číslo jednací: S0258/2016/VZ-22527/2016/523/LKa

Instance I.
Věc Smlouvy o podmínkách umístění a provozování reklamních zařízení, staveb pro reklamu a reklamy na městských pozemcích
Účastníci
  1. Statutární město Brno, městská část Brno – střed
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí § 24f písm. f) zákona č. 139/2006 Sb.
Rok 2016
Datum nabytí právní moci 11. 6. 2016
Dokumenty file icon 2016_S0258.pdf 384 KB

Č. j.: ÚOHS-S0258/2016/VZ-22527/2016/523/LKa

 

26. května 2016

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jako orgán příslušný podle § 24 zákona č. 139/2006 Sb., o koncesních smlouvách a koncesním řízení (koncesní zákon), ve znění pozdějších, ve správním řízení zahájeném z moci úřední dne 21. 4. 2016, jehož účastníkem je

 

  • zadavatel – Statutární město Brno, městská část Brno – střed, IČO 44992785, se sídlem Dominikánské nám. 1, 601 67 Brno, 

ve věci možného spáchání správního deliktu podle § 27 odst. 1 písm. a) zákona č. 139/2006 Sb., o koncesních smlouvách a koncesním řízení (koncesní zákon) zadavatelem v souvislosti s možným nedodržením závazného postupu zadavatele stanoveného v § 5 odst. 1 citovaného zákona při uzavírání „Smlouvy o podmínkách umístění a provozování reklamních zařízení, staveb pro reklamu a reklamy na městských pozemcích“ ze dne 22. 4. 2010 se společností euroAWK s.r.o., IČO 43965717, se sídlem Konopišťská 739/16, 100 00 Praha 10,

rozhodl takto:

 

Správní řízení zahájené z moci úřední dne 21. 4. 2016 ve věci možného spáchání správního deliktu podle § 27 odst. 1 písm. a) zákona č. 139/2006 Sb., o koncesních smlouvách a koncesním řízení (koncesní zákon) zadavatelem – Statutární město Brno, městská část Brno - střed, IČO 44992785, se sídlem Dominikánské nám. 1, 601 67 Brno – v souvislosti s možným nedodržením závazného postupu zadavatele stanoveného v § 5 odst. 1 zákona č. 139/2006 Sb., o koncesních smlouvách a koncesním řízení (koncesní zákon) při uzavírání „Smlouvy o podmínkách umístění a provozování reklamních zařízení, staveb pro reklamu a reklamy na městských pozemcích“ ze dne 22. 4. 2010 se společností euroAWK s.r.o., IČO 43965717, se sídlem Konopišťská 739/16, 100 00 Praha 10, se podle § 24f písm. f) citovaného zákona zastavuje, neboť v řízení zahájeném z moci úřední nebyly zjištěny důvody pro uložení sankce podle § 27 citovaného zákona.

 

Odůvodnění

1.             Zadavatel – Statutární město Brno, městská část Brno – střed, IČO 44992785, se sídlem Dominikánské nám. 1, 601 67 Brno (dále jen „zadavatel“) – uzavřel dne 22. 4. 2010 se společností euroAWK s.r.o., IČO 43965717, se sídlem Konopišťská 739/16, 100 00 Praha 10 (dále jen „euroAWK s.r.o.“) „Smlouvu o podmínkách umístění a provozování reklamních zařízení, staveb pro reklamu a reklamy na městských pozemcích“ (dále jen „smlouva o reklamě“).

I.               Podnět

2.             Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle § 24 zákona č. 139/2006 Sb., o koncesních smlouvách a koncesním řízení (koncesní zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) k výkonu dohledu nad dodržováním zákona, obdržel podnět týkající se postupu zadavatele při uzavírání smlouvy o reklamě. V rámci šetření podnětu si Úřad vyžádal od zadavatele dokumentaci vztahující se k uzavření předmětné smlouvy.

3.             Po přezkoumání předložených podkladů, jež tvoří obsah spisu v této věci vedeného pod sp. zn. S0258/2016/VZ, Úřad dospěl k závěru, že zadavatel nepostupoval při uzavření smlouvy o reklamě v souladu se zákonem, a proto zahájil správní řízení z moci úřední.

II.             Průběh správního řízení

4.             S ohledem na shora uvedené pochybnosti Úřad zahájil se zadavatelem, který je podle § 24d zákona jediným účastníkem správního řízení, správní řízení z moci úřední.

5.             Úřad v řízení nejprve ověřil postavení zadavatele podle § 2 zákona.

6.             Podle § 2 odst. 1 zákona se veřejným zadavatelem rozumí

a) Česká republika,

b) státní příspěvková organizace,

c) územní samosprávný celek nebo příspěvková organizace, u níž funkci zřizovatele vykonává územní samosprávný celek,

d) jiná právnická osoba, pokud

1. byla založena či zřízena za účelem uspokojování potřeb veřejného zájmu, které nemají průmyslovou nebo obchodní povahu, a

2. je financována převážně státem či jiným veřejným zadavatelem nebo je státem či jiným veřejným zadavatelem ovládána nebo stát či jiný veřejný zadavatel jmenuje či volí více než polovinu členů v jejím statutárním, správním, dozorčím či kontrolním orgánu.

7.             Podle § 1 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, je obec základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Podle § 3 odst. 1 citovaného zákona o obcích, obec, která má alespoň 3 000 obyvatel, je městem, pokud tak na návrh obce stanoví předseda Poslanecké sněmovny po vyjádření vlády. Podle § 4 citovaného zákona o obcích je Brno statutárním městem.

8.             Na základě uvedených skutečností je zřejmé, že zadavateli svědčí postavení veřejného zadavatele podle § 2 odst. 1 písm. c) zákona, neboť je územním samosprávným celkem.

9.             Vzhledem k tomu, že Úřad považoval skutková zjištění za dostatečná a považoval za prokázané, že se zadavatel dopustil správního deliktu podle § 27 odst. 1 písm. a) zákona, vydal podle § 150 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“) příkaz č. j. ÚOHS-S0258/2016/VZ-16828/2016/523/LKa ze dne 20. 4. 2016, kterým konstatoval, že se zadavatel dopustil shora uvedeného správního deliktu tím, že nedodržel postup stanovený v § 5 odst. 1 zákona, když dne 22. 4. 2010 uzavřel s koncesionářem – euroAWK s.r.o. smlouvu o reklamě, která je koncesní smlouvou podle § 16 odst. 1 a 2 zákona s předpokládaným příjmem koncesionáře vyšším než 20 000 000,- Kč, aniž by tohoto koncesionáře vybral v koncesním řízení podle zákona, přičemž tento postup mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky. Zároveň byla zadavateli tímto příkazem uložena povinnost uhradit pokutu ve výši 160 000,- Kč (sto šedesát tisíc korun českých), a to do jednoho měsíce od nabytí právní moci tohoto příkazu. Vydání příkazu bylo prvním úkonem ve správním řízení, přičemž správní řízení z moci úřední bylo zahájeno dne 21. 4. 2016, kdy byl příkaz doručen účastníku řízení.

10.         Dne 29. 4. 2016 podal za zadavatele Ing. Bc. Jiří Sodomka odpor formou elektronického podání bez zaručeného elektronického podpisu, který byl dne 4. 5. 2016 v souladu s ust. § 37 odst. 4 správního řádu doplněn. Podáním odporu byl podle § 150 odst. 3 správního řádu tento příkaz zrušen. Dne 4. 5. 2016 byla též k poštovní přepravě podána zásilka obsahující pověření Ing. Bc. Jiřího Sodomky k zastupování v řízení o správním deliktu ze dne 29. 4. 2016, která byla Úřadu doručena dne 6. 5. 2016.

11.         Dne 9. 5. 2016 vydal Úřad usnesení č. j. ÚOHS-S0258/2016/VZ-19828/2016/523/LKa z téhož dne, kterým zadavateli sdělil, že se v návaznosti na podaný odpor výše uvedený příkaz ruší. Tímto usnesením byla zadavateli stanovena lhůta, ve které byl oprávněn navrhovat důkazy a činit jiné návrhy, resp. oprávněn vyjádřit v řízení své stanovisko.

12.         Dne 16. 5. 2016 bylo Úřadu doručeno vyjádření zadavatele ze dne 16. 5. 2016 k odporu ze dne 29. 4. 2016.

Vyjádření zadavatele ze dne 16. 5. 2016 k odporu ze dne 29. 4. 2016

13.         Zadavatel ve svém vyjádření ze dne 16. 5. 2016 předně uvádí, že má za to, že pokuta za správní delikt byla uložena v nepřiměřené výši, neboť Úřad měl zohlednit tu skutečnost, že smlouva ze dne 22. 4. 2010 navazovala na obdobnou smlouvu uzavřenou mezi totožnými subjekty dne 11. 11. 1998. Dle názoru zadavatele tedy nebylo objektivně možné, aby třetímu subjektu bylo na základě koncesního řízení umožněno provádět správu daných čekáren (zastávek MHD – pozn. Úřadu) a umisťování reklamy v těchto čekárnách, a to s ohledem na skutečnost, že předmětné čekárny byly ve vlastnictví společnosti euroAWK s.r.o. V úvahu by tak přicházela pouze možnost čekárny MHD od vlastníka odkoupit nebo nařídit jejich odstranění. Ani jedna z těchto variant však nebyla pro zadavatele hospodárná.

14.         Dále zadavatel uvádí, že dne 29. 4. 2016 byl ve Sbírce zákonů publikován zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“), ve kterém je nově obsažena jak právní úprava veřejných zakázek, tak právní úprava koncesí. Tento zákon je tedy v době probíhajícího správního řízení platný, avšak dosud není účinný. V dané souvislosti zadavatel poukazuje na skutečnost, že dle čl. 40 odst. 6 Listiny základních práv a svobod se trestnost činu posuzuje a trest se ukládá podle zákona účinného v době, kdy byl čin spáchán, s tím, že pozdějšího zákona se použije, jestliže je to pro pachatele příznivější.

15.         Dle názoru zadavatele je vzhledem k výše uvedenému nutno v rámci probíhajícího správního řízení opětovně přezkoumat trestnost činu a podmínky pro uložení trestu, neboť v době vydání příkazu nebyl ZZVZ dosud platný, a jeho příznivější znění tak příkaz nemohl zohlednit.

III.           Závěry Úřadu

16.         Úřad přezkoumal na základě § 24 zákona případ ve všech vzájemných souvislostech a po zhodnocení všech podkladů a na základě vlastního šetření rozhodl ve smyslu § 24f písm. f) zákona, neboť v řízení zahájeném z moci úřední nebyly zjištěny důvody pro uložení sankce podle § 27 zákona.

17.         Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.

18.         Vzhledem k tomu, že Úřad na základě podaného podnětu získal pochybnost o tom, zda zadavatel postupoval v souladu se zákonem, zahájil správní řízení z moci úřední. Prvním úkonem ve správním řízení bylo vydání příkazu ve smyslu § 150 odst. 1 správního řádu č. j. ÚOHS-S0258/2016/VZ-16828/2016/523/LKa ze dne 20. 4. 2016, ve kterém Úřad shledal, že se zadavatel dopustil správního deliktu podle § 27 odst. 1 písm. a) zákona, a uložil zadavateli podle § 27 odst. 2 písm. a) zákona povinnost uhradit pokutu ve výši 160 000,- Kč.

19.         Úřad v citovaném příkazu konstatoval spáchání správního deliktu podle § 27 odst. 1 písm. a) zákona, když zadavatel naplnil znaky jeho skutkové podstaty tím, že nedodržel postup stanovený v § 5 odst. 1 zákona, neboť dne 22. 4. 2010 uzavřel s koncesionářem – společností euroAWK s.r.o. smlouvu o reklamě, která je koncesní smlouvou podle § 16 odst. 1 a 2 zákona s předpokládaným příjmem koncesionáře vyšším než 20 000 000,- Kč, aniž by tohoto koncesionáře vybral v koncesním řízení, přičemž tento postup mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky.

20.         Podle § 27b odst. 3 zákona odpovědnost právnické osoby za správní delikt zaniká, jestliže Úřad o něm nezahájil řízení do 5 let ode dne, kdy se o něm dozvěděl, nejpozději však do 10 let ode dne, kdy byl spáchán.

21.         V návaznosti na posledně citované ustanovení zákona Úřad před uložením pokuty ověřil, zda je naplněna podmínka uvedená v § 27b odst. 3 zákona. V šetřeném případě se Úřad o možném spáchání správního deliktu dozvěděl z podkladů doručených zadavatelem Úřadu dne 15. 3. 2016 v rámci Žádosti o posouzení správnosti postupu, jež byla Úřadem posouzena jako podnět k přezkoumání postupu zadavatele. V daném případě tedy Úřad posoudil, že ke spáchání správního deliktu došlo dne 22. 4. 2010, kdy zadavatel uzavřel předmětnou smlouvu o reklamě. Správní řízení bylo v souladu s ust. § 150 odst. 1 správního řádu v návaznosti na ust. § 46 odst. 1 správního řádu zahájeno dnem doručení příkazu ze dne 20. 4. 2016, tedy dne 21. 4. 2016. Z uvedených údajů vyplynulo, že v době zahájení řízení z moci úřední odpovědnost zadavatele za správní delikt nezanikla a v této době (doba vydání příkazu) nemohla být ani jiná úprava, zda neobsahuje příznivější ustanovení, zohledňována, protože ta v době vydání příkazu v platné formě neexistovala. Jinak tomu je po podání odporu (viz níže).

K zohlednění platné právní úpravy

22.         Úřad dále konstatuje, že dne 29. 4. 2016 (tedy po zahájení správního řízení z moci úřední) byl ve Sbírce zákonů publikován ZZVZ, který tak ve smyslu § 3 odst. 1 zákona č. 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv, ve znění pozdějších předpisů, nabyl platnosti.

23.         Úřad předně uvádí, že předmětem ZZVZ jsou v souladu s ust. § 1 pravidla pro zadávání veřejných zakázek, přičemž dle ust. § 2 odst. 2 je veřejnou zakázkou veřejná zakázka na dodávky podle § 14 odst. 1, veřejná zakázka na služby podle § 14 odst. 2, veřejná zakázka na stavební práce podle § 14 odst. 3, koncese na služby podle § 174 odst. 3 nebo koncese na stavební práce podle § 174 odst. 2.

24.         Právní úpravou obsaženou v ZZVZ, která dopadá i na zadávání koncesí, došlo mj. ke změně délky lhůt, ve kterých zaniká odpovědnost za správní delikt, a to tak, že podle ust. § 270 odst. 3 ZZVZ „[o]dpovědnost zadavatele za správní delikt zaniká, jestliže Úřad o něm nezahájil řízení do 3 let ode dne, kdy se o něm dozvěděl, nejpozději však do 5 let ode dne, kdy byl spáchán“ [k tomu srov. zejména výše citované ust. § 27b odst. 3 zákona a ust. § 270 odst. 3 ZZVZ].

25.         Subjektivní lhůta pro zánik deliktní odpovědnosti byla tedy pro případ jednání zadavatele souvisejícího s uzavřením koncesní smlouvy ZZVZ zkrácena z 5 let na 3 roky a objektivní lhůta z 10 let na 5 let.

26.         Dle čl. 40 odst. 6 Listiny základních práv a svobod trestnost činu se posuzuje a trest se ukládá podle zákona účinného v době, kdy byl čin spáchán. Pozdějšího zákona se použije, jestliže je to pro pachatele příznivější. Z právě uvedeného je zřejmé, že počínaje 1. říjnem 2016, kdy ZZVZ nabude dle svého § 279 odst. 1 účinnosti, bude třeba jednání zadavatele v tomto ohledu posoudit právě podle příznivější úpravy obsažené v ZZVZ, podle které nebude možno zahájit správní řízení o uložení sankce za správní delikt spáchaný při zadávání koncese po uplynutí lhůt stanovených v § 270 odst. 3 ZZVZ. Úřad k uvedenému doplňuje, že výjimka z jinak obecného zákazu retroaktivního působení trestněprávních norem upravená v cit. čl. 40 odst. 6 Listiny základních práv a svobod se dle konstantní judikatury Nejvyššího správního soudu aplikuje rovněž v řízeních o sankci za správní delikty.

27.         Dle názoru Úřadu je však třeba k nové úpravě ZZVZ přihlížet již před nabytím její účinnosti, a to z pohledu naplnění materiální stránky případného správního deliktu podle zákona (za situace, kdy bylo správní řízení o tomto správním deliktu zahájeno ve lhůtě podle § 27b odst. 3 zákona, ovšem podle § 279 odst. 1 ZZVZ by odpovědnost zadavatele za správní delikt zanikla již před zahájením tohoto správního řízení, a to by tak za jeho účinnosti muselo být zastaveno), a to následujícím způsobem.

28.         Podle rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 9. 9. 2012, sp. zn. 9 As 34/2012 „[v] zásadě … platí, že v případě správních deliktů je jejich materiální stránka dána již samotným naplněním skutkové podstaty deliktu (viz rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 14. 12. 2009, č. j. 5 As 104/2008-45, nebo rozsudek ze dne 30. 3. 2011, č. j. 1 Afs 14/2011-62). Až ve chvíli, kdy se jedná o případ, v němž je sporné, zda konkrétní společenská nebezpečnost [ne]dosahuje ani minimální hranice typové nebezpečnosti, je nezbytné, aby se správní orgán zabýval materiální stránkou správního deliktu i v odůvodnění svého rozhodnutí. (….) Obecně je přitom nutno vycházet z premisy, že  již stanovením formálních znaků určité skutkové podstaty zákon předpokládá, že při jejich naplnění v běžně se vyskytujících případech bude stupeň společenské nebezpečnosti zpravidla vyšší než nepatrný (rozhodnutí Nejvyššího soudu ze dne 17. 4. 1996, sp. zn. 1 Tzn 2/96).“

29.         Ze shora uvedeného je nepochybné, že má-li Úřad posuzovat jednání zadavatele, které naplňuje formální znaky skutkové podstaty správního deliktu podle zákona, nemůže v žádném případě přehlédnout, že již nabyla platnosti právní úprava, ve které zákonodárce jednoznačně vyjádřil záměr takové jednání napříště za totožných skutkových okolností (ve smyslu doby uplynulé od jeho případného spáchání) netrestat. Úřad v souvislosti se zánikem možnosti postihnout jednání, jež může naplňovat znaky správního deliktu, v důsledku uplynutí zákonem předvídaných lhůt, poukazuje na usnesení Nejvyššího soudu ČR ze dne 29. 9. 2010, č. j. 8 Tdo 1105/2010 [k nutnosti aplikovat v případě posuzování správních deliktů analogii z trestního práva srov. bod 31. odůvodnění tohoto rozhodnutí], v němž soud konstatuje, že „[k] otázce promlčení trestního stíhání je na místě v obecné rovině uvést, že při promlčení zaniká trestní odpovědnost pachatele trestného činu uplynutím doby stanovené zákonem. Důvody promlčení jsou především hmotně právní, protože uplynutím času postupně slábne, až docela zaniká potřeba trestněprávní reakce na trestný čin, a to jak z hlediska generální prevence, tak i z hlediska prevence individuální. Jinými slovy lze konstatovat, že zákonodárce stanovením určitých zákonných lhůt, po jejichž marném uplynutí již nelze jednání naplňující skutkovou podstatu správního deliktu postihnout, vyjadřuje své přesvědčení, že dané jednání ztrácí v důsledku uplynutí příslušné lhůty svoji společenskou nebezpečnost.

30.         Platí-li tedy, že počínaje 1. říjnem 2016 dle právní úpravy obsažené v ZZVZ odpovědnost zadavatele za správní delikt zanikne, jestliže Úřad o něm nezahájil řízení do 3 let ode dne, kdy se o něm dozvěděl, nejpozději však do 5 let ode dne, kdy byl spáchán, a za správní delikt, jehož možné spáchání je předmětem tohoto správního řízení, tak nebude možné uložit sankci (protože správní řízení bylo zahájeno až po uplynutí maximální objektivní pětileté lhůty), jedná se o takovou skutečnost, která nepochybně odůvodňuje to, aby se Úřad ve smyslu shora uvedeného rozsudku Nejvyššího správního soudu společenskou nebezpečností jednání zadavatele podrobně zabýval, přičemž nezbývá než konstatovat, že neexistuje žádný rozumný důvod, pro který by Úřad mohl shledat společenskou nebezpečnost (tedy materiální znak správního deliktu) v jednání, které podle platné (byť ne doposud účinné) právní úpravy již nebude moci být jako správní delikt (z důvodu uplynutí zákonných lhůt pro zánik odpovědnosti) stíháno.

31.         Pro úplnost Úřad rovněž per analogiam odkazuje na usnesení Nejvyššího soudu České republiky ze dne 27. 10. 2010 ve věci sp. zn. 8 Tdo 697/2010, ve kterém soud – ve vztahu k trestnímu právu – uvedl, že „pokud nová trestněprávní úprava nepokládá čin spáchaný před nabytím její účinnosti za trestný, pak s ohledem na zásady posuzování časové působnosti trestního zákona ve smyslu § 16 odst. 1 TZ se taková změna právní úpravy promítne ve prospěch pachatele v tom směru, že trestnost takového činu je již vyloučena. V uvedeném případě tak dochází též k zániku tzv. konkrétní nebezpečnosti činu pro společnost.“ V této souvislosti Úřad doplňuje, že dle konstantní judikatury Nejvyššího správního soudu je třeba aplikovat trestněprávní instituty i při trestání správním orgánem vzhledem k obecné potřebě použít ve prospěch obviněného analogii z trestního práva všude tam, kde vzhledem k neexistenci jednotného kodexu správního trestání v českém právním řádu nejsou výslovně upraveny některé základní zásady a instituty, jež by měly být zohledněny v případě jakéhokoliv veřejnoprávního deliktu. V této souvislosti je možno odkázat např. na rozsudky Nejvyššího správního soudu ze dne 31. 5. 2007 sp. zn. 8 As 17/2007, ze dne 16. 4. 2008 sp. zn. 1 As 27/2008 nebo ze dne 18. 6. 2009 sp. zn. 1 As 28/2009.

32.         Jak již bylo uvedeno výše v bodu 25 odůvodnění tohoto rozhodnutí, je dle ZZVZ (na rozdíl od zákona) subjektivní lhůta pro zánik deliktní odpovědnosti zkrácena z 5 let na 3 roky a objektivní lhůta z 10 let na 5 let.

33.         Zadavatel uzavřel s euroAWK s.r.o. smlouvu o reklamě dne 22. 4. 2010, tj. tímto dnem (kdy došlo k případnému spáchání správního deliktu, který je předmětem tohoto správního řízení) počala také běžet objektivní lhůta pro eventuální zánik odpovědnosti zadavatele za správní delikt.

34.         Podle ZZVZ by tedy objektivní lhůta skončila uplynutím dne 22. 4. 2015. Úřad se o možném spáchání správního deliktu zadavatelem mohl dozvědět nejdříve dne 15. 3. 2016, kdy mu byl doručen podnět k zahájení správního řízení z moci úřední. Samotné řízení z moci úřední bylo zahájeno dne 21. 4. 2016 doručením příkazu účastníku řízení (zadavateli).

35.         Z výše uvedeného vyplývá, že podle zákona Úřad zahájil správní řízení před uplynutím lhůty pro zánik odpovědnosti za správní delikt. Podle ZZVZ, který vešel v platnost během řízení zahájeného z moci úřední, by tomu tak již nebylo a odpovědnost zadavatele za správní delikt by zanikla; nebylo by tedy možné správní řízení ani zahájit, neboť by již uplynula lhůta delší 5 let ode dne, kdy byl správní delikt případně spáchán. Za účinnosti ZZVZ by tedy Úřad mohl zahájit správní řízení z moci úřední nejpozději do dne 22. 4. 2015, resp. by byl povinen při aplikaci čl. 40 odst. 6 Listiny základních práv a svobod již později zahájené správní řízení zastavit. Za situace, kdy je ZZVZ zatím toliko platnou (a nikoli účinnou) právní úpravou, je třeba právě uvedené skutečnosti zohlednit tak, že je nutné konstatovat, že není dána společenská nebezpečnost správního deliktu, který je předmětem tohoto správního řízení, neboť zanikla marným uplynutím lhůty, kterou zákonodárce v současné době pokládá za přípustnou pro zahájení řízení o správně-právním postihu zadavatele (k tomu srov. zejm. bod 29. odůvodnění tohoto rozhodnutí). Za takové situace je jednoznačné, že v tomto správním řízení nelze zadavateli uložit za správní delikt, jehož případné spáchání bylo důvodem pro zahájení správního řízení, žádnou sankci.

36.         S ohledem na výše uvedené Úřad konstatuje, že v průběhu správního řízení nastala skutečnost (nabytí platnosti ZZVZ), která vylučuje uložení sankce za šetřený správní delikt, a proto odůvodňuje zastavení řízení. Z těchto důvodů Úřad rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí.

 

POUČENÍ

Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Podle § 117c odst. 1 písm. b) zákona se rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu činí v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem.

 

otisk úředního razítka

 

 

 

 

JUDr. Josef Chýle, Ph.D.

místopředseda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obdrží

Statutární město Brno, městská část Brno – střed, Dominikánské nám. 1, 601 67 Brno

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz