číslo jednací: S0197/2019/KS-16763/2019/840/DVá

Instance I.
Věc Spojení soutěžitelů Emil Frey Automobil, s. r. o. / Opel Czech (Automotive) s. r. o.
Účastníci
  1. Emil Frey Automobil, s. r. o.
Typ správního řízení Spojování soutěžitelů (fúze)
Výrok povoleno
Rok 2019
Datum nabytí právní moci 15. 6. 2019
Dokumenty file icon 2019_S0197.pdf 369 KB

 

 

Č. j.:ÚOHS-S0197/2019/KS-16763/2019/840/DVá

 

          Brno 14. 6. 2019

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0197/2019/KS, zahájeném dne 15. 5. 2019 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 21 téhož zákona, na základě návrhu účastníka řízení, společnosti Emil Frey Automobil, s.r.o., se sídlem Praha 5, Jinonice, Pekařská 638/5, IČO 04710029, zastoupeného Mgr. Kateřinou Kulhánkovou, advokátkou, se sídlem Praha 8, Pobřežní 12, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává toto

 

rozhodnutí:

 

Spojení soutěžitelů Emil Frey Automobil, s.r.o., se sídlem Praha 5, Jinonice, Pekařská 638/5, IČO 04710029, na straně jedné, a Opel Czech (Automotive) s.r.o., se sídlem Praha 8, Karlín, Pobřežní 249/46, IČO 07975503, na straně druhé, ke kterému má dojít dle § 12 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, na základě „Smlouvy o převodu podílu“, uzavřené dne 5. 4. 2019 mezi společnostmi Emil Frey Automobil, s.r.o., jako kupujícím, a Opel Southeast Europe LLC, se sídlem Maďarsko, Budarös, 117 Szabadság út, jako prodávajícím, a v souvislosti se „Smlouvou o převodu části závodu“, jež má být uzavřena mezi společností Opel Czech (Automotive) s.r.o., jako kupujícím, a společností Opel Southeast Europe LLC, jako prodávajícím, v jejichž konečném důsledku má společnost Emil Frey Automobil, s.r.o. získat obchodní podíl představující 100 % základního kapitálu a hlasovacích práv ve společnosti Opel Czech (Automotive) s.r.o., a tím i možnost výlučně kontrolovat tuto společnost, která má nabýt část závodu společnosti Opel Southeast Europe LLC zabývající se velkoobchodní distribucí nových osobních a lehkých užitkových vozidel značky Opel a velkoobchodní distribucí originálních náhradních dílů pro osobní a lehká užitková vozidla značek Opel a Chevrolet na území České republiky, se dle § 16 odst. 2 téhož zákona

 

povoluje.

 

Odůvodnění

 

1.             Při posuzování spojení soutěžitelů vycházel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, listin zakládajících spojení nebo jejich návrhů, výpisů z obchodního rejstříku či obdobného zahraničního registru, výročních zpráv, jakož i dalších skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů.

2.             Skutečnost, že se Úřad spojením zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“), zveřejněna v Obchodním věstníku č. OV02641199 ze dne 20. 5. 2019. Tato skutečnost byla současně zveřejněna na internetových stránkách Úřadu. Ve stanovené lhůtě 5 dnů pro podání případných připomínek ani později Úřad neobdržel žádnou námitku k uvedenému spojení soutěžitelů.

I. Notifikační podmínky

3.             K navrhované transakci má dojít na základě „Smlouvy o převodu podílu“, která byla uzavřena dne 5. 4. 2019 mezi společnostmi Emil Frey Automobil, s.r.o., se sídlem Praha 5, Jinonice, Pekařská 638/5, IČO 04710029 (dále jen „Emil Frey“) jako kupujícím, a Opel Southeast Europe LLC, se sídlem Maďarsko, Budarös, 117 Szabadság út, jako prodávajícím (dále jen „Opel SEE“), v jejímž důsledku má společnost Emil Frey získat obchodní podíl představující 100 % základního kapitálu a hlasovacích práv ve společnosti Opel Czech (Automotive) s.r.o., se sídlem Praha 8, Karlín, Pobřežní 249/46, IČO 07975503 (dále jen „Opel Czech“), a tím i možnost tuto společnost výlučně kontrolovat. V souvislosti s výše uvedenou smlouvou, resp. v období před realizací této smlouvy, má být mezi společností Opel Czech a Opel SEE uzavřena „Smlouva o převodu části závodu“, na jejímž základě mají být veškeré obchodní aktivity dosud vykonávané společností Opel SEE na území České republiky převedeny na společnost Opel Czech.[1] V důsledku realizace obou souvisejících kroků předmětné transakce tak má společnost Emil Frey získat možnost prostřednictvím společnosti Opel Czech vykonávat obchodní činnost dosud na území České republiky provozovanou společností Opel SEE.[2]

4.             Posuzovaná transakce tak představuje spojení soutěžitelů podle § 12 odst. 2 zákona, neboť podle citovaného ustanovení se za spojení soutěžitelů považuje, pokud jeden nebo více podnikatelů anebo jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují již alespoň jednoho soutěžitele, získá možnost přímo či nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele nebo jeho část, zejména nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů anebo smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují takového soutěžitele nebo jeho část kontrolovat. Částí soutěžitele se rozumí rovněž soubor jmění soutěžitele, který slouží k provozování jeho činnosti a kterému lze jednoznačně přiřadit obrat dosažený prodejem zboží na relevantním trhu, i když netvoří samostatnou pobočku závodu.

5.             Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení splňuje také druhé notifikační kritérium, stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva spojující se soutěžitelé dosáhli každý za poslední účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna. Navrhované spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu.

II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů

6.             Společnost Emil Frey je součástí podnikatelské skupiny v čele se společností Emil Frey Holding AG (dále též „Skupina Emil Frey“), která sdružuje společnosti činné zejména v oblasti dovozu, velkoobchodního a maloobchodního prodeje automobilů různých značek a distribuce originálních náhradních autodílů, a to zejména na území Švýcarska, Francie a Německa, dále pak v zemích střední a východní Evropy. Na území Švýcarska Skupina Emil Frey působí rovněž v oblasti cestovního ruchu, když provozuje cestovní kancelář a poskytuje ubytovací služby, služby pro motoristy (např. výuku bezpečné jízdy), provozuje půjčovny automobilů nebo poskytuje pojišťovací, finanční a leasingové služby.

7.             V České republice Skupina Emil Frey působí prostřednictvím svých dceřiných společností v oblasti maloobchodního prodeje nových automobilů, když konkrétně prodává vozidla značek Kia, Lexus, Subaru, Suzuki a Toyota, dále působí rovněž v oblasti maloobchodního prodeje náhradních dílů vozů výše uvedených značek a poskytuje služby autorizovaného servisu vozidel uvedených značek (prostřednictvím společnosti Emil Frey ČR, s.r.o.). Skupina Emil Frey rovněž působí v oblasti velkoobchodní distribuce nových a použitých osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel a náhradních dílů značek Peugeot (prostřednictvím společnosti P Automobil Import s.r.o.), Citroën a DS (C Automobil Import s.r.o.), Ssangyong (Ssangyong ČR, s.r.o.) a Subaru (Subaru ČR, s.r.o.). Prostřednictvím společnosti EF Mobility s.r.o. se skupina Emil Frey zabývá rovněž maloobchodním prodejem použitých vozidel značek Peugeot, Citroën, Subaru, Toyota a dalších.

8.             Nabývaná společnost Opel Czech je nově založená společnost, před realizací posuzované transakce je kontrolovaná společností Opel SEE. Po realizaci předmětného spojení soutěžitelů se má na území České republiky zabývat obchodní činností v oblasti velkoobchodní distribuce nových osobních a lehkých užitkových vozidel značky Opel a velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů pro osobní vozidla a lehká užitková vozidla značek Opel a Chevrolet.

III. Dopady spojení

9.             Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska jeho charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území.

10.         Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 2 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozují soutěžitelé, nad nimiž je v důsledku spojení získávána kontrola, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi soutěžitele získávajícího možnost kontroly, resp. které jim vertikálně předcházejí či na ně navazují.

11.         Jak již bylo výše uvedeno, nabývaná společnost Opel Czech má působit v oblasti velkoobchodní distribuce nových osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel značky Opel a v oblasti velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů, vybavení a doplňků  pro osobní automobily a lehká užitková vozidla značek Opel a Chevrolet.

12.         Skupina Emil Frey prostřednictvím svých dceřiných společností působí zejména v oblasti maloobchodního prodeje nových a použitých osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel značek Kia, Subaru, Suzuki, Toyota a Lexus a v oblasti velkoobchodní distribuce nových a použitých osobních a lehkých užitkových vozidel Peugeot, Citroën, DS, Subaru a Ssangyong, včetně velkoobchodní distribuce souvisejících originálních náhradních dílů k vozům uvedených značek.

13.         Obecně je možné v souladu s předchozí rozhodovací praxí Úřadu[3] a s přihlédnutím k rozhodovací praxi Evropské komise[4] oblast automobilového průmyslu členit z hlediska fází výrobního a distribučního procesu do suboblastí výroby, velkoobchodní distribuce a maloobchodní distribuce. V rámci všech tří uvedených suboblastí lze dále uvažovat o jejich členění na segment osobních automobilů, segment lehkých užitkových vozidel, popř. segment nákladních vozidel. Každý z uvedených segmentů lze dále podrobněji členit na základě kritérií, kterými jsou zejména rozvor a délka vozidla, typ a výkon motoru nebo typ karoserie, do subsegmentů (tzv. tříd). V případě osobních automobilů se jedná o třídy mini, malá vozidla, vozidla nižší střední třídy, vozidla vyšší střední třídy, terénní vozidla, luxusní vozidla, sportovní vozidla a velkoprostorová vozidla. V případě lehkých užitkových vozidel se jedná o členění do tříd automobilů do 2 tun, do 3 tun a do 3,5 tun.

14.         Uvedené užší členění podle velikosti, resp. charakteristiky, vozidel odráží odlišné potřeby a preference spotřebitelů, avšak Úřad má (v souladu se závěry Evropské komise[5]) za to, že v oblasti velkoobchodní distribuce je rozlišení mezi osobními a lehkými užitkovými vozidly dostačující i s ohledem na skutečnost, že uvedené druhy vozidel jsou obvykle distribuovány prostřednictvím shodných distribučních kanálů. Na velkoobchodní úrovni dovozci nebo distributoři prodávají vozidla maloobchodním prodejcům, tzv. dealerům, přičemž tuto činnost zajišťuje a provádí obvykle výhradní dovozce/distributor konkrétní značky pro území určitého státu, když takovou činnost může vykonávat i dceřiná společnost výrobce vozidel.[6]V segmentu velkoobchodní distribuce nových osobních automobilů, stejně jako v segmentu velkoobchodní distribuce nových lehkých užitkových vozidel působí jak Skupina Emil Frey, tak nabývaná společnost Opel Czech, resp. části podniku společnosti Opel SEE, která dosud distribuovala osobní i lehká užitková vozidla značky Opel v České republice. 

15.         V oblasti maloobchodní distribuce nových osobních automobilů, která navazuje na oblast velkoobchodní distribuce nových osobních automobilů, a v oblasti maloobchodní distribuce originálních náhradních dílů, resp. v oblasti poskytování služeb autorizovaného servisu, tj.  oblastech vertikálně navazujících na předcházející oblast velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů působí v České republice pouze skupina Emil Frey. K tomuto vertikálnímu propojení však dochází pouze u osobních vozidel a originálních náhradních dílů značky Subaru, která je Skupinou Emil Frey distribuována jak na velkoobchodní, tak na maloobchodní úrovni. V oblasti maloobchodní distribuce lehkých užitkových vozidel, která navazuje na oblast velkoobchodní distribuce lehkých užitkových vozidel, rovněž působí pouze Skupina Emil Frey, která je maloobchodním prodejcem lehkých užitkových vozidel značky Toyota, současně však nepůsobí na předcházející velkoobchodní úrovni.

16.         Od výše uvedených oblastí týkajících se nových vozidel je nutno odlišit trh s ojetými osobními automobily a lehkými užitkovými vozy, a to zejména s ohledem na skutečnost, že zákazník při koupi ojetého automobilu počítá s  nižší pořizovací cenou, a to výměnou za opotřebení, nižší životnost, případně vyšší poruchovost kupovaného vozidla. V případě malo- i velkoobchodní distribuce použitých vozidel se však nejeví jako účelné další členění uvedených oblastí, např. na osobní a lehká užitková vozidla. Nabývaná společnost Opel Czech není aktivní v oblasti velkoobchodní distribuce použitých automobilů, neboť prodej ojetých vozidel značky Opel probíhá na maloobchodní úrovni, prostřednictvím dealerů, případně nezávislých prodejců/autobazarů. Nedochází tak k překrytí činností spojujících se soutěžitelů v předmětné oblasti.

17.         V případě velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů je možné konstatovat, že se jedná o oblast vertikálně propojenou s navazujícími oblastmi maloobchodního prodeje originálních náhradních dílů, resp. poskytování služeb autorizovaného servisu. S ohledem na specifika originálních náhradních dílů určených pro osobní či lehká užitková vozidla konkrétní značky, by bylo možné tuto oblast členit na užší segmenty právě podle jednotlivých značek výrobce vozidel, resp. náhradních dílů pro tato vozidla. Skupina Emil Frey se zabývá velkoobchodní distribucí originálních náhradních dílů pro vozidla značek Peugeot, Citroën, Subaru a Ssangyong, přičemž v navazující oblasti maloobchodní distribuce originálních náhradních dílů je aktivní pouze prostřednictvím dodávek náhradních dílů značky Subaru.

18.         Oproti uvedenému, nabývaná společnost Opel Czech má být aktivní v oblasti velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů pro vozidla značky Opel a Chevrolet, je tedy zřejmé, že každý ze spojujících se soutěžitelů se zabývá distribucí originálních náhradních dílů určených pro rozdílné značky vozidel. S ohledem na výše uvedené skutečnosti tak nedochází k horizontálnímu překrytí činností spojujících se soutěžitelů v jednotlivých segmentech velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů, ani k vertikálnímu propojení v  navazujících oblastech maloobchodní distribuce originálních náhradních dílů, resp. poskytování služeb autorizovaného servisu.

19.         Z výše uvedeného popisu činností spojujících se soutěžitelů na území České republiky tedy vyplývá, že se tyto přímo překrývají pouze v šířeji vymezených oblastech velkoobchodní distribuce nových osobních automobilů, velkoobchodní distribuce nových lehkých užitkových vozidel a v oblasti velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů.

20.         S ohledem na skutečnost, že předmětné spojení soutěžitelů nevzbuzuje obavy z narušení hospodářské soutěže při jakémkoli v úvahu připadajícím vymezení produktového relevantního trhu, Úřad nevymezil produktový relevantní trh s konečnou platností, přičemž se dále zabýval možnými dopady posuzovaného spojení soutěžitelů v segmentu velkoobchodní distribuce nových osobních vozidel a v segmentu velkoobchodní distribuce nových lehkých užitkových vozidel a rovněž v oblasti velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů.

21.         Úřad se rovněž zabýval možným vymezením relevantního trhu z hlediska geografického. Geografickým relevantním trhem se rozumí oblast, v níž soutěžitelé nabízejí a poptávají příslušné zboží a v níž jsou podmínky soutěže homogenní a současně dostatečně odlišitelné od podmínek existujících v jiných oblastech. Úřad v rámci správního řízení zkoumal, zda je možno relevantní trh vymezit jako trh lokální, národní nebo zda území ovlivněné předmětným spojením zahrnuje širší území, přesahující hranice České republiky.

22.         Pokud jde o možné geografické vymezení výše naznačených oblastí, bylo by možné, s ohledem na obvyklou praxi, kdy je velkoobchodní distribuce osobních automobilů i lehkých užitkových vozidel, stejně jako velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů zajišťována ze strany výhradního distributora značky pro konkrétní území (obvykle stát), vymezit předmětné trhy jako národní, tj. v posuzovaném případě vymezené územím České republiky.

23.         Vzhledem k tomu, že posuzované spojení soutěžitelů nevzbuzuje vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže při žádné z možných definic geografického relevantního trhu, bylo možno ponechat pro účely předmětného správního řízení otázku geografického vymezení relevantního trhu pro segmenty velkoobchodního prodeje (distribuce) nových i ojetých osobních a lehkých užitkových vozidel, stejně jako oblast pro velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů otevřenou.

24.         Posuzované spojení soutěžitelů má horizontální charakter, neboť dochází k překrytí podnikatelských aktivit skupiny Emil Frey a nabývané společnosti Opel Czech obecně v segmentech velkoobchodní distribuce osobních i lehkých užitkových vozidel a rovněž v oblasti velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů. V uvedených segmentech a oblasti je společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů relativně nízký.

25.         Skupina Emil Frey dosahuje v segmentu velkoobchodní distribuce nových osobních automobilů v České republice tržního podílu cca [5 – 15] %, tržní podíl společnosti Opel Czech, resp. části podniku společnosti Opel SEE, která dosud distribuovala osobní vozidla značky Opel v České republice, činil přibližně [0 – 5] %. Společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů tedy nedosahuje [5 – 15] %, když v důsledku realizace posuzované transakce dochází pouze k minimálnímu nárůstu tržního podílu společnosti Emil Frey v předmětném segmentu.

26.         V segmentu velkoobchodní distribuce nových lehkých užitkových vozidel působí rovněž oba spojující se soutěžitelé, přičemž skupina Emil Frey dosahuje v České republice tržního podílu cca [15 – 25] %, společnost Opel Czech, resp. část podniku společnosti Opel SEE, která dosud distribuovala lehká užitková vozidla značky Opel v České republice, zaujímá postavení odpovídající tržnímu podílu cca [0 – 5] %. Společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů tak v uvedeném segmentu [25 – 35] %. V důsledku realizace posuzovaného spojení soutěžitelů tak dojde k posílení postavení spojením vzniklého subjektu, avšak v segmentu velkoobchodní distribuce lehkých užitkových vozidel současně působí řada významných konkurenčních distributorů, jako jsou např. společnosti Porsche Česká republika s.r.o. (distributor vozidel skupiny Volkswagen), FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. nebo Renault Česká republika, a.s., které dosahují individuálního tržního podílu ve výši 5 – 15 %.

27.         V oblasti velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů působí rovněž oba spojující se soutěžitelé, přičemž společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů v uvedené oblasti nepřesáhne [5 – 15] %. V důsledku realizace posuzovaného spojení tak dojde k posílení postavení spojením vzniklého subjektu, avšak v celkové oblasti velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů současně působí řada významných konkurenčních distributorů.

28.         Pokud jde o vertikálně navazující činnosti, působí skupina Emil Frey v České republice v segmentu maloobchodní distribuce nových osobních automobilů, která navazuje na segment velkoobchodní distribuce nových osobních automobilů, dále v segmentu maloobchodní distribuce lehkých užitkových vozidel, která navazuje na segment velkoobchodní distribuce lehkých užitkových vozidel, stejně jako v oblasti maloobchodní distribuce originálních náhradních dílů, resp. v oblasti poskytování služeb autorizovaného servisu vozidel, tj. oblastí navazujících na předcházející oblast velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů. K uvedenému Úřad konstatuje, že na maloobchodní úrovni prodeje osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel, stejně tak i prodeje originálních náhradních dílů Skupina Emil Frey představuje soutěžitele, jenž dosahuje pouze velmi malého tržního podílu. Současně bude i nadále Skupina Emil Frey vystavena konkurenčnímu tlaku ze strany velkého množství soutěžitelů zaujímajících obdobné postavení.

29.         Úřad tak má za to, že v důsledku převzetí společnosti Opel Czech ze strany skupiny Emil Frey nedochází ve spojením dotčených segmentech velkoobchodní distribuce nových osobních vozidel a velkoobchodní distribuce nových lehkých užitkových vozidel a oblasti velkoobchodní distribuce originálních náhradních dílů k žádným podstatným strukturálním změnám trhu.

30.         S ohledem na uvedené skutečnosti dospěl Úřad k závěru, že posuzované spojení soutěžitelů nezvýší tržní sílu spojovaných soutěžitelů natolik, aby vedlo ke vzniku nebo posílení dominantního postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, které by mělo za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Pro naplnění všech podmínek uvedených v § 16 odst. 2 věta třetí zákona, Úřad rozhodl o povolení navrhovaného spojení soutěžitelů, a toto rozhodnutí ve stanovené lhůtě vydává.

 

POUČENÍ

 

Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 5, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek.

 

 

Otisk úředního razítka

 

 

JUDr. Hynek Brom

I. místopředseda Úřadu

 

 

 

 

 

Obdrží: Mgr. Kateřina Kulhánková, advokátka

WOLF THEISS Rechtsanwälte GmbH & Co KG, organizační složka

Pobřežní 12

186 00 Praha 8

ID DS: prkqpnk

 

 

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 



[1] Opel SEE byla území České republiky aktivní jako velkoobchodní distributor nových osobních a lehkých užitkových vozidel značky Opel a originálních náhradních dílů pro osobní vozidla a lehká užitková vozidla značek Opel a Chevrolet.

[2] Současně s posuzovanou transakcí má slovenská společnost Emil Frey Automobil s.r.o. obdobným způsobem nabýt možnost kontrolovat společnost Opel Slovakia Automotive s.r.o., do které budou vloženy obchodní aktivity společnosti Opel SEE na území Slovenska. Jelikož tato vložená aktiva nedosahují obrat na území České republiky, není uvedená transakce předmětem posouzení v rámci tohoto správního řízení. 

[3] Problematikou zejména velkoobchodní distribuce automobilů se Úřad zabýval např. v rámci správního řízení o povolení spojení soutěžitelů S085/2008 De Binckhorst Investment Company/SUMMIT AUTO či S189/2008 Hyundai Auto Czech/část podniku společnosti HYUNDAI Motor CZ a podnik společnosti HYUNDAI Motor SK nebo ÚOHS-S100/2014/KS Porsche Inter Auto CZ/AUTO Heller/Porsche Immobilien CZ/AH Nemovitost.

[4]Např. rozhodnutí Evropské komise M.6403 VOLKSWAGEN/KPI POLSKA/SKODA AUTO POLSKA/VW BANK POLSKA/VW LEASING POLSKA.

[5] Např. rozhodnutí Evropské komise M.182 INCHAPE/IEP, M.3388 FORD MOTOR COMPANY LTD/POLAR MOTOR GROUP.

[6] Např. rozhodnutí Evropské komise M.5250 PORSCHE/VOLKSWAGEN, M.2832 GENERAL MOTORS/DAEWO MOTORS nebo M.6403 VOLKSWAGEN/KPI POLSKA/SKODA AUTO POLSKA/VW BANK POLSKA/VW LEASING POLSKA.

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz