číslo jednací: VP/S038/04-160

Instance I.
Věc JSAF -jihlavský spol. amatér. filmařů
Účastníci
  1. Jihlavský spolek amatérských filmařů
  2. Ministerstvo kultury
Typ správního řízení Veřejná podpora
Výrok zastaveno
Rok 2004
Datum nabytí právní moci 27. 3. 2004
Dokumenty file icon pis16743.pdf 83 KB

Č.j.: VP/S 38/04-160 V Brně dne 9. března 2004

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v řízení zahájeném dne 3.3. 2004 na základě žádosti o povolení výjimky ze dne 27.2. 2004, č.j. 20766/2003 zaslané Ministerstvem kultury České republiky podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, v platném znění, ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení, v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 4 písm. a) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře takto:

Řízení o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory ve formě poskytnutí dotace pro JSAF/Jihlavský spolek amatérských filmařů, občanské sdružení, Na Kopci 23, Jihlava, IČO: 67008062, na projekt 8. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava 2004 ve výši 3 000 000 Kč

se zastavuje.

Odůvodnění:

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 3.3.2004 žádost o povolení výjimky (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře"), kterou podalo Ministerstvo kultury České republiky dopisem (dále jen "MK ČR"), ze dne 27.2. 2004, č.j. 20766/2003.

I. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky:

  • poskytovatelem veřejné podpory je MK ČR,

  • ministerstvem odpovědným za poskytnutí veřejné podpory je MK ČR,

  • kontaktní osobou je pí. Forstová,

  • název veřejné podpory je 8. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava 2004,

  • právním základem pro poskytnutí veřejné podpory jsou schválené pozměňovací návrhy Poslanecké Sněmovny Parlamentu České republiky (dále jen "PSP ČR") č. 793 z 3.12.2003,

  • druhem podpory je podpora v oblasti kultury,

  • míra podpory jako podíl výše veřejné podpory k nákladům činí 58,15 %,

  • formou poskytnutí veřejné podpory jsou účelové finanční prostředky.

II. Podklady pro rozhodnutí

  • žádost o povolení výjimky podle ustanovení § 6 zákona o veřejné podpoře, zaslaná dopisem MK ČR ze dne 27.2. 2004,

  • schválené pozměňovací návrhy PSP ČR, usnesení č. 793 z 3. 12. 2003,

  • žádost o státní dotaci v roce 2004 ze dne 12.2. 2004,

  • podrobný rozpočet projektu pro rok 2004,

  • Stanovy občanského sdružení Jihlavský spolek amatérských filmařů,

  • osvědčení o registraci Jihlavského spolku amatérských filmařů,

  • návrh rozhodnutí MK ČR č.j. 20766/2003 o poskytnutí neinvestiční dotace ze státního rozpočtu ČR na rok 2004.

III. Vymezení účastníka řízení

Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře MK ČR.

IV. Charakteristika příjemce podpory

Příjemcem podpory je občanské sdružení Jihlavský spolek amatérských filmařů se sídlem Na Kopci 23, Jihlava, IČO: 67008062, registrováno 26.6. 1998 u Ministerstva vnitra, oddíl a vložka o.p.s. v obchodním rejstříku (obecně prospěšná společnost). Cílem občanského sdružení je obecně prospěšná činnost v oblasti kultury (dokumentárního filmu) - příprava a organizace Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava.

V. Popis a forma podpory

Neinvestiční dotace je poskytována účelově na projekt 8. Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava 2004. Určení dotace je vázáno na plánované výdaje, a to ve výši:

Účelové určení dotace

Propagace

1 000 000

Pronájmy prostor

300 000

Technické zabezpečení

400 000

Filmová práva a doprava kopií

250 000

Honoráře

350 000

Ubytování

300 000

Tlumočnické služby

100 000

Produkce festivalu

150 000

Doprovodný program a semináře

150 000

Celkem:

3 000 000

VI. Právní analýza

V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (Sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, dále jen "Evropská dohoda"). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských subjektů nebo výroby určitého zboží.

V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána.

V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. Podle § 3 písm. b) zákona o veřejné podpoře patří mezi veřejné prostředky také prostředky státního rozpočtu včetně prostředků splatných a neuhrazených.

Vzhledem k tomu, že:

  1. státní dotace je poskytovaná MK ČR, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, na projekt 8. Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava 2004,

  1. avšak tato dotace nezvýhodňuje určité podnikání, neboť je určena na realizaci projektu, z něhož neplyne příjemci podpory finanční zisk, ani jiný prospěch, který by se mohl odrazit ve změně pozice příjemce na dotčeném trhu a příjemce sám není podnikajícím subjektem,

  1. poskytnutá podpora neumožňuje příjemci podpory získat výhodu na úkor jiných konkurujících společností, neboť jejím cílem je podpora projektu zaměřeného na prezentaci a propagaci mezinárodního dokumentárního filmu, nikoli pořadatele - příjemce dotace. Dotace směřuje na úhradu jednorázových nákladů, které jsou z hlediska vzniku omezené pouze na zajištění potřeb vyplývajících z pořádání festivalu,

  1. nehrozí narušení hospodářské soutěže, neboť činnost příjemce se nerealizuje v konkurenčním prostředí, a také nemůže být rovněž dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie,

nejedná se o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo nebude povolena výjimka.

Úřad proto řízení podle § 6 odst. 4 písm. a) zákona o veřejné podpoře zastavil.

VII. Závěr

Dne 9. 3. 2004 byl Úřadu doručen dokument účastníka řízení ze dne 8. 3. 2004 ve věci seznámení se s podklady rozhodnutí, případně navržení jeho doplnění. Tohoto práva se účastník řízení vzdal.

Poučení o odvolání :

Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - odboru veřejné podpory v Brně, Joštova 8. Včas podaný rozklad má odkladný účinek.

Mgr. Kamil Rudolecký

ředitel odboru veřejná podpora

Obdrží:

Ministerstvo kultury České republiky

Milady Horákové 139

P.O.BOX 214

160 41 Praha 6

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz