číslo jednací: S053/2009/VZ-3866/2009/530/SWa

Instance I.
Věc Revitalizace vrchu Háj
Účastníci
  1. Město Aš, Kamenná 473/52, 352 01 Aš,
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 118 zák. 137/2006 Sb. - porušení s vlivem na pořadí úspěšnosti - uložení nápravy
Rok 2009
Datum nabytí právní moci 22. 4. 2009
Související rozhodnutí S053/2009/VZ-3866/2009/530/SWa
R031/2009/VZ-5506/2009/310/JHr
Dokumenty file icon pisS053_09.pdf  88 KB

Toto rozhodnutí nabylo právní moc dne 22.4.2009.

Č. j. ÚOHS-S53/2009/VZ-3866/2009/530/SWa

V Brně dne 3. dubna 2009

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 27.2.2009 z moci úřední, jehož účastníky jsou

•  zadavatel – město Aš, IČ 00253901, se sídlem Kamenná 473/52, 352 01 Aš,

•  vybraný uchazeč - BAU-STAV a. s., IČ 14705877, se sídlem Loketská 344/12, 360 06 Karlovy Vary,

ve věci veřejné zakázky „Revitalizace vrchu Háj“ zadávané v užším řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno pod evid. č. 60025375 dne 21.11.2008, ve znění oprav ze dne 5.12.2008,

rozhodl takto:

I.

  Zadavatel – město Aš – porušil ustanovení § 60 odst. 1 citovaného zákona o veřejných zakázkách, když vyloučil zájemce Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H., zapsaná v hlavní databázi obchodního rejstříku Republiky Rakousko pod číslem FN 119098 w, se sídlem Diefenbachgasse 5, A-1150 Vídeň, jednající prostřednictvím Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. - organizační složka, IČ 26392801, se sídlem Náměstí Republiky 3/2, 301 00 Plzeň, z účasti v zadávacím řízení, přestože splnil kvalifikaci v požadovaném rozsahu, přičemž tento postup mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky a dosud nedošlo k uzavření smlouvy.

  Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jako opatření k nápravě podle § 118 citovaného zákona o veřejných zakázkách ruší rozhodnutí zadavatele o vyloučení zájemce Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H., zapsaná v hlavní databázi obchodního rejstříku Republiky Rakousko pod číslem FN 119098 w, se sídlem Diefenbachgasse 5, A-1150 Vídeň, jednající prostřednictvím Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. - organizační složka, IČ 26392801, se sídlem Náměstí Republiky 3/2, 301 00 Plzeň, a všechny následující úkony učiněné při zadávání výše uvedené veřejné zakázky.

II.

Podle § 119 odst. 2 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a podle § 1 odst. 1 vyhlášky č. 328/2006 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přezkoumání úkonů zadavatele pro účely zákona o veřejných zakázkách, se zadavateli městu Aš ukládá:

uhradit náklady řízení ve výši 30 000,-- Kč (třicet tisíc korun českých).

Náklady řízení jsou splatné do dvou měsíců od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí na účet Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zřízený u pobočky České národní banky v Brně číslo 19-24825621/0710,variabilní symbol0530950001.

Odůvodnění

Zadavatel – město Aš, IČ 00253901, se sídlem Kamenná 473/52, 352 01 Aš (dále jen „zadavatel“),  uveřejnil podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), v informačním systému o veřejných zakázkách pod evid. č. 60025375 dne 21.11.2008, ve znění oprav ze dne 5.12.2008, oznámení užšího řízení za účelem zadání veřejné zakázky „Revitalizace vrchu Háj“ (dále jen „veřejná zakázka“).

Ve věci výše uvedené veřejné zakázky obdržel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) dne 19.2.2009 podnět, jehož obsahem je žádost o přezkoumání postupu zadavatele při posuzování kvalifikace v předmětném zadávacím řízení.  Z obsahu podnětu a přiložených listin byly zjištěny následující skutečnosti.

Zadavatel vyloučil zájemce - Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H., zapsaná v hlavní databázi obchodního rejstříku Republiky Rakousko pod číslem FN 119098 w, se sídlem Diefenbachgasse 5, A-1150 Vídeň, jednající prostřednictvím Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. - organizační složka, IČ 26392801, se sídlem Náměstí Republiky 3/2, 301 00 Plzeň (dále jen „Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H.“) – z účasti v zadávacím řízení pro neprokázání splnění základních kvalifikačních předpokladů podle § 53 odst. 1 zákona a profesních kvalifikačních předpokladů podle § 54 zákona. Zájemce předložil výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů, který zadavatel nepovažoval za dostatečný k prokázání výše uvedených předpokladů, neboť výpis předložila organizační složka zahraniční právnické osoby. Dle odůvodnění rozhodnutí zadavatele o vyloučení zájemce z účasti v zadávacím řízení ze dne 13.1.2009 je nutné prokázat splnění předmětných kvalifikačních předpokladů navíc i u zahraniční právnické osoby, protože výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů předložený organizační složkou se nevztahuje na zahraniční právnickou osobu.

Úřad po předběžném šetření zjistil, že při zápisu do seznamu kvalifikovaných dodavatelů je žadatelem o zápis organizační složky zahraniční právnické osoby zahraniční právnická osoba, která tak činí prostřednictvím své organizační složky. K zápisu organizační složky do seznamu kvalifikovaných dodavatelů tedy předkládá doklady k prokázání základních a profesních kvalifikačních předpokladů jak ve vztahu k zahraniční právnické osobě, tak ve vztahu k její organizační složce. Jelikož získal Úřad pochybnost, zda zadavatel posoudil splnění výše uvedených kvalifikačních předpokladů v souladu ze zákonem a zda bylo vyloučení zájemce Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. z důvodu nesplnění uvedených kvalifikačních předpokladů oprávněné, zahájil správní řízení z moci úřední.

Zahájení správního řízení Úřad oznámil Úřad zadavateli dopisem č. j. S53/2009/VZ-2517/2009/530/SWa ze dne 27.2.2009.

Úřad dále účastníkům řízení usnesením č. j. S53/2009/VZ-2519/2009/530/SWa ze dne 27.2.2009 stanovil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy, či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. Uvedeným usnesením Úřad stanovil zadavateli lhůtu k provedení úkonu podání informace Úřadu o dalších úkonech, které zadavatel provede v šetřeném zadávacím řízení v průběhu správního řízení.

Rozhodnutím č. j. S53/2009/VZ-2520/2009/530/SWa ze dne 27.2.2009 Úřad zadavateli uložil jako předběžné opatření zákaz uzavřít smlouvu  v předmětném zadávacím řízení, a to až do doby nabytí právní moci rozhodnutí, kterým bude správní řízení ukončeno.Proti tomuto rozhodnutí podal zadavatel dopisem ze dne 5.3.2009 v zákonné lhůtě rozklad, o kterém dosud nebylo rozhodnuto.

Zadavatel se vyjádřil dopisem ze dne 4.3.2009, který byl Úřadu doručen dne 6.3.2009 spolu s dokumentací o zadání veřejné zakázky. Zadavatel ve svém stanovisku nastiňuje průběh zadávacího řízení a upozorňuje na důsledky včasného neuzavření smlouvy na předmětnou veřejnou zakázku.

Zadavatel uvádí, že uzavřel se společností ROPRO a. s. mandátní smlouvu, na základě které tato společnost mj. provedla posouzení kvalifikačních předpokladů a pro jejich nesplnění vyřadila mj. společnost Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. z účasti v zadávacím řízení. Společnost ROPRO a. s. následně zúžila počet zájemců o účast v užším řízení losováním, s čímž zadavatel nesouhlasil a proto ukončil s touto společností spolupráci. Zadavatel v zájmu zajištění transparentnosti zadávacího řízení zrušil výběr provedený na základě losování a k podání nabídky vyzval všechny zájemce, kteří splnili kvalifikační předpoklady. Zadavatel podotýká, že kdyby společnost Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. podala včas námitky proti vyloučení a zadavatel by zjistil, že její vyloučení nebylo důvodné, byla by jí umožněna účast v zadávacím řízení. Zadavatel dále upozorňuje na skutečnost, že projekt „Revitalizace vrchu Háj“ je financován z 92,5% z dotací a zmařením včasného uzavření smlouvy by mohlo dojít k narušení harmonogramu čerpání finančních prostředků a tím i k zániku celého projektu. Z uvedeného důvodu zadavatel žádá o zrušení rozhodnutí o předběžném opatření, kterým byl uložen zákaz uzavřít smlouvu na plnění veřejné zakázky.

Dopisem ze dne 6.3.2009 si Úřad vyžádal stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj, které vede seznam kvalifikovaných dodavatelů, k dokladům požadovaným k zápisu organizační složky zahraniční právnické osoby do seznamu kvalifikovaných dodavatelů. Požadované informace a matriály obdržel Úřad dne 13.3.2009.

  Usnesením č. j. S53/2009/VZ-3089/2009/530/SWa ze dne 12.3.2009 Úřad rozhodl, že kromě zadavatele je účastníkem správního řízení rovněž  vybraný uchazeč – BAU-STAV a. s., IČ 14705877, se sídlem Loketská 344/12, 360 06 Karlovy Vary (dále jen „vybraný uchazeč“). Úřad rovněž tímto usnesením účastníkům řízení stanovil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy, či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí.

Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou:

•  zadavatel,

•  vybraný uchazeč.

Dne 20.3.2008 obdržel Úřad sdělení zadavatele, že se vzdává práva na podání rozkladu proti usnesení č. j. S53/2009/VZ-3089/2009/530/SWa ze dne 12.3.2009, kterým byl do řízení přibrán další účastník a stanoveny lhůty k vyjádření.

Vybraný uchazeč BAU-STAV a. s. se vyjádřil dopisem ze dne 19.3.2009, který Úřad obdržel dne 20.3.2009. Vybraný uchazeč se ztotožňuje s obsahem rozkladu proti rozhodnutí o předběžném opatření, který podal zadavatel. Vybraný uchazeč dále uvádí, že se cítí být řádně vybraným uchazečem a žádné nedostatky ve výběrovém řízení neshledává. Společnost, která podnět Úřadu zaslala, nepodala včas námitky a nyní dle názoru vybraného uchazeče záměrně maří průběh veřejné zakázky. V důsledku neodůvodněných průtahů hrozí vybranému uchazeči vznik značné škody. Současně se společnost BAU-STAV a. s. vzdala práva na podání rozkladu proti usnesení č. j. S53/2009/VZ-3089/2009/530/SWa ze dne 12.3.2009.

Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujícího zákona případ ve všech vzájemných souvislostech, po zhodnocení všech podkladů, zejména zadávací dokumentace, podaných žádostí o účast, a na základě vlastního zjištění konstatuje, že zadavatel při zadávání šetřené veřejné zakázky nepostupoval v souladu se zákonem. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.

Úřad předně uvádí, že předmětné správní řízení nebylo zahájeno na návrh společnosti Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H., ale v souladu s § 113 zákona z moci úřední. To, zda byly v šetřeném zadávacím řízení podány námitky či nikoliv, tedy není pro rozhodnutí v tomto správním řízení relevantní.

Podle § 125 odst. 2 zákona se do seznamu kvalifikovaných dodavatelů zapisují dodavatelé, kteří požádali o zápis a prokázali splnění základních kvalifikačních předpokladů podle § 53 odst. 1 zákona a profesních kvalifikačních předpokladů podle § 54 zákona.

Podle § 127 odst. 1 zákona nahrazuje výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů předložený ve lhůtě pro prokázání splnění kvalifikace prokázání splnění základních kvalifikačních předpokladů podle § 53 odst. 1 zákona a profesních kvalifikačních předpokladů podle § 54 zákona v tom rozsahu, v jakém doklady prokazující splnění těchto předpokladů pokrývají požadavky veřejného zadavatele.

Ustanovení § 53 odst. 1 zákona mj. stanoví, že podává-li nabídku či žádost o účast zahraniční právnická osoba prostřednictvím své organizační složky, musí předpoklady podle § 53 odst. 1 písmene a) a b) zákona (trestní bezúhonnost) splňovat vedle členů statutárního orgánu rovněž vedoucí této organizační složky. Uvedené kvalifikační předpoklady přitom musí dodavatel splňovat jak ve vztahu k území České republiky, tak k zemi svého sídla, místa podnikání či bydliště. Podle § 53 odst. 1 písm. f), g) a h) pak musí dodavatel prokázat, že nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky, nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění, nemá nedoplatek na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, a to vše jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele.

Podle § 53 odst. 2 zákona prokazuje dodavatel splnění základních kvalifikačních předpokladů podle § 53 odst. 1 zákona předložením

a)  výpisu z evidence Rejstříku trestů [odstavec 1 písm. a) a b)],

b)  potvrzení příslušného finančního úřadu a ve vztahu ke spotřební dani čestné prohlášení [odstavec 1 písm. f)],

c)  potvrzení příslušného orgánu či instituce [odstavec 1 písm. h)],

d)  čestného prohlášení [odstavec 1 písm. c) až e) a g) a i)].

Zadavatel v bodu 1.5.1 kvalifikační dokumentace uvedl, že požaduje prokázání základních kvalifikačních předpokladů podle § 53 odst. 1 zákona způsobem uvedeným § 53 odst. 2 zákona. K prokázání profesních kvalifikačních předpokladů podle § 54 zákona zadavatel v bodu 1.5.2 kvalifikační dokumentace požadoval výpis z obchodního rejstříku, doklad o oprávnění k podnikání (provádění staveb včetně jejich změn) a doklad osvědčující odbornou způsobilost dodavatele (autorizace v oboru pozemní stavby, autorizace v oboru dopravní stavby).

Zájemce Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. předložil ve lhůtě pro podání žádostí o účast v užším řízení výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů k prokázání splnění základních kvalifikačních předpokladů podle § 53 odst. 1 zákona a části profesních kvalifikačních předpokladů podle § 54 zákona (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list k provádění staveb včetně jejich změn a odstraňování, autorizace v oboru pozemní stavby). K prokázání odborné způsobilosti dodavatele byla dále předložena ověřená kopie osvědčení o autorizaci v oboru dopravní stavby.

Zadavatel rozhodnutím ze dne 13.1.2009 vyloučil zájemce Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. z účasti v zadávacím řízení pro neprokázání splnění základních kvalifikačních předpokladů podle § 53 odst. 1 zákona a profesních kvalifikačních předpokladů podle § 54 zákona. Zadavatel nepovažoval předložený výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů za dostatečný k prokázání výše uvedených předpokladů, neboť výpis předložila organizační složka zahraniční právnické osoby. Dle zadavatele nebylo prokázáno splnění uvedených kvalifikačních předpokladů zahraniční právnickou osobou, ale pouze její organizační složkou.

K postupu zadavatele Úřad uvádí, že organizační složka zahraniční právnické osoby obecně nemá právní subjektivitu, ale je nedílnou součástí zahraniční právnické osoby. Do seznamu kvalifikovaných dodavatelů se proto zapisují údaje o splnění kvalifikačních předpokladů zahraniční právnickou osobou (jejími statutárními orgány). To se také potvrdilo ve správním řízení, a sice z dokladů a stanoviska získaného od Ministerstva pro místní rozvoj (viz níže).

Ze stanoviska Ministerstva pro místní rozvoj ze dne 11.3.2009, které si Úřad k šetřené problematice vyžádal, byly zjištěny následující skutečnosti.

Při zápisu organizační složky zahraniční právnické osoby se dodavatel zapisuje pod názvem, který je uveden v obchodním rejstříku České republiky (tj. název zahraniční právnické osoby a dovětek „organizační složka“). V zápisu se vždy uvádějí všichni členové statutárního orgánu (tj. členové statutárního orgánu zahraniční právnické osoby a vedoucí organizační složky) a všichni musí doložit výpis z rejstříku trestů z České republiky (dále jen „ČR“) a ze země sídla zahraniční právnické osoby. Všechna čestná prohlášení musí být podepsána statutárním orgánem zahraniční právnické osoby nebo jejím zmocněncem, kterým může být i vedoucí organizační složky. Doklad o bezdlužnosti a o zaplacení sociálního pojištění se předkládá jak za organizační složku z ČR tak ze země sídla zahraniční právnické osoby. Při zápisu se dokládá výpis z obchodního rejstříku ČR za organizační složku a výpis z obchodního rejstříku či obdobné evidence ze země sídla zahraniční právnické osoby. Ostatní profesní kvalifikační předpoklady se prokazují doklady vystavenými pro organizační složku v ČR.

Stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj rovněž potvrdilo, že společnost  Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. při zápisu organizační složky do seznamu kvalifikovaných dodavatelů doložila splnění všech základních kvalifikačních předpokladů podle § 53 odst. 1 zákona a vybraných profesních kvalifikačních předpokladů podle § 54 zákona. Ze zaslaných materiálů vyplývá, že ve vztahu k zahraniční právnické osobě byly k zápisu předloženy výpisy z rejstříku trestů ze země sídla společnosti a z České republiky za všechny jednatele, potvrzení o bezdlužnosti daňové a na sociálním pojištění ze země sídla společnosti, čestné prohlášení podepsané jednateli společnosti a výpis z rakouského obchodního rejstříku.

S ohledem na výše uvedené lze konstatovat, že společnost Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. předložením výpisu ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů prokázala splnění základních kvalifikačních předpokladů podle § 53 odst. 1 zákona a profesních kvalifikačních předpokladů podle § 54 zákona a proto bylo její vyloučení z účasti v zadávacím řízení z důvodu nesplnění těchto předpokladů v rozporu s ustanovením § 60 odst. 1 zákona. Úřad dále uvádí, že ze skutečností zjištěných při šetření tohoto případu lze učinit obecný závěr, že výpis ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů znějící na organizační složku zahraniční právnické osoby nahrazuje prokázání splnění základních kvalifikačních předpokladů a zapsaných profesních kvalifikačních předpokladů i ve vztahu k zahraniční právnické osobě.

Uložení nápravného opatření

Úřad je při rozhodování podle § 118 zákona povinen na základě zjištěných skutečností uvážit, jaké nápravné opatření má zvolit k dosažení nápravy stavu, a to při dodržení základních zásad procesu zadávání, tj. transparentnosti zadávání veřejných zakázek a dodržování zásad stejného zacházení a nediskriminace uchazečů o veřejné zakázky.

Zadavatel porušil ustanovení § 60 odst. 1 zákona, když vyloučil zájemce Bilfinger Berger Baugesellschaft m. b. H. z účasti v zadávacím řízení, přestože zájemce splnil kvalifikaci v požadovaném rozsahu, přičemž tento postup mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky. Nelze totiž vyloučit, že vyřazený zájemce mohl zadavateli nabídnout lepší plnění veřejné zakázky a jeho nabídka mohla být vybrána jako nejvhodnější. Proto musel Úřad zrušit rozhodnutí zadavatele o vyloučení uvedeného zájemce a všechny následující úkony učiněné v zadávacím řízení. Zadavatel tak bude muset znovu posoudit kvalifikaci a opětovně vyzvat všechny zájemce, kteří splnili kvalifikaci, k podání nabídek a provést nové hodnocení a výběr nejvhodnější nabídky.

Pro úplnost Úřad uvádí, že při přezkumu postupu zadavatele v zadávacím řízení byly kromě výše uvedeného porušení zákona při posuzování kvalifikace  zjištěny následující nedostatky.

Zadavatel se rovněž dopustil porušení § 44 odst. 3 písm. f) zákona, když v zadávací dokumentaci neuvedl způsob hodnocení nabídek podle hodnotících kritérií. Zadavatel v bodu 4 zadávací dokumentace uvedl, že nabídky budou hodnoceny dle ekonomické výhodnosti, a stanovil pouze jednotlivá dílčí kritéria hodnocení a jejich váhy. V textu zadávací dokumentace však zadavatel neuvedl jakým způsobem hodlá hodnotit nabídky v rámci jednotlivých dílčích kritérií. Protože Úřad zrušil rozhodnutí o vyloučení uchazeče a všechny následující úkony (včetně poskytnutí zadávací dokumentace spolu s výzvou k podání nabídek), nepokládal za nezbytné dále se tímto pochybením zadavatele zabývat. V nové výzvě k podání nabídek by však zadavatel měl způsob hodnocení nabídek podle hodnotících kritérií vymezit. U kvantitativních hodnotících kritérií lze doporučit např. hodnocení pomocí vzorců, které vyjadřují poměr hodnocené nabídky k nejlepší nabídnuté hodnotě v rámci daného kritéria (viz již zrušená vyhláška Ministerstva pro místní rozvoj č. 240/2004 Sb. o informačním systému o zadávání veřejných zakázek a metodách hodnocení nabídek podle jejich ekonomické výhodnosti).  

Dále Úřad upozorňuje na pochybení zadavatele při stanovení formy jistoty v zadávací dokumentaci. Podle ustanovení § 67 odst. 1 zákona může zadavatel u veřejné zakázky v oznámení otevřeného řízení, užšího řízení, jednacího řízení s uveřejněním nebo soutěžního dialogu požadovat, aby uchazeči k zajištění plnění svých povinností vyplývajících z účasti v zadávacím řízení poskytli jistotu. Jistotu poskytne uchazeč formou složení peněžité částky na účet zadavatele nebo formou bankovní záruky. Podle poslední věty výše citovaného ustanovení zákona si uchazeč může formu jistoty vybrat z uvedených možností. Zadavatel přitom v bodu 10 zadávací dokumentace uvedl, že požadovanou jistotu je třeba uhradit na účet zadavatele a nesplnění tohoto požadavku bude důvodem pro vyloučení uchazeče z účasti v zadávacím řízení. Zadavatel tak nepostupoval v souladu s ustanovením § 67 odst. 1 zákona, neboť požadoval poskytnutí jistoty pouze formou úhrady na účet, přičemž volbu formy složení jistoty ponechává zákon na uchazečích. Uvedené vyplývá i z ustálené rozhodovací praxe Úřadu (viz rozhodnutí č. j. S066/2007-00056/550-ZH ze dne 6.6.2007) a důvodové zprávy k zákonu. Ovšem vzhledem k tomu, že Úřad zrušil předešlé úkony zadavatele z jiných důvodů (viz výše) a dále proto, že zadavatel napravil toto pochybení sdělením ze dne 2.2.2009, ve kterém rozšířil způsob složení jistoty o bankovní záruku a uvedl tak znění zadávací dokumentace do souladu se zákonem, nepokládal Úřad za nezbytné dále se tímto pochybením zadavatele zabývat.

Náklady řízení

Podle § 119 odst. 2 zákona je součástí rozhodnutí Úřadu podle § 118 též rozhodnutí o povinnosti zadavatele uhradit náklady správního řízení (dále jen „náklady řízení“). Náklady řízení se platí paušální částkou, kterou stanoví prováděcí předpis. Prováděcí právní předpis vyhláška č. 328/2006 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přezkoumání úkonů zadavatele pro účely zákona o veřejných zakázkách (dále jen „vyhláška“), stanoví v § 1 odst. 1, že paušální částku nákladů řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, je zadavatel povinen uhradit v případě, že Úřad rozhodl podle § 118 zákona o zrušení zadání veřejné zakázky nebo jen jednotlivého úkonu zadavatele, a to ve výši 30 000,- Kč.

Vzhledem k tomu, že tímto rozhodnutím byly zrušeny jednotlivé úkony zadavatele, rozhodl Úřad o uložení povinnosti uhradit náklady řízení, jak je uvedeno ve výroku II. tohoto rozhodnutí.

Poučení:

Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.

Mgr. Pavel Herman

ředitel sekce veřejných zakázek

 

 Obdrží:

Město Aš, Kamenná 473/52, 352 01 Aš

BAU-STAV a. s., Loketská 344/12, 360 06 Karlovy Vary

Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz