číslo jednací: 17470/2022/500
spisová značka: S0332/2021/VZ

Instance I.
Věc Zajištění konektivity školy dle standardu konektivity IROP, ZŠ Chabařovice (opakované řízení)
Účastníci
  1. Základní škola Chabařovice, příspěvková organizace
  2. FLAME System s.r.o.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb.
Rok 2021
Datum nabytí právní moci 10. 6. 2022
Dokumenty file icon 2021_S0332.pdf 286 KB

Spisová značka:  ÚOHS-S0332/2021/VZ

 

 

Číslo jednací:      ÚOHS-17470/2022/500

 

Brno  24. 5. 2022

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 9. 8. 2021 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou

  • zadavatel – Základní škola Chabařovice, příspěvková organizace, IČO 70944105, Masarykova 559, 403 17 Chabařovice,
  • navrhovatel – FLAME System s.r.o., IČO 26846888, Dr. Maye 468/3, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava, ve správním řízení zastoupen společností MT Legal s.r.o., advokátní kancelář, IČO 28305043, se sídlem Jana Babáka 2733/11, Královo Pole, 612 000 Brno, na základě plné moci ze dne 5. 8. 2021,

ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Zajištění konektivity školy dle standardu konektivity IROP, ZŠ Chabařovice (opakované řízení)“ ve zjednodušeném podlimitním řízení zahájeném uveřejněním výzvy na profilu zadavatele dne 30. 6. 2021 pod ev. č. 235459,

vydává toto

usnesení:

Správní řízení se podle § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť zadavatel – Základní škola Chabařovice, příspěvková organizace, IČO 70944105, Masarykova 559, 403 17 Chabařovice – na základě „Rozhodnutí a oznámení o zrušení zadávacího řízení“ ze dne 20. 5. 2022 zrušil zadávací řízení na veřejnou zakázku „Zajištění konektivity školy dle standardu konektivity IROP, ZŠ Chabařovice (opakované řízení)“ zadávanou ve zjednodušeném podlimitním řízení zahájeném uveřejněním výzvy na profilu zadavatele dne 30. 6. 2021 pod ev. č. 235459.

 

Odůvodnění

1.             Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, obdržel dne 9. 8. 2021 návrh navrhovatele – FLAME System s.r.o., IČO 26846888, Dr. Maye 468/3, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava, ve správním řízení zastoupen MT Legal s.r.o., advokátní kancelář, IČO 28305043, se sídlem Jana Babáka 2733/11, Královo Pole, 612 00 Brno, na základě plné moci ze dne 5. 8. 2021 (dále jen „navrhovatel“) – ze dne 9. 8. 2021 na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – Základní škola Chabařovice, příspěvková organizace, IČO 70944105, Masarykova 559, 403 17 Chabařovice (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Zajištění konektivity školy dle standardu konektivity IROP, ZŠ Chabařovice (opakované řízení)“ ve zjednodušeném podlimitním řízení zahájeném uveřejněním výzvy k podání nabídky na profilu zadavatele dne 30. 6. 2021 pod ev. č. 235459 (dále jen „veřejná zakázka“).

2.             Dnem 9. 8. 2021, kdy Úřad návrh obdržel, bylo podle § 249 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele.

3.             Navrhovatel podaným návrhem brojí proti zadávacím podmínkám. Podle jeho názoru zadavatel stanovil zadávací podmínky v rozporu se zákonem a se zásadami zadávání veřejných zakázek dle § 6 zákona, jelikož stanoveným požadavkům, resp. kombinaci technických požadavků v technické specifikaci může vyhovět pouze jeden produkt. Zadavatel tak podle navrhovatele nepřímo odkázal na konkrétní produkt a současně neodůvodnil, zda požaduje konkrétní výrobek z důvodu předmětu veřejné zakázky (§ 89 odst. 5 zákona), nebo na něj odkazuje z důvodu, že jinak by stanovení technických podmínek nebylo dostatečně srozumitelné nebo přesné (§ 89 odst. 6 zákona).

4.             Účastníky správního řízení podle ustanovení § 256 zákona jsou zadavatel a navrhovatel.

5.             Dne 9. 2. 2022 vydal Úřad rozhodnutí ve věci č. j. ÚOHS-05055/2022/500. Výrokem tohoto rozhodnutí Úřad rozhodl, že se návrh navrhovatele podle § 265 písm. a) zákona zamítá, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření.

6.             Proti rozhodnutí Úřadu podal navrhovatel rozklad ze dne 25. 2. 2022, který byl Úřadu doručen téhož dne.

7.             Dne 2. 5. 2022 vydal předseda Úřadu rozhodnutí sp. zn. ÚOHS-R0031/2022/VZ, č. j. ÚOHS-11480/2022/162 (dále jen „rozhodnutí o rozkladu“), kterým rozhodnutí Úřadu č. j. ÚOHS-05055/2022/500 ze dne 9. 2. 2022 zrušil a věc vrátil Úřadu k novému projednání.

8.             Pokračování správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům dopisem č. j. ÚOHS-14716/2022/512 ze dne 4. 5. 2022.

9.             V rámci nového projednání věci a v souladu se závazným názorem předsedy Úřadu vydal Úřad usnesení č. j. ÚOHS-15599/2022/512 ze dne 10. 5. 2022, jímž určil zadavateli lhůtu 10 dnů k provedení úkonu – podání detailního zdůvodnění zadavatelem stanovených požadavků na technické parametry poptávaného plnění s ohledem na tvrzenou kompatibilitu se stávajícím řešením, a to ve vztahu k jednotlivým navrhovatelem rozporovaným parametrům: jednotící cloudová nadstavba pro všechny komponenty, SMS dvoufaktorové ověření v ceně, Jumbo Frame alespoň 9600B, MAC Adress tabulka pro alespoň 32000 adres, přihlášení na Wi-Fi pomocí Facebooku, push notifikace, popř. podání odůvodnění, proč pouze požadované řešení s výše uvedenými parametry za použití nepřímého odkazu na konkrétní výrobek splní požadavek zadavatele na kompatibilitu se stávajícím řešením.

10.         Dne 20. 5. 2022 obdržel Úřad od zadavatele „Vyjádření zadavatele na základě usnesení ze dne 10. 5. 2022 č. j. ÚOHS-15599/2022/512“ z téhož dne, jímž zadavatel Úřadu oznámil, že po opakovaném přezkoumání na základě rozhodnutí o rozkladu identifikoval postup stanovení dílčích technických parametrů požadovaného plnění jako v rozporu se zákonem. Vzhledem ke skutečnosti, že termín pro podání nabídek již uplynul, a není tedy možné zjednání nápravy, ruší zadavatel v souladu s § 127 odst. 2 písm. d) zákona dané zadávací řízení. Přílohou svého vyjádření zadavatel učinil následující dokumenty: „Rozhodnutí a oznámení o zrušení zadávacího řízení“ ze dne 20. 5. 2022; scan profilu zadavatele, na němž bylo uveřejněno rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení; odeslané oznámení o výsledku podlimitního zadávacího řízení do Věstníku veřejných zakázek a písemnou zprávu zadavatele ze dne 20. 5. 2022.  

11.         Z rozhodnutí a oznámení o zrušení zadávacího řízení vyplývá, že zadavatel zadávací řízení zrušil s odkazem na ustanovení § 127 odst. 2 písm. d) zákona, když uvedl, že „identifikoval stanovení dílčích technických parametrů požadovaného plnění jako v rozporu se zákonem.“.

12.         Na profilu zadavatele bylo rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení uveřejněno dne 20. 5. 2022. V písemné zprávě zadavatele ze dne 20. 5. 2022 je uvedeno stejné odůvodnění zrušení zadávacího řízení jako je tomu v samotném rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení.

13.         Podle § 257 písm. g) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže zadavatel zrušil zadávací řízení.

14.         S ohledem na skutečnost, že zadavatel zrušil zadávací řízení na šetřenou veřejnou zakázku, rozhodl Úřad podle § 257 písm. g) zákona o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.

15.         Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. g) zákona, by vyjádření účastníků řízení k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě podaného návrhu navrhovatele, účastníkům řízení mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení nestanovil.

 

Poučení

Proti tomuto usnesení lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona se rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu činí výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.

 

otisk úředního razítka

 

 

Mgr. Markéta Dlouhá

místopředsedkyně

 

 

 

 

 

 

Obdrží:

1.             Základní škola Chabařovice, příspěvková organizace, Masarykova 559, 403 17 Chabařovice

2.             MT Legal s.r.o., advokátní kancelář, Jana Babáka 2733/11, 612 000 Brno 

 

 

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz