číslo jednací: S258/2013/VZ-12976/2013/511/KCh

Instance I.
Věc Likvidace odpadu
Účastníci
  1. Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, příspěvková organizace
  2. Kaiser servis, spol. s r.o.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok SŘ zastaveno
Rok 2013
Datum nabytí právní moci 26. 7. 2013
Dokumenty file icon 2013_S258.pdf 105 KB

 

Č. j.: ÚOHS-S258/2013/VZ-12976/2013/511/KCh

 

Brno 10. července 2013

 

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 30. 4. 2013 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou

 

· zadavatel – Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, příspěvková organizace, IČO 00159816, se sídlem Pekařská 664/53, 656 91 Brno,

· navrhovatel – Kaiser servis, spol. s r.o., IČO 26274906, se sídlem Bezručova 608/36, 678 01 Blansko,

 

ve věci veřejné zakázky „Likvidace odpadu“ zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 29. 1. 2013 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 30. 1. 2013 pod ev. č. 344361 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 2. 2. 2013 pod ev. č. 2013/S 024-037344,

 

rozhodl takto:

 

Správní řízení se podle § 117a písm. c) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť navrhovatel – Kaiser servis, spol. s r.o., IČO 26274906, se sídlem Bezručova 608/36, 678 01 Blansko – nedoručil návrh ze dne 30. 4. 2013 zadavateli ve lhůtě stanovené v § 114 odst. 4 citovaného zákona o veřejných zakázkách.

 

Odůvodnění

 

1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), obdržel dne 30. 4. 2013 návrh navrhovatele – Kaiser servis, spol. s r.o., IČO 26274906, se sídlem Bezručova 608/36, 678 01 Blansko (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne na přezkoumání úkonů zadavatele – Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, příspěvková organizace, IČO 00159816, se sídlem Pekařská 664/53, 656 91 Brno (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Likvidace odpadu“ zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 29. 1. 2013 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 30. 1. 2013 pod ev. č. 344361 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 2. 2. 2013 pod ev. č. 2013/S 024-037344.

2. Předmět plnění veřejné zakázky v oznámení o zakázce vymezil zadavatel jako zajištění komplexních služeb při odvozu a odstranění odpadu pro zadavatele, zejména zapůjčení sběrných nádob, odvozu, třídění, využití, včetně odběru elektroodpadu a vyřazených elektrozařízení (dle kolektivního systému OE a EZ) a odstranění odpadu vyprodukovaného zadavatelem, případně zajištění dalších činností souvisejících s uvedenými službami, a to předepsanými technologickými postupy při dodržení hygienických norem ve smyslu zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

3. Zadavatel stanovil předpokládanou hodnotu veřejné zakázky ve výši 38 000 000,- Kč bez DPH.

4. Dne 2. 4. 2013 zadavatel rozhodl o vyloučení navrhovatele z účasti v zadávacím řízení předmětné veřejné zakázky, a to na základě ustanovení § 76 odst. 6 zákona. Jako důvod uvedl, že návrh smlouvy na zajištění komplexních služeb v odpadovém hospodářství předložený navrhovatelem v nabídce neobsahuje řadu obchodních podmínek dle čl. 6 zadávací dokumentace, např. sankční ujednání, jak zadavatel požadoval v čl. 9 zadávací dokumentace.

5. Dne 16. 4. 2013 obdržel zadavatel proti svému rozhodnutí o vyloučení navrhovatele z další účasti v zadávacím řízení námitky.

6. Dne 19. 4. 2013 zadavatel rozhodl o námitkách navrhovatele, kdy podaným námitkám nevyhověl s odůvodněním, že navrhovatel nesplnil zadávací podmínky dle čl. 6 s odkazem na čl. 10 zadávací dokumentace, kde je uvedeno, že návrh smlouvy na zajištění komplexních služeb v odpadovém hospodářství, předložený uchazeči v nabídce, bude v souladu s obchodními podmínkami vymezenými v zadávací dokumentaci.

7. Úřad obdržel dne 30. 4. 2013 podání navrhovatele označené jako „Námitky proti rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče z účasti v zadávacím řízení“ z téhož dne. Toto podání Úřad posoudil obsahově jako návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele.

Průběh správního řízení

 

 

8. Dnem 30. 4. 2013, kdy Úřad obdržel uvedený návrh, bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele.

9. V uvedeném návrhu ze dne 30. 4. 2013 navrhovatel požaduje opětovné přezkoumání rozhodnutí zadavatele ze dne 2. 4. 2013 o svém vyloučení z další účasti v zadávacím řízení a jeho zrušení, případně zrušení celého zadávacího řízení.

10. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou:

o zadavatel,

o navrhovatel.

11. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS-S258/2013/VZ-8686/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013. Jelikož musí být stejnopis návrhu podle § 114 odst. 4 zákona doručen zadavateli ve lhůtě 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl a z dokumentů, které byly přiloženy k uvedenému návrhu, nevyplývalo, zda a kdy tak bylo učiněno, určil Úřad usnesením č. j. ÚOHS-S258/2013/VZ-8688/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013 navrhovateli lhůtu tři pracovní dny ode dne doručení tohoto usnesení k provedení úkonu – prokázání doručení stejnopisu návrhu zadavateli do 10 dnů ode dne, v němž obdržel rozhodnutí zadavatele o svých námitkách. Zároveň Úřad navrhovatele v odůvodnění usnesení upozornil na skutečnost, že jestliže nebyl návrh doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli ve lhůtách podle § 114 odst. 4 zákona, Úřad zahájené řízení podle § 117a písm. c) zákona zastaví.

12. Navrhovatel na usnesení Úřadu č. j. ÚOHS-S258/2013/VZ-8688/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013 nijak nereagoval a svůj návrh na přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 30. 4. 2013 ve lhůtě stanovené tímto usnesením nedoplnil.

 

Závěry Úřadu

 

13. Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujících ustanovení zákona náležitosti návrhu včetně dodržení lhůt pro jeho podání a na základě zjištěných skutečností rozhodl o zastavení řízení, neboť navrhovatel nedoručil stejnopis návrhu zadavateli ve lhůtě stanovené v § 114 odst. 4 zákona. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.

14. Podle § 114 odst. 4 zákona musí být návrh doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl.

15. Podle § 117a písm. c) zákona Úřad zahájené řízení zastaví, jestliže návrh nebyl doručen Úřadu a zadavateli ve lhůtách podle § 114 odst. 4 zákona.

16. V šetřeném případě obdržel zadavatel námitky proti svému rozhodnutí o vyloučení navrhovatele z účasti v zadávacím řízení dne 16. 4. 2013. Zadavatel námitkám navrhovatele rozhodnutím ze dne 19. 4. 2013 nevyhověl. Rozhodnutí o námitkách bylo navrhovateli doručeno dne 23. 4. 2013. Lhůta pro doručení návrhu Úřadu a zadavateli tedy uplynula dne 3. 5. 2013.

17. Z dokumentů, které byly přiloženy k návrhu na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 30. 4. 2013, nevyplývá, zda byl stejnopis návrhu doručen zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž navrhovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl.

18. Z uvedeného důvodu určil Úřad usnesením č. j. ÚOHS-S258/2013/VZ-8688/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013 navrhovateli lhůtu tři pracovní dny ode dne doručení tohoto usnesení k provedení úkonu – prokázání doručení stejnopisu návrhu zadavateli do 10 dnů ode dne, v němž obdržel rozhodnutí zadavatele o svých námitkách. Toto usnesení Úřadu bylo navrhovateli doručeno dne 14. 5. 2013. Lhůta k prokázání doručení stejnopisu návrhu zadavateli tedy marně uplynula dne 17. 5. 2013.

19. Úřad dále uvádí, že navrhovatel ve lhůtě stanovené usnesením č. j.: ÚOHS-S258/2013/VZ-8688/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013 svůj návrh na přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 30. 4. 2013 nedoplnil. Navrhovatel tak nepředložil doklad o doručení stejnopisu návrhu zadavateli ve lhůtě podle § 114 odst. 4 zákona ani na písemnou výzvu Úřadu.

20. Úřad konstatuje, že navrhovatel nedodržel zákonem stanovenou podmínku pro podání návrhu na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, neboť podle § 114 odst. 4 zákona musí být návrh doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl. Z uvedeného vyplývá, že příslušný návrh musí být doručen v zákonem stanovené lhůtě na obě zákonem určená místa. V daném případě nebyl návrh na přezkoumání úkonů zadavatele doručen ve stanovené lhůtě zadavateli.

21. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nedoručil návrh zadavateli ve lhůtách stanovených v § 114 odst. 4 zákona, Úřad rozhodl o zastavení řízení, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí.

Poučení

 

Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.

 

otisk úředního razítka

 

 

JUDr. Eva Kubišová

místopředsedkyně

 

 

 

 

 

Obdrží:

 

1. Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, Pekařská 664/53, 656 91 Brno

2. Kaiser servis, spol. s r.o., Bezručova 608/36, 678 01 Blansko

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz