číslo jednací: S489/2012/VZ-22596/2012/511/JPo

Instance I.
Věc Správce pohledávek PGRLF
Účastníci
  1. Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a. s.
  2. KŠD ŠŤOVÍČEK advokátní kancelář, s. r. o.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok návrh se zamítá
Rok 2012
Datum nabytí právní moci 6. 3. 2013
Související rozhodnutí S489/2012/VZ-22596/2012/511/JPo
R372/2012/VZ-4087/2013/310/DBa
Dokumenty file icon 2012_S489.pdf 136 KB

 

Č. j.: ÚOHS-S489/2012/VZ-22596/2012/511/JPo

 

29. listopadu 2012 

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 16. 8. 2012 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou

· zadavatel – Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a. s., IČ 49241494, se sídlem Za Poříčskou branou 256/6, 186 00 Praha 8 – Karlín,

· navrhovatel – KŠD ŠŤOVÍČEK advokátní kancelář, s. r. o., IČ 25711229, se sídlem Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4,

ve věci přezkoumání úkonů zadavatele ve veřejné zakázce „Správce pohledávek PGRLF“, zadávané formou užšího řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 11. 4. 2012 pod ev. č. 213699, rozhodl takto:

Návrh navrhovatele – KŠD ŠŤOVÍČEK advokátní kancelář, s. r. o., IČ 25711229, se sídlem Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4 – se podle § 118 odst. 5 písm. a) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zamítá, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření podle odst. 1 nebo 2 citovaného ustanovení.

Odůvodnění

Zadávací řízení

1. Zadavatel – Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a. s., IČ 49241494, se sídlem Za Poříčskou branou 256/6, 186 00 Praha 8 – Karlín, za niž jedná Ing. Martin Karban, předseda představenstva (dále jen „zadavatel“) – odeslal k uveřejnění do ISVZ dne 30. 3. 2012 podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen „zákon“), oznámení veřejné zakázky „Správce pohledávek PGRLF“ zadávané formou užšího řízení (dále jen „veřejná zakázka“), k uveřejnění došlo dne 11. 4. 2012 pod ev. č. 213699.

2. Z předložené dokumentace vyplývá, že žádost o účast podali 3 zájemci, z nichž všichni prokázali splnění kvalifikačních předpokladů. Na základě splnění kvalifikačních předpokladů odeslal zadavatel všem třem zájemcům Výzvu k podání nabídky, ve které mj. určil lhůtu pro podání nabídek, způsob a místo pro podávání nabídek. Z dokumentace o veřejné zakázce vyplývá, že obálky s nabídkami byly doručeny ve stanoveném termínu všemi třemi uchazeči. Zadavatel s Výzvou k podání nabídky současně uchazečům odeslal i zadávací dokumentaci tvořenou dvěma svazky (Svazek 1 – Soutěžní podmínky a Svazek 2 – Obchodní podmínky).

3. V článku 13 Soutěžních podmínek zadavatel stanovil termín pro otevírání obálek s nabídkami na 13. 7. 2012 v 11:00, ve skutečnosti k otevření obálek s nabídkami došlo až dne 26. 7. 2012 ve 14:00 a téhož dne došlo i k hodnocení jednotlivých nabídek.

4. Dne 27. 7. 2012 podal uchazeč – KŠD ŠŤOVÍČEK advokátní kancelář, s. r. o., IČ 25711229, se sídlem Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4, za niž jedná JUDr. Jan Šťovíček, Ph.D., jednatel (dále jen „navrhovatel“) námitky proti postupu zadavatele v zadávacím řízení na předmětnou veřejnou zakázku, ve kterých navrhovatel zadavateli navrhl zadávací řízení zrušit v důsledku netransparentního postupu zadavatele při zrušení otevírání obálek s nabídkami bez zákonného důvodu. Z předložené dokumentace vyplývá, že námitky byly zadavateli doručeny dne 30. 7. 2012. Po přezkoumání oprávněnosti námitek navrhovatele zadavatel těmto námitkám nevyhověl. Rozhodnutí o námitkách ze dne 6. 8. 2012 navrhovatel obdržel dne 7. 8. 2012. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dne 16. 8. 2012 návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“).

Obsah návrhu

5. V návrhu ze dne 16. 8. 2012 navrhovatel uvádí, že zrušení otevírání obálek s nabídkami na veřejnou zakázku ze strany zadavatele bylo v rozporu s postupy stanovenými v zákoně o veřejných zakázkách. Navrhovatel konkrétněji definoval pochybení zadavatele v postupu při zrušení otevírání obálek s nabídkami následovně:

o jmenování členů a náhradníků komise provádějící otevírání obálek. Navrhovatel má za to, že mohlo dojít k porušení ustanovení § 71 odst. 1 resp. odst. 3 zákona, ve spojení s § 74 odst. 4 zákona, tím, že nedošlo ke jmenování odpovídajícího počtu členů a náhradníků komise provádějící otevírání nabídek. Dále navrhovatel dodává, že neúčast jediné osoby nemohla být důvodem pro neusnášeníschopnost komise, jelikož v případě postupu podle § 71 odst. 1 zákona by postačila přítomnost alespoň dvou ze tří jmenovaných členů a v případě § 71 odst. 3 zákona pak čtyř z pěti jmenovaných členů. Odůvodnění zadavatele, že trval na účasti zástupce Ministerstva zemědělství ČR, nemůže obstát, neboť zadavatel měl jmenovat členy komise tak, aby tato účast byla zajištěna i v případě nepřítomnosti některého ze jmenovaných členů komise.

o usnášeníschopnost komise provádějící otevírání obálek a povinnost přítomnosti náhradníka. Navrhovatel uvádí, že dle § 75 odst. 3 zákona může komise jednat a usnášet se, jsou-li přítomny nejméně dvě třetiny členů nebo jejich náhradníků. Nepřítomnost jednoho člena komise tedy nemohla mít vliv na usnášeníschopnost. Pokud tedy zadavatel zrušil otevírání obálek s nabídkami pro nepřítomnost jedné osoby, pak dle navrhovatele jednal v rozporu s výše citovaným ustanovením, neboť pro takový postup nebyl zákonný důvod. Navrhovatel dále doplňuje, že zadavatel dle § 75 odst. 2 zákona měl povinnost zajistit náhradníka za chybějícího člena.

o vyhotovení protokolu o jednání komise. Navrhovatel uvádí, že pokud byla komise neusnášeníschopná, měl být v souladu s § 73 zákona, resp. § 75 odst. 5 zákona přítomnými členy komise vyhotoven protokol z jednání komise. Navrhovatel dodává, že je sporné, zda nebyl v rozporu s ustanoveními zákona vyhotoven protokol, nebo zadavatel stihl „na poslední chvíli“ vydat rozhodnutí o zrušení otevírání obálek. Dle navrhovatele žádné takové rozhodnutí zadavatele vydáno nebylo, neboť nebylo zasláno žádnému z uchazečů a ti tak nebyli písemně vyrozuměni o tom, že se otevírání obálek ve stanoveném termínu neuskutečnilo. Navrhovatel se rovněž domnívá, že za účelem maximální transparentnosti mělo dojít ke stanovení náhradního termínu v co nejbližším možném termínu, aby tak bylo zamezeno jakýmkoli případným neoprávněným manipulacím s podanými nabídkami, či jejich obsahem.

o dodržení základních zásad zadávání veřejných zakázek. Navrhovatel poukazuje na skutečnost, že i kdyby se všechny kroky v zadávacím řízení uskutečnily, tak jak zadavatel popsal v rozhodnutí o námitkách, pak se jedná o postup přinejmenším nestandardní a vzbuzuje pochybnosti o dodržení základních zásad zadávání veřejných zakázek dle ustanovení § 6 zákona a to zejména zásady transparentnosti. Navrhovatel vyslovuje pochybnosti o způsobu nakládání s nabídkami v mezidobí mezi uplynutím lhůty pro podání nabídek a náhradním termínem otevírání obálek, neboť zástupci uchazečů dostali možnosti překontrolovat neporušenost doručených obálek. Nicméně na rozdíl od tvrzení zadavatele, navrhovatel zdůrazňuje, že hodnověrně mohli zástupci uchazečů ověřit neporušenost pouze vlastní a jím podané obálky.

6. Navrhovatel dále zmiňuje, že mimo již uvedeného další pochyby o transparentnosti a zákonnosti vzbuzuje i zadavatelova opakovaná volba členů a náhradníků komise, aniž by k takovému kroku existoval oprávněný důvod.

7. Vzhledem k obsahu návrhu i podaných námitek navrhovatel vidí jedinou nápravu postupu zadavatele ve zrušení celého zadávacího řízení, neboť je přesvědčen o porušení § 6 zákona, zejména zásady transparentnosti.

Vyjádření zadavatele k návrhu

8. Zadavatel zaslal dne 6. 9. 2012 své stanovisko k podanému návrhu, ve kterém uvádí, že námitky navrhovatele obsažené v návrhu jsou obsahově totožné s námitkami navrhovatele podanými zadavateli dne 27. 7. 2012, proto odkazuje na své rozhodnutí o námitkách ze dne 6. 8. 2012, které je součástí dokumentace.

9. Zadavatel v souvislosti se změnou termínu zdůrazňuje rovné zacházení se všemi uchazeči, neboť oznámení o novém termínu otevírání obálek s nabídkami bylo řádně a včas doručeno všem uchazečům a každý uchazeč měl právo být přítomen otevírání obálek a měl možnost kontroly neporušenosti všech obálek. Dále dodává, že všechny obálky byly otevírány v jednom okamžiku, a to po uplynutí lhůty pro podání nabídek.

10. Zadavatel uvádí, že změna termínu otevírání obálek byla v souladu s čl. 16 písm. e) soutěžních podmínek. Dále dodává, že podle zákona nebyl povinen stanovit termín otevírání obálek již v soutěžních podmínkách, obálky je dle zákona povinen otevřít nejpozději do 30 dnů po uplynutí lhůty pro podání nabídek.

11. Zadavatel považuje tvrzení navrhovatele o ověření neporušitelnosti obálek za účelové, neboť ani v původním termínu nemohl být žádný z uchazečů seznámen se stavem a podobou nabídek ostatních uchazečů. Dále zdůrazňuje, že v náhradním termínu 26. 7. 2012 byli otevírání obálek přítomni zástupci všech uchazečů a žádný z nich nekonstatoval porušení obálek s nabídkami, čímž tak zadavatel považuje proces za průhledný a kontrolovatelný se zajištěním informovanosti uchazečů. Považuje tak pochybnost navrhovatele v této věci za neopodstatněnou.

12. Z rozhodnutí o námitkách zadavatele vyplývá, že dne 26. 6. 2012 rozhodl o jmenování pětičlenné komice pro otevírání obálek a pětičlenné hodnotící komise a dále ve svém rozhodnutí jmenoval u obou komisí za každého člena jeho náhradníka, čím tak dokládá, že neporušil ustanovení zákona § 71 odst. 1 zákona, resp. § 74 odst. 3 a 4 zákona.

13. Ve věci nezajištění přítomnosti náhradníka zadavatel uvádí, že člen komise a zástupce jediného akcionáře Ministerstva zemědělství ČR se omluvil na poslední chvíli mezi 10:00 a 11:00 hodin, přičemž v 11:00 se mělo uskutečnit otevírání obálek s nabídkami. Zadavatel dále připomíná, že se z účasti omluvil i druhý externí člen. Jelikož zadavatel trval na účasti zástupce Ministerstva zemědělství ČR, upustil od otevírání obálek s nabídkami v původním termínu. Dne 18. 7. 2012 jmenoval komisi pro otevírání obálek a hodnotící komisi v novém složení (tentokrát člen i jeho náhradník byli zástupci Ministerstva zemědělství ČR).

14. Rozhodnutí o zrušení otevírání obálek bylo zadavatelem učiněno po skončení lhůty pro podání nabídek, a proto tedy zadavatel neměl možnost vyrozumět vyzvané uchazeče o novém termínu otevírání obálek formou dodatečných informací k zadávacím podmínkám.

15. Na námitku navrhovatele týkající se nevyhotovení protokolu o jednání komise, zadavatel uvádí, že jednání komise se neuskutečnilo.

Průběh správního řízení

16. Úřad obdržel návrh navrhovatele dne 16. 8. 2012 a tímto dnem bylo správní řízení zahájeno.

17. Účastníky správního řízení podle ustanovení § 116 zákona jsou:

o zadavatel,

o navrhovatel.

18. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS-S489/2012/VZ-15899/2012/511/JPo ze dne 30. 8. 2012. Usnesením č. j. ÚOHS-S489/2012/VZ-15918/2012/511/JPo ze dne 30. 8. 2012 Úřad účastníkům řízení stanovil lhůty, ve kterých byli oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy, vyjádřit své stanovisko v řízení, resp. vyjádřit se k podkladům pro rozhodnutí a zadavateli určil lhůtu pro zaslání vyjádření k obdrženému návrhu.

19. Úřad po předběžném posouzení předložené dokumentace o veřejné zakázce získal pochybnosti o souladu postupu zadavatele se zákonem při otevírání obálek s nabídkami, a proto z moci úřední rozhodnutím č. j. ÚOHS-S489/2012/VZ-16413/2012/511/JPo ze dne 31. 8. 2012 nařídil předběžné opatření, kterým zadavateli uložil zákaz uzavřít smlouvu v šetřeném zadávacím řízení, a to do doby nabytí právní moci rozhodnutí, kterým bude správní řízení ukončeno.

20. Úřad obdržel dne 7. 9. 2012 písemné vyjádření zadavatele k návrhu navrhovatele. Nadto se žádný z účastníků správního řízení ve stanovených lhůtách ani později nevyjádřil.

21. Usnesením č. j. ÚOHS-S489/2012/VZ-22007/2012/511/JPo ze dne 21. 11. 2012 stanovil zadavateli lhůtu ke sdělení důvodu pro účast zástupce Ministerstva zemědělství v komisi pro otevírání obálek s nabídkami a ke sdělení, kde byly uchovány doručené obálky s nabídkami od doby jejich podání do původního termínu otevírání obálek.

22. Úřad obdržel dne 26. 11. 2012 vyjádření zadavatele, ve kterém sdělil, že účast zástupce Ministerstva zemědělství byla stanovena a schválení rozhodnutím představenstva PGRLF. Toto vyjádření dále obsahovalo sdělení, že obálky s nabídkami byly doručeny v poslední den lhůty pro podání a obálky se nacházely na podatelně, odkud je ihned po uplynutí lhůty pro podání vyzvedla pověřená osoba PGRLF a vzhledem ke zrušení původního termínu otevírání obálek s nabídkami je uložila do sejfu PGRL.

23. Dále dne 28. 11. 2012 Úřad obdržel vyjádření navrhovatele, kterým reagoval na vyjádření zadavatele k návrhu a na vyjádření ze dne 26. 11. 2012, jež mu Úřad na žádost zaslal. V tomto svém vyjádření opakuje tvrzení z námitek a doplňuje svou argumentaci o tvrzení, že zrušením termínu pro otevírání obálek s nabídkami zadavatel „změnil po uplynutí lhůty pro podání nabídek zadávací podmínky, neboť termín otevírání byl jejich nedílnou součástí“. Navrhovatel se rovněž domnívá, že v rámci zadávacího řízení není možné po uplynutí lhůty pro podání nabídek provádět změny zadávacích podmínek a navíc takové změny oznamovat poté, co se sami uchazeči informují o průběhu zadávacího řízení.

Závěry Úřadu

24. Úřad přezkoumal na základě § 112 a násl. ustanovení zákona postup zadavatele v zadávacím řízení a po zhodnocení všech podkladů rozhodl o zamítnutí návrhu podle § 118 odst. 5 písm. a) z důvodu, že nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření podle odst. 1 nebo 2 citovaného ustanovení zákona. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.

25. Podle § 71 odst. 1 zákona pro otevírání obálek s nabídkami ustanoví veřejný zadavatel nejméně tříčlennou komisi. Z předložené dokumentace o veřejné zakázce vyplývá, že zadavatel dne 26. 6. 2012 jmenoval pětičlennou komisi pro otevírání obálek s nabídkami a rovněž jmenoval i pět náhradníků členů komise pro otevírání obálek s nabídkami. Úřad konstatuje, že zadavatel zde splnil zákonnou podmínku, neboť zadavatel jmenoval komisi o vyšším počtu členů, než mu ukládal zákon a současně jmenoval i za každého člena komise náhradníka.

26. Z dokumentace o veřejné zakázce (Zadávací dokumentace, Svazek 1 – Soutěžní podmínky «Požadavky a podmínky pro zpracování nabídky» - článek 13) vyplývá, že zadavatel stanovil místo a dobu otevírání nabídek na 13. 7. 2012 v 11:00. Z dokumentace, konkrétně ze zápisu o zrušení otevírání obálek s nabídkami, také vyplývá, že z jednání komise pro otevírání obálek se omluvil externí člen komise, zástupce Ministerstva zemědělství ČR, na jehož účasti zadavatel trval, a další externí člen, na základě čehož zadavatel zrušil otevírání obálek s nabídkami. Ze zápisu o zrušení otevírání obálek s nabídkami ze dne 13. 7. 2012 rovněž vyplývá, že o neúčasti zástupce Ministerstva zemědělství ČR se zadavatel dozvěděl mezi 10:00-11:00. K tomu Úřad uvádí, že byli přítomni zbývající tři členové komise a byla tedy splněna zákonná podmínka pro otevření obálek s nabídkami, neboť tříčlenná komise postačuje vzhledem k ustanovení § 71 odst. 1 zákona k provedení otevírání obálek s nabídkami a nebylo tedy ani nutné povolávat náhradníky. Neúčast člena komise neměla být důvodem pro zrušení otevírání obálek s nabídkami v původním termínu.

27. Podle ustanovení § 71 odst. 4 zákona zadavatel ani komise nesmí otevřít obálku před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Obálky musí být otevřeny v termínu stanoveném zadavatelem, nejpozději však do 30 dnů po uplynutí lhůty pro podání nabídek, přičemž z předložené dokumentace vyplývá, že zadavatel tento termín stanovil na 13. 7. 2012 v 11:00, a tedy v tomto termínu měly být obálky s nabídkami otevřeny.

28. Dne 18. 5. 2012 zadavatel odeslal všem uchazečům oznámení o novém termínu otevírání obálek s nabídkami, který stanovil na 26. 7. 2012, současně s tímto oznámením rozhodl o zrušení stávajících komisí a jmenoval komisi pro otevírání obálek a hodnotící komisi v novém složení.

29. Úřad se však neztotožňuje s argumentací navrhovatele, že výše popsaný postup zadavatele vzbuzuje pochybnosti o dodržení zásady transparentnosti podle § 6 zákona, neboť podle navrhovatele není zcela jasné, jak bylo naloženo s nabídkami v období mezi původním termínem pro otevírání obálek s nabídkami a novým termínem. Úřad uvádí, že z rozhodnutí o námitkách vyplývá, že do doby nového termínu pro otevírání obálek byly obálky s nabídkami uzavřeny v „sejfu zadavatele s velmi omezeným přístupem“. Úřad zadavatele vyzval k poskytnutí informací usnesením č. j. ÚOHS-S489/2012/VZ-22007/2012/511/JPo ze dne 21. 11. 2012 o tom, jak bylo naloženo s obálkami v době od jejich podání do doby původního termínu otevírání obálek. Z vyjádření zadavatele ze dne 26. 11. 2012 vyplývá, že nabídky byly po jejich doručení (dne 13. 7. 2012 v časech 9:05, 9:48 a 9:48, přičemž lhůta pro podání nabídek byla 13. 7. 2012 do 10:00) uloženy do sejfu zadavatele po jejich vyzvednutí pověřenou osobou PGRLF z podatelny.

30. K argumentaci navrhovatele ohledně kontroly obálek s nabídkami Úřad uvádí, že lze souhlasit se zadavatelem v tom, že se stavem a podobou nabídek ostatních uchazečů v okamžiku jejich doručení nemohl být žádný z účastníků seznámen ani v původním termínu otevírání obálek. Dokumentace o veřejné zakázce neobsahuje žádnou indicii, která by nasvědčovala eventuální manipulaci s podanými obálkami s nabídkami.

31. K vyjádření navrhovatele ze dne 28. 11. 2012 Úřad uvádí, že podle § 17 písm. l) zákona jsou zadávacími podmínkami veškeré požadavky zadavatele uvedené v oznámení či výzvě o zahájení zadávacího řízení, zadávací dokumentaci či jiných dokumentech obsahujících vymezení předmětu veřejné zakázky. Termín otevírání obálek tedy nelze považovat za změnu zadávacích podmínek, neboť se nejedná o požadavek vymezující předmět veřejné zakázky. Dále je nutno zdůraznit, že posun termínu otevírání obálek s nabídkami nemohl ovlivnit obsah nabídek, neboť ty byly v době rozhodnutí o zrušení termínu otevírání obálek s nabídkami již podány, viz bod 26.

32. Úřad konstatuje, že zadavatel sice nedodržel zákon, protože nedošlo k otevření nabídek v termínu stanoveném v zadávacích podmínkách, nicméně tento postup zadavatele nemohl podstatným způsobem ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky. Zákon totiž umožnil stanovit jiný termín na pro podání nabídek i jiný termín pro otevírání obálek s nabídkami, aniž by řešil způsob, jakým by se mělo nakládat s obálkami mezi termínem pro podání nabídek a termínem otevírání obálek s nabídkami. V této souvislosti lze dále uvést, že podle ustanovení § 71 odst. 5 zákona v případě, že informace o termínu otevírání obálek nebyla součástí zadávacích podmínek, zadavatel vyrozumí písemně uchazeče o termínu otevírání obálek nejméně 5 pracovních dnů před otevíráním obálek. Ani zde se zákon nezabývá otázkou, jak by se mělo nakládat s obálkami obsahujícími nabídky, ani neřeší, kde a za jakých podmínek by měly být obálky s nabídkami uchovány. Není tedy ani reálný důvod, pro který by měl být postup zadavatele shledán netransparentním, když ve své podstatě došlo pouze k prodloužení doby mezi podáním nabídek a otevíráním obálek s nabídkami.

33. Úřad konstatuje, že zadavatel nedodržel povinnost stanovenou v citovaném ustanovení zákona, a to otevřít obálky s nabídkami v termínu stanoveném zadavatelem, avšak v průběhu správního řízení nebylo prokázáno, že by tato skutečnost mohla ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky. Ostatní povinnosti stanovené v citovaném ustanovení zákona zadavatel dodržel. Proto s ohledem na okolnosti tohoto případu uvedené výše rozhodl Úřad podle § 118 odst. 5 písm. a) zákona o zamítnutí návrhu, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí.

Poučení

Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.

 

 

 

otisk úředního razítka

 

 

 

JUDr. Eva Kubišová

místopředsedkyně

 

 

 

 

Obdrží

· Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a. s., Za Poříčskou branou 256/6, 186 00 Praha 8 – Karlín

· KŠD ŠŤOVÍČEK advokátní kancelář, s. r. o., Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz