číslo jednací: VP/S015c/00-160

Instance I.
Věc Programy výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu
Účastníci
  1. MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Typ správního řízení Veřejná podpora
Výrok povoleno s podm.
Rok 2000
Datum nabytí právní moci 2. 10. 2000
Související rozhodnutí VP/S015a/00-160
VP/S015b/00-160
VP/S015c/00-160
VP/S015d/00-160
VP/S015e/00-160
VP/S015g/00-160
VP/S015f/00-160
Dokumenty file icon pis5809.pdf 130 KB

Č.j.: VP/S 15c/00-160 V Brně dne 19. září 2000

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 26.6.2000 na základě žádosti účastníka řízení Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky ze dne 15.6.2000 č.j. 14133/00/3010/3000 o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ve spojení s § 18 odst.1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), na podporu průmyslového výzkumu a vývoje pro rok 2001 rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, takto:

Výjimka ze zákazu veřejné podpory, která bude poskytnuta v rámci programu podpory s názvem "Program podpory rozvoje vědeckotechnických parků - PARK", uvedeném v přiložené Koncepci výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, a to ve formě přímého poskytnutí finančních prostředků nebo ve formě zvýhodněné půjčky

s e p o v o l u j e

za těchto podmínek poskytování:

  1. Veřejná podpora, jež bude poskytnuta v rámci jednotlivých projektů přijatých na základě programu podpory s názvem "Program podpory rozvoje vědeckotechnických parků - PARK" (dále jen "Program podpory") bude využita pouze na výzkum a vývoj stanovený v rámci Programu podpory a za podmínek v něm uvedených.

  2. Míra veřejné podpory, tj. podíl celkové výše veřejné podpory k oprávněným nákladům, vyjádřený v procentech, v podobě přímého poskytnutí finančních prostředků nebo zvýhodněné půjčky nepřekročí v případě:

a) základního výzkumu 100 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné podpory

b) průmyslového výzkumu 60 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné podpory

c) předkonkurenční vývojové činnosti 35 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné

podpory.

Shora uvedené míry veřejné podpory je možné v případech průmyslového výzkumu a předkonkurenční vývojové činnosti navýšit v případě:

- poskytování veřejné podpory malým a středním podnikům o 10 procentních bodů

  • realizování výzkumného projektu v souladu s cíli rámcového programu Evropských společenství pro výzkum a vývoj o 15 procentních bodů. Tato míra veřejné podpory může být navýšena o dalších 10 procentních bodů v případě, kdy projekt zahrnuje rovněž účinnou přeshraniční spolupráci mezi firmami a veřejnými výzkumnými institucemi, majícími sídlo v některém z členských států Evropských společenství, a to za předpokladu, že výsledky výzkumu budou zveřejněny při zachování práv k duševnímu a průmyslovému vlastnictví

  • výzkumného projektu, který není realizován v souladu s cíli rámcového programu Evropského společenství, až o 10 procentních bodů, a to při splnění alespoň jedné z následujících podmínek:

  1. projekt zahrnuje účinnou přeshraniční spolupráci přinejmenším mezi dvěma nezávislými partnery, z nichž jeden má sídlo v členském státě Evropských společenství

  2. projekt zahrnuje účinnou spolupráci mezi firmami a veřejnými výzkumnými institucemi

  3. výsledky projektu budou zveřejněny.

Celková míra veřejné podpory po navýšení nesmí přesáhnout u průmyslového výzkumu a vývoje 75 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné podpory, u předkonkurenční vývojové činnosti 50 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné podpory.

Oprávněné náklady na poskytnutí veřejné podpory jsou tvořeny:

  • personálními náklady

  • náklady na nástroje, zařízení, pozemky a prostory využívané výlučně a trvale pro danou výzkumnou činnost,

  • náklady na konzultační činnost a další ekvivalentní služby využívané výlučně pro danou výzkumnou činnost včetně výzkumu, technických poznatků a patentů,

  • režijními náklady vynaloženými v přímém důsledku dané výzkumné činnosti,

- provozními náklady vynaloženými v přímém důsledku dané výzkumné činnosti.

  1. Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky poskytne Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 6 měsíců od právní moci tohoto rozhodnutí informace o přijatých projektech v rámci programu podpory, které budou obsahovat údaje o:

  • cíli a povaze výzkumu a vývoje,

  • popisu fází výzkumu a vývoje, které mají nárok na podporu, aby bylo možné posoudit, zda se jedná o základní výzkum, průmyslový výzkum či o předkonkurenční vývojovou činnost,

  • položkách nákladů, které mají nárok na podporu, vyjádřených na základě průkazných a kvalifikovaných ekonomických rozborů,

  • údaje o formě a míře veřejné podpory,

  • specifikaci podmínek spolupráce jednotlivých subjektů na projektu,

  • mezinárodním aspektu projektu,

  • využití výsledků daného výzkumu a vývoje,

  • motivačním účinku podpory pro výzkum a vývoj,

  • příjemcích veřejné podpory.

  1. Výzkumné projekty, jejichž náklady oprávněné na poskytnutí veřejné podpory budou vyšší než 25 mil. EUR a pro něž bude navrhnuta veřejná podpora přesahující částku ekvivalentního grantu 5 mil. EUR, v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou platným ke dni poskytnutí veřejné podpory, musí být Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže oznámeny před poskytnutím této veřejné podpory.

Odůvodnění :

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ( dále jen "Úřad ") obdržel dne 26.6.2000 návrh na zahájení správního řízení formou žádosti o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory dle

§ 6 odst.1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ( dále jen "zákon" ) ve věci poskytnutí veřejné podpory na programy na podporu průmyslového výzkumu a vývoje, kterou podalo Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky.

  1. Podklady pro rozhodnutí

Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů:

- formuláře žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona, část 1 a část 2,

- žádosti o podporu projektu v oblasti výzkumu a vývoje

- Koncepce výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky včetně příloh

- podmínek pro vyhlášení veřejné soutěže na výběr projektů do programů výzkumu a vývoje

vypsaných Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky na rok 2001

- zákona č. 300/1992 Sb., o státní podpoře výzkumu a vývoji, v platném znění

  1. Vymezení základních pojmů

1. základním výzkumem se rozumí činnost zaměřená na rozšíření vědeckých a technických poznatků, které nemají souvislost s průmyslovými nebo komerčními cíli,

2. průmyslovým výzkumem se rozumí plánovaný výzkum kritického šetření zaměřený na získání nových poznatků, jehož cílem je skutečnost, že takové poznatky mohou být prospěšné při vývoji nových produktů, procesů nebo služeb nebo mohou vést k výraznému vylepšení existujících produktů, procesů nebo služeb,

3. předkonkurenční vývojovou činností se rozumí využívání výsledků firemního výzkumu při tvorbě plánu, designu pro nový, upravený nebo vylepšený produkt, proces nebo službu bez ohledu na to, zda mají být prodávány nebo používány, včetně tvorby počátečního prototypu, který by nemohl být využíván pro komerční účely, dále se jedná o koncepční tvorbu a design jiných výrobků, procesů nebo služeb, včetně prvotních projektů na jejich předvedení nebo pilotních projektů, za předpokladu, že tyto projekty nemohou být převedeny nebo použity pro komerční účely.

4. malým a středním podnikem se rozumí podnik, který podniká a má sídlo na území České republiky a který má méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 1450 mil. Kč nebo celková aktiva nepřesahující 980 mil. Kč a který splňuje podmínky nezávislosti. Nezávislostí se rozumí stav, kdy žádný jiný subjekt, který nesplňuje definici malého a středního podniku, nemá 25% nebo vyšší podíl hlasovacích práv v podniku.

III. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky

Část první

  1. poskytovatelem veřejné podpory je Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky,

  2. orgánem odpovědným za poskytnutí veřejné podpory je Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky,

  3. kontaktní osobou kontaktní osobou je Ing. Jaroslava Kubů, ředitelka odboru průmyslového výzkumu a vývoje,

  4. názvem veřejné podpory je: "Program podpory rozvoje vědeckotechnických parků - PARK",

  5. právním základem je zákon č. 300/1992 Sb., o státní podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění,

  6. jde o existující program podpory výzkumu a vývoje, který je realizován od roku 1995

  7. jedná se o horizontální program podpory výzkumu a vývoje,

  8. míra podpory bude závislá na charakteru jednotlivých k podpoře přijatých projektů, o její výši rozhodne Rada programu v souladu s platnými pravidly, celková míra podpory nesmí překročit částku 10 mil. Kč za celkovou dobu řešení, tj. za dva roky a může dosáhnout maximálně částky 50% nákladů na řešení projektu,

  9. rámcová kritéria jsou uvedena v přiložené Koncepci výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky,

  10. formou veřejné podpory je přímé poskytnutí finančních prostředků,

  11. předpokládaná návratnost poskytnuté veřejné podpory a záruky zabezpečující její navrácení spočívají ve vytváření podmínek pro vznik a rozvoj inovačních firem zaměřených zejména na produkci tzv. high - tech výrobků, kdy firmy umístěné ve vědeckotechnických parcích dosahují nadprůměrné míry zisku. Návratnost je zajištěna smlouvou. Záruky jsou dány výběrem projektů k veřejné podpoře a konkrétního příjemce veřejné podpory. Sankce za nedodržení smluvních podmínek jsou uplatňovány odstoupením od smlouvy a vrácením poskytnuté podpory. U všech ukončených projektů Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky sleduje ekonomické přínosy včetně zvýšení zisku. Tím je zajištěna návratnost formou zvýšení daňové povinnosti.,

  12. kombinovaná podpora není v rámci programu poskytována

  13. předpokládaná délka trvání programu podpory s názvem "Program podpory rozvoje vědeckotechnických parků - PARK, je od roku 2001 minimálně do roku 2005,

  14. veřejná podpora bude poskytována ze státního rozpočtu. Návrh státního rozpočtu Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky na rok 2001 na podporu výzkumu a vývoje celkem činí 1 750 mil. Kč.,

  15. jde o program podpory, který je zaměřen na sektor malých a středních podniků. Podle kritérií výběru projektů do tohoto programu nesmí realizace projektu ovlivnit trh,

  16. ročně je podpora poskytnuta cca 10 novým projektům na základě jejich vyhodnocení ve výběrovém řízení programu.

Část druhá

  1. cíl Programu podpory je uveden v přiložené Koncepci výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky,

  2. rozvrh poskytnutí podpory - v rámci Programu podpory lze podporovat jak založení, tak i rozvoj a zkvalitnění služeb vědeckotechnického parku,

  3. detailní kalkulaci nákladů nelze uvést,

  4. kooperační výzkum - Program podpory podporuje spolupráci malých a středních inovačních podniků umístěných ve vědeckotechnických parcích,

  5. mezinárodní aspekt - nositelem projektu musí být právnická nebo fyzická osoba se sídlem v České republice. Spolupráce zahraničních subjektů není vyloučena. Spolupráce s partnery z cizích zemí je zahrnuta v tomto programu pouze v obecné rovině dané "Dohodou mezi vládou České republiky a Evropskými společenstvími o recipročním zpřístupnění českých národních programů a projektů výzkumu a vývoje, odpovídajících programům a aktivitám 5. Rámcového programu Evropského společenství v oblasti výzkumu, technologického rozvoje a demonstrací (1998 - 2002) a 5. Rámcového programu Evropského společenství pro atomovou energii pro výzkum a vzdělávání (1998 - 2002), výzkumným a vývojovým subjektům ustaveným v členských státech Evropského společenství", kde je rozhodující podmínkou účasti zahraničního subjektu vlastní financování,

  6. použití výsledků - v souladu se smlouvou uzavřenou mezi Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky a jednotlivými nositeli jsou výsledky řešení majetkem nositele projektu. V programu není zvlášť řešena oblast publikování a rozšiřování výsledků řešení projektů.

IV. Druh a forma veřejné podpory

Na základě Programu podpory bude poskytována veřejná podpora ve formě přímého poskytnutí finančních prostředků (dotace). Finanční prostředky na veřejnou podporu pro výzkum a vývoj se poskytují podle Pravidel pro poskytování účelových finančních prostředků ze státního rozpočtu na podporu projektů výzkumu a vývoje (dále jen "Pravidla"). Pravidla jsou uvedena v příloze k usnesení vlády č. 247 ze dne 23.4.1997 . Poskytování finančních prostředků nebo zvýhodněných půjček je upraveno dalšími navazujícími a souvisejícími zákonnými a podzákonnými předpisy s citovanými Pravidly.

Veřejná podpora může být poskytnuta na programy výzkumu a vývoje a v jejich rámci na projekty, které budou vybrány na základě veřejné soutěže. Při výběru je přihlíženo především ke splnění vyhlášených podmínek při podání návrhu projektu, naplnění cílů vyhlášeného programu, technicko-ekonomická úroveň a komplexnost řešení, znalost řešení analogických problémů v zahraničí, srovnatelnost výrobku nebo technologie se světovou úrovní z hlediska technických parametrů, kvality a ceny, dále předpokládaný objem výroby a možnosti jejího umístění (uplatnění, využití, prodeje), přiměřenost časového rozvrhu navrhovaného projektu (včasné splnění cílů, termín zavedení na trh), přiměřenost finančních požadavků projektu, šetrnost projektu k životnímu prostředí, energetická úspora, smluvní doložení spolupráce mezi výzkumnou a výrobní sférou, smluvní doložení vícenásobného využití výsledků projektu při žádosti o dotaci, prokázání odborné způsobilosti řešitelského týmu, realizace projektu na území České republiky.

V. Charakteristika Programu podpory

Program podpory je zaměřen k rozvoji malých a středních podniků.

Cílem Programu podpory je zkoumat a vyvíjet nové technologie a inovované výrobky, využívat nové technické poznatky a know - how v malých a středních podnicích a tím napomoci účinně k jejich dalšímu rozvoji.

Program podpory podporuje projekty malých a středních podniků zaměřené na vlastní řešení těchto cílů i jejich spolupráci se špičkovými tuzemskými i zahraničními výzkumnými a vývojovými pracovišti. Podporovány budou projekty pozitivně ovlivňující životní prostředí, vykazující úspory energie a využívající netradiční energetické zdroje.

Cílem Programu podpory je zvýšení výkonnosti a konkurenceschopnosti českého průmyslu a jeho přiblížení k průměru zemí Evropské unie. Program podporuje spolupráci malých a středních podniků umístěných ve vědeckotechnických parcích.

VI. Charakteristika příjemců veřejné podpory

Koncepce výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu o obchodu České republiky je založena na Národní politice výzkumu a vývoje České republiky (schválena vládním usnesením č. 16 ze dne 5.1.2000) a Střednědobé resortní politiky Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky (přijatá usnesením vlády č. 53 ze dne 12. 1. 2000 ). Z uvedených materiálů vychází hospodářská strategie státu, která směřuje k dosažení konkurenceschopnosti našich výrobků, technologií i služeb ve vztahu ke státům s rozvinutou tržní ekonomikou, zajištění výrazného hospodářského růstu, zaměstnanosti a solidarity. Cestou k těmto cílům je vytváření podmínek pro úzkou vazbu mezi základním a firemním výzkumem a vývojem, podpora spolupráce podniků, zejména malých a středních, s výzkumně vývojovými organizacemi, s výzkumnými pracovišti jednotlivých vysokých škol, ústavy Akademie věd atp., vytváření podmínek pro transfer výsledků výzkumu a vývoje k průmyslovému využití a k využití v malých a středních podnicích. K tomu účelu slouží aktivní šíření informací o výsledcích programů výzkumu a vývoje podporovaných ze státního rozpočtu. Příjemci veřejné podpory pro výzkum a vývoj musí prokázat schopnost splnit vyhlášené podmínky a prokázat odbornou způsobilost k řešení projektu. Koncepce výzkumu a vývoje nestanovuje ani nepředjímá budoucího příjemce veřejné podpory - naopak zabezpečuje možnost získat veřejnou podporu právnickým i fyzickým osobám s trvalým sídlem v České republice, bez ohledu na formu vlastnictví.

VII. Údaje o investici

Veřejná podpora výzkumu a vývoje ze státního rozpočtu podle zákona č. 300/1992 Sb., , o státní podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, bude poskytována podle Pravidel. Míra veřejné podpory bude závislá na charakteru jednotlivých k podpoře přijatých projektů. Její výši doporučí Rada programu v souladu s platnými pravidly a tímto rozhodnutím.

VIII. Právní analýza

V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé. Čl. 64 odst. 1 bodu (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody , v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek. Čl. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6.1998 s účinností od 11.7.1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č.1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé ze dne 24.6.1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o veřejné podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2 , podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropským společenstvím a jejími členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO, dále jen "Prováděcí pravidla"). Čl. 2 Prováděcích pravidel stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o veřejné podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kriterií vyplývajících z uplatnění pravidel čl. 92 Smlouvy o založení Evropských společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle čl. 4 odst. 3 Prováděcích pravidel .

Podle čl. 64 odst. 4 (a) Evropské dohody je po dobu prvních 5 let po vstoupení Evropské dohody v platnost na celou Českou republiku pohlíženo jako na oblast Společenství uvedenou v čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství s tím, že uvedená výjimka může být prodloužena o dalších pět let. K prodloužení výjimky došlo rozhodnutím Rady přidružení č. UE - CZ 1703/00 ze dne 1.1.1997.

V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku.

Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je nutno postupovat v souladu s následujícím předpisem ES :

Souhrn opatření Společenství pro podporu na výzkum a vývoj (96/C 45/06) - publikováno v Official Journal OJ C 45 ze dne 17.2.1996.

Vzhledem k tomu, že

  • se jedná o výhodu poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře,

  • veřejná podpora může zvýhodnit určité podnikání,

  • hrozí narušení hospodářské soutěže,

  • může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie,

jedná se o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázána, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo Úřad nepovolí výjimku.

Úřad vycházel při rozhodování z údajů poskytnutých Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky uvedených v žádosti o povolení výjimky a v přiložené Koncepci výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, které vymezují pouze obecná kritéria a základní podmínky pro poskytování veřejných podpor pro výzkum a vývoj ze státního rozpočtu. Rozhodnutí Úřadu ukládá navrhovateli veřejné podpory povinnost ve stanovené časové lhůtě poskytnout Úřadu údaje o přijatých projektech v rámci Programu podpory, na jejichž základě Úřad posoudí, zda jsou podmínky poskytování veřejných podpor pro výzkum a vývoj v souladu s pravidly stanovenými ve výroku tohoto rozhodnutí.

Zákon č. 300/1992 Sb., o státní podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, tvoří právní podklad pro tvorbu programů podpory pro výzkum a vývoj a stanoví základní podmínky pro poskytování státních podpor v uvedených oblastech činnosti. Na základě těchto materiálů bylo přijato Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky sedm programů, jejichž cíle budou realizovány přijetím jednotlivých projektů v rámci programu.

Vzhledem k tomu, že Česká republika na základě výše zmíněného rozhodnutí Rady přidružení náleží do oblasti vymezené v § 5 písm. a) zákona o veřejné podpoře, byly podle čl. 5.10.2. Souhrnu opatření Společenství pro podporu na výzkum a vývoj (96/C 45/06) zvýšeny základní míry veřejné podpory, stanovené pro financování základního výzkumu v čl. 5.2., pro financování průmyslového výzkumu v čl. 5.3., a pro financování předkonkurenční vývojové činnosti v čl. 5.5. Souhrnu opatření Společenství pro podporu na výzkum a vývoj (96/C 45/06), o 10 procentuálních bodů.

Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy.

Poučení o opravném prostředku

Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad.

Ing. Josef Bednář

předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

Obdrží :

Ministerstvo průmyslu a obchodu

k rukám Ing. Jaroslavy Kubů

ředitelka odboru

Na Františku 32

110 15 PRAHA 1

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz