číslo jednací: VP/S001/00-160

Instance I.
Věc Nabídka na poskytnutí investičních pobídek spol. Candy Elletrodomestici S.r.l.
Účastníci
  1. CONTA s.r.o.
  2. Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Typ správního řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí povoleno s podm.
Rok 2000
Datum nabytí právní moci 8. 6. 2000
Dokumenty file icon pis5753.pdf 112 KB

Č.j.: VP/S1/00-160       V Brně dne 2. 6. 2000

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 22.5.2000 na základě žádosti o povolení výjimky ze dne 19.5.2000 podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění s účastníkem řízení Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky, ve věci povolení výjimky za zákazu veřejné podpory podle § 2 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře

rozhodl

takto:

výjimka ze zákazu veřejné podpory v podobě investičních pobídek, a to:

  1. slevy na dani z příjmů podle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů

  2. hmotné podpory vytváření nových pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů české republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění ve výši 39,4 mil. Kč

  3. hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů české republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění ve výši 3,92 mil. Kč

se dle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č .59/2000 Sb., o veřejné podpoře

povoluje za podmínek, že

  • celková hodnota veřejné podpory v podobě investičních pobídek nepřekročí 50 % hodnoty investice do hmotného investičního majetku a

  • vytvořená pracovní místa, na která bude poskytnuta veřejná podpora, budou zachována po dobu 5 let ode dne účinnosti pracovní smlouvy a

  • investice bude zachována po dobu 5 let ode dne právní moci kolaudačního rozhodnutí.

Odůvodnění:

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ( dále jen "Úřad") obdržel dne 22.5.2000 žádost o povolení výjimky (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře"), kterou podalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.

I. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky

- poskytovatelem veřejné podpory je Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • ministerstvem nebo orgánem odpovědným za poskytnutí veřejné podpory jsou Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR a Ministerstvo financí ČR

  • kontaktní osobou je Ing. Vladimír Procházka, ředitel odboru vládní a parlamentní agendy /2040/ ministerstva průmyslu a obchodu České republiky

  • název veřejné podpory je Nabídka na poskytnutí investičních pobídek společnosti Candy Elettrodomestici S.r.l.

  • právním základem pro poskytnutí veřejné podpory v podobě investičních pobídek je zákon č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách a o změně některých zákonů

  • jako druh veřejné podpory jsou uvedeny investiční pobídky dle § 1 odst. 2 zákona o investičních pobídkách

  • jako forma poskytnutí veřejné podpory je uvedeno přímé poskytnutí finančních prostředků a daňové úlevy

  • v ostatních částech žádosti je odkazováno na přiložené podklady

II. Vymezení účastníka řízení

Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky.

III. Podklady pro rozhodnutí

K žádosti byly přiloženy podklady pro posouzení záměru získat investiční pobídky obsahující:

  1. popis investičního projektu

  2. posudek investičního záměru z hlediska možnosti splnění všeobecných a zvláštních podmínek dle § 2 odst. 2 zákona č.72/2000 Sb., o investičních pobídkách (formální kontrola)

  3. návrh nabídky na poskytnutí investičních pobídek

  4. základní charakteristika a ekonomické ukazatele firmy Candy Elettrodomestici S.r.l. (finanční rok 1998) a základní charakteristika investičního projektu

  5. kopie záměru společnosti Candy Elettrodomestici S.r.l. získat investiční pobídky

  • úředně ověřená kopie zakladatelské smlouvy společnosti Candy Elettrodomestici S.r.l. (italský originál a úředně ověřený překlad)

  • kopie stanov společnosti Candy Elettrodomestici S.r.l. (italský originál a úředně ověřený překlad)

  • výpis z rejstříku obchodní komory v Miláně týkající se společnosti Candy Elettrodomestici S.r.l (italský originál a úředně ověřený překlad)

  • hospodářské výsledky společnosti Candy Elettrodomestici S.r.l. za rok 1998, 1997, 1996

ad.1)

Z materiálu bylo zjištěno, že společnost Candy Elettrodomestici se sídlem v Brugheiru, Itálie je jeden z největších výrobců tzv. bíle techniky na světě. Společnost je součásti holdingu Candy S.p.A., který tvoří společný podnik s americkou společností Zerowatt. Společnost Candy Elettrodomestici se rozhodla vybudovat nový výrobní závod ve střední Evropě. Za tímto účelem zvažovala alternativní investiční příležitosti v Polsku a Maďarsku. Jako nejvýhodnější lokalita bylo vyhodnoceno město Podbořany v okrese Louny. V novém výrobním závodě budou montovány ledničky a mrazničky do domácností. V prvních třech letech by v uvedeném závodě mělo být zaměstnáno 197 zaměstnanců, během prvních pěti let 300 zaměstnanců a v dalších pěti letech by se měl tento počet zdvojnásobit. Vybudování závodu by mělo mít příznivý vliv na výši nezaměstnanosti v okrese Louny, kde tento ukazatel dosáhl ke dni 31.3.2000 hodnoty 17,6 %. Veškeré výrobní zařízení, kromě forem pro lisování plastů, by mělo být zcela nové a více než 50 % hodnoty výrobní linky tvoří stroje a zařízení uvedené na modifikovaném seznamu OECD "high-tech" strojů. Z tohoto důvodu je zařízení celkově považováno za "high-tech". Z celkové produkce by 90-95 % mělo být exportováno, což bude mít příznivý vliv na obchodní bilanci České republiky.

Ad.2)

Z materiálu vyplývá, že žadatel o investiční pobídky splňuje všeobecné i zvláštní podmínky dle zákona č.72/2000 Sb., o investičních pobídkách.

Ad.3)

V materiálu jsou navrhovány následující investiční pobídky:

  • sleva na daních z příjmů dle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů

  • hmotná podpora na vytváření nových pracovních míst dle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, hmotná podpora činí 39,4 mil. Kč, tj. 200 000 Kč na osobu v okrese Louny. Uvedená hmotná podpora je účelovou dotací ve smyslu zákona č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí České republiky, ve znění novel, která bude zájemci poskytnuta Ministerstvem práce a sociálních věcí České republiky z prostředků státního rozpočtu na rok 2000.

  • hmotná podpory rekvalifikace zaměstnanců dle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, ve výši 3,92 mil. Kč. Hmotná podpora rekvalifikace zaměstnanců je účelovou dotací ve smyslu zákona č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí České republiky, ve znění novel, na část očekávaných nákladů zájemce, a která bude zájemci poskytnuta Ministerstvem práce a sociálních věcí České republiky z prostředků státního rozpočtu na rok 2000.

  • za účelem technického vybavení území, na kterém má být výroba zájemce umístěna lze, dle § 1 odst. 2 písm. b) zákona č.72/2000 Sb., o investičních pobídkách, poskytnout investiční pobídku obci Podbořany, a to v souladu s § 6 odst. 1 a 2 zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách.

Ad.4)

V materiálu Základní charakteristika a ekonomické ukazatele firmy Candy Elettrodomestici je uvedeno:

  • název firmy: Candy Elettrodomestici S.r.l.

  • vlastnické vztahy: 97 % Candy S.p.A., Itálie

  • sídlo: Via Comolli, 16 - 20047 Brugheiro - Itálie

  • hlavní aktivity: výroba a prodej domácích spotřebičů

  • trhy: celosvětově

  • počet zaměstnanců: (…..)

  • celková aktiva: (…..)mil. ITL

  • obrat: (…..)mil. ITL

  • zisk po zdanění: (…..)mil. ITL.

V materiálu Základní charakteristika investičního projektu je uvedeno:

  • právnická osoba: CONTA,s.r.o.

  • rozsah celkové investice: 1 541,1 mil. Kč, z toho technologie:488,4 mil. Kč

  • investiční záměr: výroba ledniček a mrazniček pro domácí použití

  • termín zahájení investice: leden 2001

  • termín ukončení investice: prosinec 2010

  • počet nově vytvořených pracovních míst: 197 (během tří let) z toho:

  1. s vysokoškolským vzděláním: 8

  2. se středoškolským vzděláním: 22

  3. se základním vzděláním: 167

  • lokalita v České republice: Podbořany, okres Louny

Ad.5)

Z kopie materiálů Tiskopis pro uplatnění záměru získat investiční pobídky vyplynuly následující informace důležité pro posuzování uvedených investičních pobídek:

Část I (údaje o žadateli)

  • celosvětový obrat za poslední tři roky (1996-1998): (…..)mil. Kč

  • počet zaměstnanců celosvětově: (…..)

Část II (údaje o investici) - jde o plánovanou výši

  • investice do pozemků a příprava staveniště: r.2001 - 6,5 mil. Kč

  • investice do budov: r.2001 - 240,7 mil. Kč

  • investice do instalace a strojů: r.2001 - 457,5 mil. Kč

r.2004 - 59,6 mil. Kč

  • počet nově vytvořených pracovních míst r.2001 - r.2003: 197

  • předpokládané náklady na rekvalifikaci: 11,2 mil. Kč

  • předpokládaný počet školených osob: 150

  • datum zahájení a ukončení rekvalifikace: říjen 2000-prosinec 2003

  • školení se bude týkat technického výcviku na klíčových technologiích, účetnictví, administrativních záležitostí, plánování, dodržování bezpečnosti práce a ochrany životního prostředí, pracovních zkušeností v provozech celé podnikatelské skupiny. Větší část školení bude probíhat v Itálii. Pracovníci budou získávat pracovní zkušenosti i ve Velké Británii.

Část III (kapacita a trhy)

  • jedná se o založení nové společnosti

  • investice zaměřená na produkci ledniček a mrazniček způsobí nárůst celkové kapacity celé skupiny, jejíž je žadatel součástí a která je současně umístěna v Itálii a Velké Británii

  • nová produkce bude ovlivňovat trhy v České republice, Polsku, Maďarsku, Rusku, Bulharsku, Německu, Švédsku, Norsku, Belgii, Holandsku

  • předpokládaná výše osvobození od cla je nulová, neboť dovoz strojů je na základě certifikátu EUR 1 plně vyňat z celní povinnosti

  • jako údaje potřebné k rozhodnutí o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona je uveden požadavek, aby rozhodnutí bylo vydáno do 31.5.2000 z důvodu nutnosti zahájit výstavbu budovy, aby tato byla dokončena před začátkem zimy a mohla být zahájena výroba 1.června 2001. Léto představuje pro prodej ledniček a mrazniček příznivé období.

Z materiálu Kopie stanov společnosti Candy Elettrodomestici S.r.l vyplynuly následující údaje:

  • předmět činnosti společnosti:

  1. výroba a obchodování s domácími elektrospotřebiči, přístroji a stroji vysoké přesnosti a jejich součástkami, elektrickými a mechanickými přístroji a stroji a jim podobnými, nábytkem, kuchyňským nábytkem a příbuzným zbožím

  2. výroba a obchodování s náhradními díly, jednotlivými součástkami nebo v souborech pro domácí elektrospotřebiče vůbec a k tomu se vztahujících nástrojů

  3. výroba a obchodování se zařízeními a nástroji pro výrobu domácích elektrospotřebičů a jejich součástek, poskytování příslušného technického zaškolování.

Společnost může provádět veškeré obchodní operace (i prostřednictvím převzetí zastoupení, zakázek a jednatelství), další průmyslové, movitostní a nemovitostní operace, které administrativní orgán uzná za vhodné nebo nutné k dosažení cíle společnosti.

Společnost může uzavírat obchody, týkající se neziskového společného provozu technických, obchodních a administrativních služeb s ostatními společnostmi nebo podniky, které vykonávají podobnou hospodářskou činnost

Dále může společnost v rámci předmětu činnosti, ne v převážné míře a ne s cílem zprostředkování, v mezích zákona přebírat přímo nebo nepřímo podíly na zisku nebo obchodní podíly v jiných založených nebo zakládajících se společnostech nebo podnicích se stejným nebo podobným předmětem činnosti, poskytovat směnečné ručení a záruky, i hypotéční záruky za obligace a dluhy třetích osob, které nemusí být společníky, aniž by se tato činnost provozovala vůči veřejnosti. Každopádně je vyňato přebírání úspor a provozování činností vůči veřejnosti.

Dne 29.5.2000 bylo účastníkovi řízení doručeno vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva účastník řízení ve stanovené lhůtě nevyužil.

IV. Právní analýza

§ 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé). Čl. 64 odst. 1 písm. iii Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi ČR a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6.1998 s účinností od 11.7.1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č.1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé ze dne 24.června 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64(1) (iii) a (2), podle čl. 64 (3) Evropské dohody zakládající přidružení mezi ES a jejich čl. státy na straně jedné a ČR na straně druhé, a v čl. 8 (1) (iii) a (2) Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO, dále jen "Prováděcí pravidla"). Čl. 2 prováděcích pravidel stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropských společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 (3) prováděcích pravidel.

§ 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře stanoví, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků . § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře stanoví, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže, tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku.

Vzhledem k tomu, že:

  • se jedná o výhodu poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře

  • tato výhoda zvýhodňuje určité podnikání

  • hrozí narušením hospodářské soutěže, neboť žadatel je součástí holdingu Candy S.p.A jednoho z největších producentů tzv. bílé techniky na světě, jehož výrobky se prodávají po celém světě a investice posílí celkovou produkční kapacitu holdingu

  • (…..) % produkce bude exportováno, a to do Polska, Maďarska, Ruska, Bulharska, Německa, Francie, Švédska, Norska, Belgie, Holandska, může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie

jde o veřejnou podporu podle § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo nebude povolena výjimka.

Při posuzování slučitelnosti veřejné podpory uvedených investičních pobídek se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s následujícími předpisy ES:

  1. Pravidla pro národní regionální podporu - publikovaná v Official Journal C 74, 10.3.1998

II. Rámec pro podporu školení - publikovaný v Official Journal C 343, 11.11.1998

Ad.I

Pravidla pro národní regionální podporu v čl. 1. stanoví, že regionální podpora je určena méně rozvinutým regionům podporou investic a vytvářením pracovních příležitostí. Podle čl. 64 odst. 4a Evropské dohody je po dobu prvních 5 let po vstupu v platnost Evropské dohody na celou Českou republiku pohlíženo jako na oblast Společenství uvedenou v čl. 87 odst. 1 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství, s tím, že uvedená výjimka může být prodloužena o dalších 5 let. K prodloužení výjimky došlo rozhodnutím Rady přidružení č. UE - CZ 1703/00 ke dni 1.1.1997. Dle § 5 písm. a) zákona o veřejné podpoře, Úřad může povolit výjimku ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1 u veřejných podpor, které mají napomoci hospodářskému rozvoji oblastí s mimořádně nízkou životní úrovní nebo vysokou nezaměstnaností, tj. veřejné podpory regionálního charakteru.

Článek 2. Pravidel pro národní regionální podporu stanoví, že rozhodovat o slučitelnosti veřejné podpory lze pouze v případech, kdy je zajištěna vyváženost mezi výsledným narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z veřejné podpory. Uvedená investice má být uskutečněna v České republice, která spadá pod vymezení regionů dle čl. 87 odst. 1 písm. a) Smlouvy o založení Evropských společenství, a to v obci Podbořany, okres Louny, kde míra nezaměstnanosti dosáhla ke dni 31.3.2000 17,6 %, bude vytvořeno 600 pracovních míst během 10 let, umístění výroby bude mít vliv na dodavatele z České republiky především v oblastech výroby elektronických součástek, plastických komponentů, kovových komponentů, balících materiálů, ocelových součástí, logistických služeb apod. Z těchto důvodů Úřad dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže a výhodami vyplývajícími pro Českou republiku z uvedené investice.

Čl. 4.1. Pravidel pro národní regionální podporu stanoví, že předmětem regionální podpory je zajistit tzv. počáteční investici nebo vytvořit pracovní příležitosti, které souvisí s investicí.

Čl. 4.2 Pravidel pro národní regionální podporu požaduje, aby příspěvek příjemce k financování pomoci činil minimálně 25 %. Tato podmínka je požadována v § 2 odst. 2 písm. e) zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách a dle posudku CzechInvestu, týkajícího se investičního záměru z hlediska možnosti splnění všeobecných a zvláštních podmínek, je zřejmé, že žadatel tuto podmínku splňuje.

Čl. 4.10 Pravidel pro národní regionální podporu obsahuje podmínku, že investice musí být zachována po dobu nejméně 5 let.

Vymezení počáteční investice

Počáteční investicí se dle uvedeného předpisu rozumí investice ve fixním kapitálu týkající se založení nového podniku, rozšíření stávajícího podniku nebo zahájení činnosti související se základní změnou výrobku nebo výrobního procesu u existujícího podniku (cestou racionalizace, diverzifikace nebo modernizace). Společnost Candy Elettrodomestici S.r.l. hodlá v obci Podbořany vybudovat nový podnik na výrobu ledniček a mrazniček.

Veřejná podpora pro počáteční investici

Podpora pro počáteční investici se počítá jako procento hodnoty investice do hmotného investičního majetku, která se zjišťuje na základě položek tvořících (jde o předpokládané výše investice):

a) nákup pozemků a příprava staveniště - 6,5 mil. Kč

b) nákup budov - 240,7 mil. Kč

c) nákup strojů a jejich instalace - 517,1 mil. Kč

Celkově 764, 3 mil. Kč.

Veřejná podpora při vytvoření pracovních příležitostí

Vytvoření pracovních příležitostí bude výsledkem výstavby nového závodu. Nová pracovní místa souvisí s realizací počátečního investičního projektu. Podle čl. 4.11, poznámka č. 32, Pravidel pro národní regionální podporu, se předpokládá, že pracovní místo souvisí s prováděním investičního projektu, pokud bylo vytvořeno během tří let od dokončení projektu. Tato podmínka je obsažena v bodě B Návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek podle kterého žadatel může uvedené prostředky za tímto účelem čerpat, pokud vytvoří minimálně 197 pracovních míst v obci Podbořany, okrese Louny k provozu podniku, a to nejdéle do 3 let ode dne doručení rozhodnutí o příslibu investičních pobídek. Čl. 4.14 Pravidel pro národní regionální podporu stanoví, že vytvořená pracovní místa musí být zachována nejméně po dobu 5 let. Navrhovaná výše investiční pobídky v podobě hmotné podpory vytváření pracovních míst, tj. 39,4 mil. Kč (200 000 Kč na jednoho zaměstnance) je poskytovaná na základě zákona o zaměstnanosti a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, a splňuje podmínky stanovené v Pravidlech pro národní regionální podporu.

Ad. II

Navrhovaná výše investiční pobídky v podobě hmotné podpory rekvalifikace, tj. 3,92 mil. Kč je poskytována na základě zákona o zaměstnanosti a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, a splňuje podmínky stanovené v Rámci pro podporu školení.

Vzhledem k tomu, že příjemce veřejné podpory nesplňuje definiční znaky pro malý a střední podnik činí maximální povolená míra intenzity veřejné podpory dle čl. 4.8 Pravidel pro národní regionální podporu 50 % investice do hmotného investičního majetku, tj. celková hodnota veřejné podpory v podobě investičních pobídek nesmí přesáhnout tuto hranici.

Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy.

Poučení o opravném prostředku:

Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad.

Ing. Josef Bednář

předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

Obdrží:

Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky

k rukám Ing. Vladimíra Procházky

ředitele odboru vládní a parlamentní agendy /2040/

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz