II 1718/10, Nusle, 140 00 Praha 4, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 20. 11. 2016 Mgr. Petrou Koutnou, advokátkou, č. reg. u ČAK 11082, se sídlem Kostelní 6, 170 00 Praha 7,
-
vybraný dodavatel – ALTEPRO solutions a.s. (dříve Huatech a.s.), IČO 03665496, se sídlem Na Maninách 1092/20, Holešovice, 170 00 Praha 7,
ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Pořízení Balancerů pro potřeby systémů základních registrů (ROB, RPP a ISZR)“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 30. 7. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 2. 8. 2019 pod ev. č. Z2019-026523, ve znění oprav uveřejněných dne 5. 9. 2019, a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 2. 8. 2019 pod ev. č. 2019/S 148-363655, ve znění dodatečných informací uveřejněných dne 6. 9. 2019,
vydává toto
usnesení:
Správní řízení ve věci návrhu navrhovatele – ICZ a.s., IČO 25145444, se sídlem Na hřebenech II 1718/10, Nusle, 140 00 Praha 4 – ze dne 29. 5. 2020 na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČO 00007064, se sídlem Nad štolou 936/3, 170 00 Praha 7 – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Pořízení Balancerů pro potřeby systémů základních registrů (ROB, RPP a ISZR)“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 30. 7. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 2. 8. 2019 pod ev. č. Z2019-026523, ve znění oprav uveřejněných dne 5. 9. 2019, a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 2. 8. 2019 pod ev. č. 2019/S 148-363655, ve znění dodatečných informací uveřejněných dne 6. 9. 2019, se podle ustanovení § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť zadavatel rozhodnutím ze dne 15. 6. 2020 zadávací řízení na citovanou veřejnou zakázku zrušil.
Odůvodnění
1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle ustanovení § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle ustanovení § 178, a pro zvláštní postupy podle části šesté, obdržel dne 29. 5. 2020 návrh navrhovatele –ICZ a.s., IČO 25145444, se sídlem Na hřebenech II 1718/10, Nusle, 140 00 Praha 4, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 20. 11. 2016 Mgr. Petrou Koutnou, advokátkou, č. reg. u ČAK 11082, se sídlem Kostelní 6, 170 00 Praha 7 (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČO 00007064, se sídlem Nad štolou 936/3, 170 00 Praha 7 (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Pořízení Balancerů pro potřeby systémů základních registrů (ROB, RPP a ISZR)“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 30. 7. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 2. 8. 2019 pod ev. č. Z2019-026523, ve znění oprav uveřejněných dne 5. 9. 2019, a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 2. 8. 2019 pod ev. č. 2019/S 148-363655, ve znění dodatečných informací uveřejněných dne 6. 9. 2019 (dále jen „veřejná zakázka“).
2. Úřad obdržel uvedený návrh dne 29. 5. 2020 a tímto dnem bylo podle § 249 zákona ve spojení s ustanovením § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele.
3. Návrh navrhovatele směřuje proti rozhodnutí zadavatele o výběru dodavatele – ALTEPRO solutions a.s. (dříve Huatech a.s.), IČO 03665496, se sídlem Na Maninách 1092/20, Holešovice, 170 00 Praha 7 (dále jen „vybraný dodavatel“). Navrhovatel v návrhu navrhuje, aby Úřad zrušil zadávací řízení na veřejnou zakázku, nebo aby zrušil rozhodnutí zadavatele o výběru dodavatele.
4. Účastníky správního řízení podle § 256 zákona jsou:
- zadavatel,
- navrhovatel,
- vybraný dodavatel.
5. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS- 15996/2020/533/HKu ze dne 8. 6. 2020.
6. Dne 15. 6. 2020 Úřad obdržel od zadavatele podání, jehož přílohou je „Rozhodnutí zadavatele o zrušení zadávacího řízení“ ze dne 15. 6. 2020, v němž je uvedeno, že zadavatel rozhodl dle ustanovení § 127 odst. 2 písm. d) zákona o zrušení zadávacího řízení na posuzovanou veřejnou zakázku, a to z důvodu, „že se v průběhu tohoto zadávacího řízení vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze po zadavateli požadovat, aby v tomto zahájeném zadávacím řízení Veřejné zakázky dále pokračoval, jelikož v důsledku objektivních skutečností, které způsobily časový posun původně předpokládaného termínu realizace předmětu Veřejné zakázky, došlo ke změně potřeb zadavatele a s tím také ke změnám v požadavcích na předmět plnění.“.
7. Podle ustanovení § 257 písm. g) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže zadavatel zrušil zadávací řízení.
8. S ohledem na skutečnost, že zadavatel svým rozhodnutím ze dne 15. 6. 2020 zrušil přezkoumávané zadávací řízení, a nastala tedy skutečnost předvídaná v ustanovení § 257 písm. g) zákona, rozhodl Úřad o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.
9. Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možné nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. g) zákona, by vyjádření účastníků řízení k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě podaného návrhu navrhovatele, mohlo způsobit účastníkům řízení toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení nestanovil.
Poučení
Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona se rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu činí výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
otisk úředního razítka
JUDr. Eva Kubišová
místopředsedkyně
Obdrží:
1. Česká republika – Ministerstvo vnitra, Nad štolou 936/3, 170 00 Praha 7
2. Mgr. Petra Koutná, advokátka, Kostelní 6, 170 00 Praha 7
3. ALTEPRO solutions a.s., Na Maninách 1092/20, Holešovice, 170 00 Praha 7
Vypraveno dne:
viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy