číslo jednací: S715/2013/VZ-68/2014/514/ZČa

Instance I.
Věc Dasný – ČOV a dostavba kanalizace
Účastníci
  1. Obec Dasný
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 66 odst. 2 zák. č. 500/2004 - zastaveno, odpadl důvod
Rok 2013
Datum nabytí právní moci 4. 2. 2014
Dokumenty file icon 2013_S715.pdf 380 KB

 

Č. j.:ÚOHS-S715/2013/VZ-68/2014/514/ZČa

 

15.1.2014

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 4. 12. 2013 z moci úřední, jehož účastníkem je:

  • zadavatel – Obec Dasný, IČO 00581224, se sídlem Dasný č. p. 17, 373 41 Dasný,

ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání podlimitní veřejné zakázky „Dasný – ČOV a dostavba kanalizace“, zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 25. 7. 2013 a uveřejněno dne 26. 7. 2013 pod ev. č. 350281,

vydává toto

 

usnesení:

Správní řízení vedené z moci úřední se podle § 66 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť odpadl jeho důvod.

 

Odůvodnění
 

I. ZADÁVACÍ ŘÍZENÍ

1. Obec Dasný, IČO 00581224, se sídlem Dasný č. p. 17, 373 41 Dasný (dále jen „zadavatel“) uveřejnila dne 26. 7. 2013 ve Věstníku veřejných zakázek oznámení o zahájení zadávacího řízení na veřejnou zakázku „Dasný – ČOV a dostavba kanalizace“, zadávanou formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 25. 7. 2013 a uveřejněno dne 26. 7. 2013 pod ev. č. 350281 (dále jen „veřejná zakázka“).

2. Předmět plnění veřejné zakázky zadavatel vymezil jako „Výstavba ČOV s kapacitou 400 EO. Dostavba kanalizačních stok DN 300 a DN 400 v celkové délce 223 m. Dalšími stavebními objekty jsou: Odlehčovací a vypínací komora, Čerpací stanice, Propojovací potrubí, Měrná šachta, Zpevněné plochy a sadové úpravy, Oplocení, Přeložka stávající kanalizace DN800, Vodovod pro ČOV.“

3. Zadavatel v oznámení o zakázce stanovil, že předmětná veřejná zakázka bude zadávána v otevřeném řízení a určil lhůtu pro podání nabídek do 2. 9. 2013 do 17:00 hod. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla stanovena ve výši 11 000 000 Kč bez DPH. Základním hodnotícím kritériem pro zadání veřejné zakázky zadavatel určil nejnižší nabídkovou cenu.

4. Z protokolu o otevírání obálek s nabídkami uchazečů ze dne 2. 9. 2013 vyplývá, že ve lhůtě pro podání nabídek bylo doručeno 10 nabídek uchazečů.

5. Z protokolu o posouzení kvalifikace ze dne 23. 9. 2013 vyplývá, že 9 uchazečů splnilo kvalifikační předpoklady a jejich nabídky byly postoupeny k posouzení a hodnocení, přičemž 1 nabídka byla vyřazena z další účasti v zadávacím řízení.

6. Ze zprávy o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 23. 9. 2013 (dále jen „zpráva“) vyplývá, že všechny nabídky splňují zadávací podmínky a požadavky stanovené zákonem a žádná z nich nebude vyřazena z dalšího hodnocení v zadávacím řízení. Ze zprávy dále vyplývá hodnocení nabídek jednotlivých uchazečů a jejich výsledné pořadí.

7. Zadavatel rozhodnutím ze dne 5. 11. 2013 rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky uchazeče Radouňská vodohospodářská společnost, a.s., IČO 26061015, se sídlem Jiráskovo předměstí 935, Jindřichův Hradec III, 377 01 Jindřichův Hradec (dále jen „vybraný uchazeč“).

II. POSTUP ÚŘADU PŘED ZAHÁJENÍM SPRÁVNÍHO ŘÍZENÍ

8. Dne 29. 8. 2013 obdržel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) podnět, v němž stěžovatel upozorňuje na možné porušení zákona při zadávání předmětné veřejné zakázky. Na základě obdrženého podnětu si Úřad od zadavatele vyžádal dokumentaci předmětného zadávacího řízení a stanovisko zadavatele k obsahu podnětu.

9. Z předložené dokumentace Úřad zjistil následující skutečnosti.

1.  

2.  

3.  

4.  

5.  

6.  

7.  

8.  

9.  

10. Zadavatel uveřejnil na svém profilu dokument „Zadávací dokumentace“ s popisem „Textová část zadávací dokumentace k veřejné zakázce „Dasný - ČOV a dostavba kanalizace““, který však neobsahoval všechny součásti zadávací dokumentace vymezené přílohami pod bodem 16. zadávací dokumentace:

16.1 Projektová dokumentace pro provedení stavby, zpracovaná projektantem VAK projekt s.r.o., IČO 28159721 ze dne 03/2013.

16.2 Soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr v rozsahu stanoveném prováděcím právním předpisem v elektronické podobě.

16.3 Krycí list nabídky v elektronické podobě.

16.4 Obchodní podmínky – Smlouva o dílo v elektronické podobě.

16.5 Čestné prohlášení dodavatele o ekonomické a finanční způsobilosti v elektronické podobě.

16.6 Seznam subdodavatelů, kteří se budou podílet na plnění zakázky v elektronické podobě.

16.7 Čestné prohlášení dodavatele o plnění specifikované části veřejné zakázky vlastními pracovníky podle § 44 odst. 6 zákona v elektronické podobě.

11. Zadavatel v bodě 7. zadávací dokumentace stanovil: „Obchodní podmínky jsou stanoveny v závazném návrhu smlouvy o dílo, a to včetně podmínek platebních a podmínek překročení nabídkové ceny. Závazný návrh smlouvy o dílo je samostatnou přílohou této zadávací dokumentace. Dodavatel do tohoto návrhu doplní své identifikační údaje, nabídkovou cenu a případně další zadavatelem stanovené údaje.

12. Zadavatel v bodě 15. zadávací dokumentace uvedl: „Textová část zadávací dokumentace k této veřejné zakázce je uveřejněna na profilu zadavatele. Části zadávací dokumentace, které nebyly uveřejněny na profilu zadavatele, předá či odešle zadavatel dodavateli nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne doručení písemné žádosti dodavatele na adresu společnosti, která je pověřena výkonem zadavatelských činností: Název společnosti: Česká vodohospodářská s.r.o. Sídlo: Hlinská 456/2, 370 01 České Budějovice. Podmínkou pro předání či odeslání zadávací dokumentace, je v souladu s § 48 odst. 7 ZVZ provedení úhrady nákladů na reprodukci, poštovné a balné, kterou provede uchazeč na účet č.: 1854814379/0800 ve výši 478,- Kč. Jako variabilní symbol platby uchazeč uvede své IČO.“

13. Na základě výše uvedeného tedy Úřad získal pochybnosti, zda zadavatel při uveřejňování dokumentů k veřejné zakázce na profilu zadavatele postupoval v souladu s § 48 odst. 1 zákona, když na profilu zadavatele neuveřejnil přílohu 16.4 Obchodní podmínky – Smlouva o dílo v elektronické podobě, která, jak vyplývá z dokumentace o veřejné zakázce, obsahuje obchodní podmínky, včetně platebních podmínek a podmínek, za nichž je možno překročit výši nabídkové ceny, přičemž tento postup zadavatele mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky.

14. Vzhledem k výše uvedenému zahájil Úřad přípisem ze dne 2. 12. 2013 správní řízení z moci úřední.

III. PRŮBĚH SPRÁVNÍHO ŘÍZENÍ

15. Účastníkem správního řízení podle § 116 zákona je zadavatel.

16. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníku řízení přípisem č. j. ÚOHS-S715/2013-22564/2013/514/ZČa ze dne 2. 12. 2013, v němž účastníka řízení seznámil se skutečnostmi, které budou podkladem pro rozhodnutí. Usnesením č. j. ÚOHS-S715/2013-22565/2013/514/ZČa z téhož dne stanovil účastníku řízení lhůtu, v níž mohl navrhovat důkazy, či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohl vyjádřit k podkladům rozhodnutí. Uvedeným usnesením Úřad rovněž stanovil zadavateli lhůtu k provedení úkonu – podání informace Úřadu o dalších úkonech, které zadavatel provede v šetřeném zadávacím řízení v průběhu správního řízení.

17. Dne 4. 12. 2013, kdy bylo oznámení o zahájení správního řízení zadavateli doručeno, bylo zahájeno z moci úřední správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele.

18. Rozhodnutím o předběžném opatření č. j. ÚOHS-S715/2013/VZ-23550/2013/514/ZČa ze dne 3. 12. 2013 uložil Úřad z moci úřední zadavateli dle § 117 odst. 1 písm. a) zákona zákaz uzavřít smlouvu v předmětném zadávacím řízení.

19. Dne 9. 12. 2013 bylo Úřadu doručeno podání zadavatele, jehož součástí bylo podání informace o uzavření smlouvy zadavatelem dne 29. 11. 2013 s vybraným uchazečem.

IV. ZÁVĚR ÚŘADU

20. Dne 9. 12. 2013 bylo Úřadu doručeno podání zadavatele, jehož součástí bylo podání informace o uzavření smlouvy zadavatelem dne 29. 11. 2013 s vybraným uchazečem. Oznámení o zadání šetřené veřejné zakázky bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 11. 12. 2013 a uveřejněno dne 16. 12. 2013.

21. Podle § 118 odst. 1 zákona nedodrží-li zadavatel postup stanovený pro zadání veřejné zakázky nebo pro soutěž o návrh, přičemž tento postup podstatně ovlivnil nebo mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky nebo návrhu, a dosud nedošlo k uzavření smlouvy, Úřad zruší zadávací řízení nebo soutěž o návrh nebo jen jednotlivý úkon zadavatele.

22. Úřad tedy může dle citovaného ustanovení zákona o veřejných zakázkách uložit nápravné opatření pouze tehdy, pokud nedošlo k uzavření smlouvy.

23. Podle § 66 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), řízení vedené z moci úřední správní orgán usnesením zastaví, jestliže zjistí, že u některého správního orgánu již před zahájením tohoto řízení bylo zahájeno řízení v téže věci, nebo jestliže v řízení, ve kterém nemohou pokračovat právní nástupci, odpadl jeho důvod, zejména jestliže účastník zemřel nebo zanikl, anebo zanikla věc nebo právo, jehož se řízení týká. Toto usnesení se pouze poznamená do spisu.

24. Vzhledem k výše uvedenému je tedy zřejmé, že odpadl důvod pro vedení správního řízení z moci úřední, neboť smlouva na realizaci veřejné zakázky zadavatelem byla uzavřena a nápravy vydaným nápravním opatřením již nelze dosáhnout. Nastala tedy skutečnost, která je důvodem pro zastavení správního řízení vedeného z moci úřední podle § 66 odst. 2 správního řádu.

25. Úřad vzhledem k výše uvedenému rozhodl o zastavení správního řízení vedeného z moci úřední podle § 66 odst. 2 správního řádu tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.

 

POUČENÍ

 

Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.

 

 

otisk úředního razítka

 

 

v z. Mgr. Michal Kobza

 

JUDr. Eva Kubišová

místopředsedkyně

 

 

 

Obdrží

Obec Dasný č. p. 17, 373 41 Dasný

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz