číslo jednací: VZ/S0201/00
Instance | I. |
---|---|
Věc | Strategický plán rozvoje aglomerace měst Tábor, Sezimovo Ústí a obce Planá nad Lužnicí |
Účastníci |
|
Typ správního řízení | Veřejná zakázka |
Výrok | § 57 odst. 2 - zamítnuto |
Rok | 2000 |
Datum nabytí právní moci | 17. 10. 2000 |
Dokumenty | pis8477.pdf 65 KB |
ÚŘAD PRO OCHRANU HOSPODÁŘSKÉ SOUTĚŽE |
601 56 Brno, Joštova 8 |
ROZHODNUTÍ
Č.j.: S 201-R/00-1236/140/Šr
V Praze dne 21.9.2000
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 24.8.2000 na základě návrhu uchazeče Ing. arch. Karla Maiera, se sídlem Mikulova 1571, 149 00 Praha 4 ve smyslu § 57 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb. a zákona č. 28/2000 Sb., na přezkoumání rozhodnutí zadavatele - města Tábor, se sídlem Žižkovo nám. 3, 390 15 Tábor, zast. Ing. Františkem Dědičem, starostou města, o výběru nejvhodnější nabídky ve veřejné zakázce na "Strategický plán rozvoje aglomerace měst Tábor, Sezimovo Ústí a obce Planá nad Lužnicí", zadané výzvou více zájemcům ve smyslu ustanovení § 49 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb. a zákona č. 93/1998 Sb., dne 11.5.2000
rozhodl takto:
návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele uchazeče Ing. arch. Karla Maiera, se sídlem Mikulova 1571, 149 00 Praha 4, ze dne 22.8.2000, se ve smyslu § 57 odst. 2 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb. a zákona č. 28/2000 Sb., zamítá, protože uchazeč nesplnil podmínku stanovenou podle § 57 odst. 2 cit. zákona a nepodal jedno vyhotovení návrhu zadavateli.
Odůvodnění
Dne 9.5.2000 schválila Městská rada Tábor se na svém 32. zasedání Usnesením č. 569/32/00 cituji:
Městská rada Tábor
s ch v a l u j e
-
zadání veřejné zakázky "Strategický plán rozvoje aglomerace Tábor, Sezimovo Ústí a Planá nad Lužnicí" dle přiložených požadavků pro zpracování nabídky ze dne 9. května 2000,
-
vyzvat k podání nabídky firmy podle přílohy,
-
komisi pro otevírání obálek ve složení dle přílohy,
-
komisi pro posouzení a hodnocení nabídek včetně náhradníků dle přílohy.
Výzva k podání nabídky ze dne 11.5.2000 byla vedoucí útvaru architekta Ing. arch. Dagmar Buzu zaslána na doručenku 11 zájemcům.
Jak vyplývá z Protokolu o otevírání obálek s nabídkami (dále jen "Protokol") ze dne 26.6.2000, přijal Městský úřad Tábor, se sídlem Žižkovo nám. 3, 390 15 Tábor, zast. starostou Ing. Františkem Dědičem (dále jen "zadavatel") 5 nabídek uchazečů, z nichž komise Pro otevírání obálek (dále jen "komise") navrhla zadavateli vyloučit uchazeče Ing. arch. Karla Maiera, se sídlem Mikulova 1571, 149 00 Praha 4 (dále jen "uchazeč"), který c i t u j i : "nesplnil kvalifikační předpoklady dle § 2b, odst. 1, písm. a) zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb. a zákona č. 93/1998 Sb." (dále jen "zákon").
Ve Zprávě o posouzení a hodnocení nabídek (dále jen "Zpráva") se uvádí c i t u j i : "Na základě doporučení komise a po detailním rozboru nabídky uchazeče Ing. arch. Karla Maiera navrhuje zadavateli vyloučit v souladu s § 49, odst. 5. Zákona tohoto uchazeče z další účasti na této veřejné zakázce pro nesplnění kvalifikačních předpokladů. Uchazeč nedoložil kvalifikační předpoklady dle § 2b, odst. 1 , písmeno a) zákona, to je živnostenský list.
Na základě výše uvedených skutečností se jednání přerušuje do vyřízení kroků souvisejících s vyloučením uchazeče zadavatelem, tj. Městskou radou Tábor."
Městská rada Tábor na svém 37. zasedání svým usnesením č. 691/37/00 ze dne 31.7.2000 c i t u j i:
,,1. r o z h o d l a
vyloučit z další účasti na veřejné zakázce - "Strategický plán rozvoje aglomerace měst Tábor, Sezimovo Ústí a obce Planá nad Lužnicí" pro neprokázání kvalif1kačních předpokladů v souladu s § 49, odst. 5 zákona uchazeče Ing. arch. Karla Maiera, Mikulova 1571, 149 00 Praha 4
2. u k 1 á d á
útvaru architekta oznámit rozhodnutí o vyloučení vyloučenému uchazeči."
Dne 1.8.2000 zaslala vedoucí architekta Ing. arch. Dagmar Buzu Rozhodnutí o vyloučení uchazeče z další účasti na veřejné zakázce ve smyslu ustanovení § 49 odst. 5 zákona, z důvodu neprokázaní kvalif1kačních předpokladů ve smyslu ustanovení § 2b odst. 1 písm. a) zákona.
Uchazeč Rozhodnutí o vyloučení z další účasti na veřejné zakázce obdržel dne 7.8.2000 a podal proti němu námitku dopisem ze dne 9.8.2000.
Zadavatel svým Rozhodnutím o přezkoumání námitky ze dne 14.8.2000 uchazeči nevyhověl a poučil jej o možnosti podání návrhu na zahájení řízení o přezkoumání rozhodnutí zadavatele u orgánu dohledu.
Dne 24.8.2000 obdržel Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") návrh uchazeče na zahájení řízení o přezkoumání rozhodnutí zadavatele. Dne 24.8.2000 bylo zahájeno správní řízení u orgánu dohledu ve smyslu § 57 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb. a zákona č. 28/2000 Sb. (dále "zákon").
Oznámení o zahájení správního řízení zaslal Úřad uchazeči a zadavateli dne 7 .9.2000.
Účastníci správního řízení ve smyslu § 58 zákona:
-
Město Tábor, se sídlem Žižkovo nám. 3. 390 15 Tábor, zast. starostou Ing. Františkem Dědičem,
-
Ing. arch. Karel Maier, se sídlem Mikulova 1571, 149 00 Praha 4.
Dne 19.9.2000 předal zadavatel Úřadu dokumentaci uvedené veřejné zakázky, při jejímž zkoumání shledal Úřad následující skutečností:
Podle § 57 odst. 2 zákona se návrh podává ve dvojím vyhotovení do deseti dnů od doručení rozhodnutí zadavatele. Jedno vyhotovení zasílá uchazeč orgánu dohledu a jedno zadavateli. V návrhu musí být uvedeno, kdo jej podává, proti kterému úkonu zadavatele směřuje, v čem je spatřováno porušení zákona a čeho se uchazeč domáhá. Součástí návrhu je i přesné označení a adresa zadavatele a doklad o složení uvolněné jistoty (§ 25 odst. 7). Návrh, který nemá tyto náležitosti, nebo u něhož uchazeč tyto náležitostí nedoložil ve lhůtě stanovené orgánem dohledu, jakož i návrh došlý po uplynutí stanovené lhůty , orgán dohledu zamítne.
Při podání návrhu s Úřad nejprve zabývá otázkou, zda byl návrh podán včas v desetidenní lhůtě a zda má veškeré náležitosti dle § 57 odst. 2 zákona. Při šetření případu Úřad zjistil, že návrh podaný uchazečem byl podán v rozporu s ustanovením § 57 odst. 2 zákona, neboť uchazeč nezaslal jedno vyhotovení návrhu zadavateli, a proto ve smyslu ustanovení § 57 odst. 2 zákona musel Úřad pro nesplnění náležitostí pro podání návrhu návrh uchazeče zamítnout.
V rozhodnutí orgán dohledu zohlednil nabytí účinnosti jednotlivých novel zákona o zadávání veřejných zakázek. V této souvislosti pak poukazuje na rozhodnutí Vrchního soudu v 0lomouci č.j. 2 A 5/99 ze dne 4.11.1999 (poslední odstavec na str. 8), z něhož vyplývá, že závazný postup zadavatelů musí být vždy posuzován podle zákona o zadávání veřejných zakázek účinného v době jejich zadání, avšak řízení před orgánem dohledu musí být posuzováno vždy podle předpisů platných v době rozhodování, neboť hlava III a IV části čtvrté zákona má charakter zvláštního procesního předpisu, kterým se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže řídí, a na nějž přechodná ustanovení novelizaci nedopadají.
Úřad přezkoumal zadání veřejné zakázky v celém rozsahu a shledal důvod k zahájení správního řízení z vlastního podnětu. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem Úřad rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku.
Poučení o opravném prostředku:
Proti tomuto rozhodnutí je možno podat do 15 dnů od jeho doručení rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím odboru dohledu nad zadáváním veřejných zakázek, Lazarská 7, pošt. přihr. 871, 111 21 Praha 1.
Ing. Petr Antonín |
|
ředitel odboru dohledu |
|
nad zadáváním veřejných zakázek v Praze |
Rozhodnutí obdrží:
-
Město Tábor, Žižkovo nám. 3, 390 15 Tábor, zast. starostou Ing. Františkem Dědičem
-
Ing. arch. Karel Maier, Mikulova 1571, 149 00 Praha 4