číslo jednací: S0109/2018/VZ-27584/2018/512/TDv

Instance I.
Věc Zajištění úklidových služeb
Účastníci
  1. Nemocnice Na Bulovce
  2. Alfedus servis s.r.o.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb.
Rok 2018
Datum nabytí právní moci 11. 10. 2018
Dokumenty file icon 2018_S0109.pdf 337 KB

Č. j.:ÚOHS-S0109/2018/VZ-27584/2018/512/TDv

 

Brno: 25. září 2018

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle ustanovení § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 19. 3. 2018 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou      

  • zadavatel – Nemocnice Na Bulovce, IČO 00064211, se sídlem Budínova 67/2, 180 81 Praha 8 Libeň,
  • navrhovatel – Alfedus servis s.r.o., IČO 26142791, se sídlem Sokolovská 1278/156, 186 00 Praha 8 Libeň, ve správním řízení na základě plné moci ze dne 20. 12. 2017 zastoupena Mgr. Petrem Práškem, advokátem, ev. č. ČAK 16205, se sídlem Novodvorská 1010/14, 142 00 Praha 4 – Lhotka,

ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Zajištění úklidových služeb“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 23. 10. 2017 a uveřejněno dne 26. 10. 2017 pod. ev. č. Z2017-029369 ve znění opravy ze dne 30. 10. 2017 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 26. 10. 2017 pod ev. č. 2017/S 206-425386 ve znění opravy ze dne 31. 10. 2017 pod ev. č. 2017/S 209-434372,

vydává toto

usnesení:

Správní řízení zahájené na návrh navrhovatele – Alfedus servis s.r.o., IČO 26142791, se sídlem Sokolovská 1278/156, 186 00 Praha 8 Libeň – ze dne 19. 3. 2018 ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – Nemocnice Na Bulovce, IČO 00064211, se sídlem Budínova 67/2, 180 81 Praha 8 Libeň – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Zajištění úklidových služeb“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 23. 10. 2017 a uveřejněno dne 26. 10. 2017 pod. ev. č. Z2017-029369 ve znění opravy ze dne 30. 10. 2017 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 26. 10. 2017 pod ev. č. 2017/S 206-425386 ve znění opravy ze dne 31. 10. 2017 pod ev. č. 2017/S 209-434372, se podle § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť zadavatel rozhodnutím ze dne 12. 9. 2018 zadávací řízení na citovanou veřejnou zakázku zrušil.

 

Odůvodnění

1.             Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle ustanovení § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, obdržel dne 19. 3. 2018 návrh navrhovatele – Alfedus servis s.r.o., IČO 26142791, se sídlem Sokolovská 1278/156, 186 00 Praha 8 Libeň, ve správním řízení na základě plné moci ze dne 20. 12. 2017 zastoupena Mgr. Petrem Práškem, advokátem, ev. č. ČAK 16205, se sídlem Novodvorská 1010/14, 142 00 Praha 4 – Lhotka (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – Nemocnice Na Bulovce, IČO 00064211, se sídlem Budínova 67/2, 180 81 Praha 8 Libeň (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Zajištění úklidových služeb“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 23. 10. 2017 a uveřejněno dne 26. 10. 2017 pod. ev. č. Z2017-029369 ve znění opravy ze dne 30. 10. 2017 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 26. 10. 2017 pod ev. č. 2017/S 206-425386 ve znění opravy ze dne 31. 10. 2017 pod ev. č. 2017/S 209-434372 (dále jen „veřejná zakázka“).

2.             Dnem 19. 3. 2018, kdy Úřad návrh obdržel, bylo podle § 249 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele.

3.             Účastníky správního řízení podle ustanovení § 256 zákona jsou:

  • zadavatel,
  • navrhovatel.

4.             Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení přípisem č. j. ÚOHS-S0109/2018/VZ-08588/2018/512/TDv ze dne 22. 3. 2018.

5.             Navrhovatel ve svém návrhu brojí proti rozhodnutí zadavatele o vyloučení navrhovatele z účasti v zadávacím řízení ze dne 15. 2. 2018, které bylo navrhovateli doručeno dne 19. 2. 2018.

6.             Rozhodnutím č. j. ÚOHS-S0109/2018/VZ-14286/2018/512/TDv ze dne 15. 5. 2018 Úřad ve výroku I. rozhodl, že zadavatel nedodržel při zadávání veřejné zakázky pravidla pro zadání veřejné zakázky stanovená § 46 odst. 1 zákona, ve spojení se zásadou rovného zacházení stanovenou v ustanovení § 6 odst. 2 zákona, když navrhovatele dne 15. 2. 2018 vyloučil ze zadávacího řízení rozhodnutím z téhož dne z důvodu, že navrhovatel nesplnil podmínku účasti v zadávacím řízení stanovenou jako technická kvalifikace, konkrétně nedoložil doklady a informace dle čl. 5.2 kvalifikační dokumentace, aniž by jej vyzval k objasnění nebo doplnění údajů k prokázání splnění podmínky účasti v zadávacím řízení stanovené jako technická kvalifikace podle ustanovení § 46 odst. 1 zákona, ačkoliv zadavatel dne 15. 2. 2018 vyzval účastníka – OLMAN SERVIS s.r.o., IČO 26293102, se sídlem Jakuba Obrovského 1389/1B, 635 00 Brno – výzvou z téhož dne k doplnění údajů sloužící k prokázání splnění podmínky účasti v zadávacím řízení stanovené jako technická kvalifikace tímto účastníkem, přičemž uvedený postup mohl ovlivnit výběr dodavatele, a dosud nedošlo k uzavření smlouvy.

7.             Ve výroku II. předmětného rozhodnutí Úřad rozhodl podle ustanovení § 263 odst. 2 zákona o uložení opatření k nápravě nezákonného postupu zadavatele uvedeného ve výroku I. předmětného rozhodnutí, spočívajícího ve zrušení rozhodnutí zadavatele o vyloučení navrhovatele ze dne 15. 2. 2018 oznámeného navrhovateli dopisem „Rozhodnutí o vyloučení účastníka zadávacího řízení“ ze dne 15. 2. 2018 a současně všech následujících úkonů zadavatele učiněných v zadávacím řízení na veřejnou zakázku.

8.             Ve výroku III. předmětného rozhodnutí Úřad rozhodl podle ustanovení § 263 odst. 8 zákona o uložení zákazu uzavřít smlouvu v zadávacím řízení na veřejnou zakázku a ve výroku IV. předmětného rozhodnutí Úřad rozhodl podle ustanovení § 266 odst. 1 zákona v návaznosti na § 1 vyhlášky č. 170/2016 Sb., o stanovení paušální částky nákladů řízení o přezkoumání úkonů zadavatele při zadávání veřejných zakázek, o uložení povinnosti zadavatele uhradit náklady řízení ve výši 30 000,- Kč.

9.             Dne 30. 5. 2018 obdržel Úřad od zadavatele rozklad ze dne 29. 5. 2018 proti výše uvedenému rozhodnutí.

10.         Rozhodnutím předsedy Úřadu č. j. R0097/2018/VZ-25296/2018/321/OMa ze dne 30. 8. 2018 bylo prvostupňové rozhodnutí Úřadu č. j. ÚOHS-S0109/2018/VZ-14286/2018/512/TDv ze dne 15. 5. 2018 zrušeno a věc byla vrácena Úřadu k novému projednání.

11.         Přípisem č. j. ÚOHS-S0109/2018/VZ-26486/2018/512/TDv ze dne 11. 9. 2018 bylo účastníkům řízení oznámeno pokračování ve správním řízení. Předmětné oznámení bylo zadavateli i navrhovateli doručeno téhož dne.

12.         Dne 18. 9. 2018 byl Úřadu od navrhovatele prostřednictvím datové schránky doručen dokument „Vyjádření k podkladům pro rozhodnutí“ z téhož dne, kdy navrhovatel tvrdil, že zadávací řízení na předmětnou veřejnou zakázku bylo ze strany zadavatele zrušeno a správní řízení by tedy dle navrhovatele mělo být podle § 257 písm. g) zákona zastaveno.

13.         Dne 19. 9. 2018 byl Úřadu od zadavatele prostřednictvím datové schránky doručen dokument „Rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení“ ze dne 12. 9. 2018, kterým zadavatel rozhodl o zrušení zadávacího řízení na předmětnou veřejnou zakázku dle § 127 odst. 2 písm. d) zákona.

14.         Podle § 257 písm. g) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže zadavatel zrušil zadávací řízení.

15.         S ohledem na skutečnost, že zadavatel rozhodnutím ze dne 12. 9. 2018 zrušil zadávací řízení na předmětnou veřejnou zakázku, a nastala tedy skutečnost předvídaná v § 257 písm. g) zákona, rozhodl Úřad o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.

16.         Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie po obdržení podkladů vztahujících se ke zrušení zadávacího řízení již považoval za neúčelné opětovně stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. g) zákona, by vyjádření účastníků řízení mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení opětovně nestanovil.

Poučení

Proti tomuto usnesení lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona se rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu zasílají výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.

 

 

otisk úředního razítka

 

 

 

 

v z. Mgr. Michal Kobza

 

JUDr. Eva Kubišová

místopředsedkyně

 

 

 

 

 

 

Obdrží:

1.             Nemocnice Na Bulovce, Budínova 67/2, 180 81 Praha 8 Libeň

2.             Mgr. Petr Prášek, Novodvorská 1010/14, 142 00 Praha 4 – Lhotka

 

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz