číslo jednací: S263/2013/VZ-19838/2013/513/RNi

Instance I.
Věc Zajištění úklidu Budvar arény dodavatelským způsobem
Účastníci
  1. Statutární město České Budějovice
  2. SU – servis s. r. o.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 66 odst. 1 písm. g) zák. č. 500/2004 Sb. - zastaveno
Rok 2013
Datum nabytí právní moci 19. 11. 2013
Dokumenty file icon 2013_S263.pdf 276 KB

 

Č. j.:ÚOHS-S263/2013/VZ-19838/2013/513/RNi

 

30. října 2013

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 3. 5. 2013 na návrh ze dne 2. 5. 2013, jehož účastníky jsou

  • zadavatel – Statutární město České Budějovice, IČO 002 44 732, se sídlem nám. Přemysla Otakara II. 1/1, 370 92 České Budějovice,
  • navrhovatel – SU – servis s. r. o., IČO 145 02 283, se sídlem Hraniční 6, 370 06 České Budějovice,

ve věci veřejné zakázky „Zajištění úklidu Budvar arény dodavatelským způsobem“ zadávané v otevřeném řízení, jejíž oznámení bylo ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněno dne 18. 1. 2013 pod ev. č. 237470 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 23. 1. 2013 pod ev. č. 2013/S 016-023041, vydává toto

usnesení:

Správní řízení se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť žádost navrhovatele - SU – servis s. r. o., IČO 145 02 283, se sídlem Hraniční 6, 370 06 České Budějovice – ze dne 2. 5. 2013 se stala zjevně bezpředmětnou.

 

Odůvodnění

I. Zadávací řízení

1. Statutární město České Budějovice, IČO 002 44 732, se sídlem nám. Přemysla Otakara II. 1/1, 370 92 České Budějovice (dále jen „zadavatel“), uveřejnilo dne 18. 1. 2013 ve Věstníku veřejných zakázek pod ev. č. 237470 oznámení otevřeného zadávacího řízení za účelem zadání veřejné zakázky „Zajištění úklidu Budvar arény dodavatelským způsobem“ (dále jen „veřejná zakázka“).

2. Z bodu II.1.5.) „Stručný popis zakázky nebo nákupů“ oznámení o zakázce vyplývá, že předmětem veřejné zakázky je dodavatelský úklid Budvar arény, který zahrnuje úklid specifikovaných prostorů nalézajících se v obou krytých halách Budvar arény v Českých Budějovicích v ul. F. A. Gerstnera 8/7, přičemž četnost úklidových prací závisí na standardním programu úklidových a čistících prací a dále na specifikované četnosti uvedené u konkrétních místností a prostor. Podle článku 3. „Předmět plnění“ Smlouvy o dílo, která je přílohou zadávací dokumentace, je předmětem veřejné zakázky zajišťování běžných a mimořádných úklidových prací a dalších souvisejících činností prováděných dodavatelem pro objednatele v Budvar aréně v Českých Budějovicích.

3. Z protokolu o otevírání obálek ze dne 13. 3. 2013 vyplývá, že ve stanovené lhůtě podalo nabídku šest uchazečů. Všechny nabídky splnily požadavky stanovené v § 71 odst. 9 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“).

4. Z protokolu o posouzení kvalifikace ze dne 19. 3. 2013 vyplývá, že z šesti uchazečů, kteří podali nabídku, prokázali splnění kvalifikačních předpokladů tři uchazeči.

5. Z protokolu o posouzení nabídek ze dne 27. 3. 2013 vyplývá, že u dvou ze tří uchazečů, kteří prokázali splnění kvalifikačních předpokladů, hodnotící komise shledala, že nabídková cena uchazeče je ve vztahu k předmětu veřejné zakázky mimořádně nízká.

6. Dne 3. 4. 2013 obdržel zadavatel písemné vysvětlení mimořádně nízké nabídkové ceny uchazeče SU – servis s. r. o., IČO 145 02 283, se sídlem Hraniční 6, 370 06 České Budějovice (dále jen „navrhovatel“).

7. Z protokolu o dokončení posouzení nabídek ze dne 10. 4. 2013 vyplývá, že hodnotící komise posoudila obdržené zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny navrhovatele za neodůvodněné.

8. Rozhodnutím ze dne 11. 4. 2013 vyloučil zadavatel navrhovatele z další účasti v zadávacím řízení.

9. Dne 15. 4. 2013 podal navrhovatel námitky z téhož dne proti rozhodnutí zadavatele o jeho vyloučení ze zadávacího řízení ze dne 11. 4. 2013, které byly zadavateli doručeny dne 16. 4. 2013. Dne 25. 4. 2013 zadavatel rozhodl, že námitkám navrhovatele nevyhovuje. Rozhodnutí o námitkách ze dne 25. 4. 2013 obdržel navrhovatel od zadavatele téhož dne. 

10. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dne 2. 5. 2013 k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele (dále jen „návrh“).

11. Dnem 3. 5. 2013, kdy Úřad obdržel uvedený návrh, bylo zahájeno správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele.

Obsah návrhu navrhovatele

12. Navrhovatel se v návrhu vyjádřil zejména k rozhodnutí zadavatele o jeho vyloučení z další účasti v zadávacím řízení ze dne 11. 4. 2013. Navrhovatel uvedl, že zadavatel nesprávně vyhodnotil jeho zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny, když jej považoval za nedostatečné, a nesouhlasí se závěrem zadavatele, že jeho nabídková cena je nepřiměřeně nízká, neboť neumožňuje vyplácet minimální hodinovou mzdu podle mzdových předpisů České republiky.

Vyjádření zadavatele ze dne 9. 5. 2013

13. Zadavatel doručil Úřadu dne 10. 5. 2013 vyjádření k návrhu navrhovatele, v němž mimo jiné uvádí, že navrhovatel žádným ze zákonných způsobů dostatečně ani po výzvě podle § 77 odst. 1 zákona neodůvodnil svou mimořádně nízkou nabídkovou cenu. Zadavatel zastává názor, že postupoval v souladu se zákonem, když navrhovatele vyloučil z další účasti v zadávacím řízení, a navrhuje, aby Úřad podaný návrh zamítl.

II. Průběh správního řízení

14. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou:

  • zadavatel,
  • navrhovatel.

15. Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům pod č. j. ÚOHS-S263/2013/VZ-8380/2013/513/ZMr dne 16. 5. 2013. Dále Úřad účastníkům řízení stanovil usnesením č. j. ÚOHS-S263/2013/VZ-8381/2013/513/ZMr z téhož dne lhůtu, ve které byli oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy, vyjádřit svá stanoviska v řízení, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí.

16. Rozhodnutím č. j. ÚOHS-S263/2013/VZ-10088/2013/513/ZMr ze dne 30. 5. 2013 vydal Úřad předběžné opatření dle ust. § 117 odst. 1 písm. a) zákona, kterým zadavateli zakázal uzavřít v předmětném zadávacím řízení smlouvu.

17. Dne 6. 6. 2013 obdržel Úřad přípis navrhovatele z téhož dne, kterým navrhovatel doplnil návrh ze dne 2. 5. 2013 a upřesnil, že se domáhá zrušení rozhodnutí zadavatele ze dne 11. 4. 2013 o vyloučení navrhovatele z další účasti v zadávacím řízení.

18. Dne 4. 10. 2013 doručil zadavatel Úřadu oznámení rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení ze dne 3. 10. 2013.

III. Závěry Úřadu

19. Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujících ustanovení zákona případ z hlediska naplnění podmínek řízení a na základě vlastního zjištění rozhodl o zastavení řízení. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.

20. Podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „správní řád“), řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou.

21. Dne 4. 10. 2013 zadavatel Úřadu oznámil, že dne 2. 10. 2013 rozhodl o zrušení zadávacího řízení podle § 84 odst. 2 písm. d) a e) zákona z důvodu zřízení příspěvkové organizace „Sportovní zařízení města České Budějovice“, a to pro účely zajišťování agendy týkající se provozu, údržby a správy svěřených prostor, přičemž se založením uvedené příspěvkové organizace došlo ke změně politiky zadavatele, a to v oblasti pořizování úklidových služeb v předmětných prostorech tak, že podstatná část těchto služeb bude zajišťována prostřednictvím vlastních zaměstnanců předmětné příspěvkové organizace a nebude poptávána v zadávacím řízení ve shodném rozsahu jako doposud.

22. Jak Úřad zjistil, zadavatel uveřejnil oznámení o zrušení zadávacího řízení ve Věstníku veřejných zakázek dne 4. 10. 2013.

23. S ohledem na skutečnost, že navrhovatel se domáhal zrušení rozhodnutí ze dne 11. 4. 2013 o vyloučení z další účasti v zadávacím řízení a že zadavatel dne 2. 10. 2013 rozhodl o zrušení zadávacího řízení, Úřad konstatuje, že se návrh navrhovatele na zrušení rozhodnutí zadavatele o vyloučení navrhovatele z další účasti v zadávacím řízení ze dne 11. 4. 2013 stal zjevně bezpředmětným, neboť po zrušení zadávacího řízení nelze již o návrhu meritorně rozhodnout.

24. K tomu Úřad rovněž uvádí, že zrušení zadávacího řízení je právní skutečnost, která odůvodňuje zastavení správního řízení a to podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu.

25. Na základě výše uvedených důvodů Úřad rozhodl o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.

 

Poučení

Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.

 

otisk úředního razítka

 

 

JUDr. Eva Kubišová

místopředsedkyně

 

 

 

Obdrží:

1. Statutární město České Budějovice, nám. Přemysla Otakara II. 1/1, 370 92 České Budějovice

2. SU – servis s. r. o., Hraniční 6, 370 06 České Budějovice

 

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz