číslo jednací: VP/S037/03-160

Instance I.
Věc MŽP - SITA CZ - Recyklace chlad. zař.
Účastníci
  1. MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
  2. SITA CZ a.s.
Typ správního řízení Veřejná podpora
Výrok povoleno s podm.
Rok 2003
Datum nabytí právní moci 27. 5. 2003
Dokumenty file icon pis11247.pdf 113 KB

Č.j. VP/S 37/03-160 V Brně dne 13.května 2003

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 11.3.2003 na základě žádosti České republiky-Ministerstva životního prostředí ze dne 7.3.2003, č.j. 3478/300/3948/320/02, podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění, ve věci povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory na akci "Recyklace chladících zařízení I. a II. stupeň" v rámci programu 4.2. - "Program na podporu využití a zneškodnění odpadů" společnosti SITA CZ, s.r.o., rozhodl takto:

Výjimka ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, pro akci "Recyklace chladících zařízení I. a II. stupeň" schválené na základě programu označeného v Příloze I Směrnice Ministerstva životního prostředí o poskytování finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí ČR, platných od 1.6. 2000, názvem "4.2. Program na podporu využití a zneškodnění odpadů", ve formě přímého poskytnutí finančních prostředků pro společnost SITA CZ, s.r.o.

se povoluje

za této podmínky:

Míra veřejné podpory pro projekt "Recyklace chladících zařízení I. a II. Stupeň" schválený na základě programu s názvem 4.2. Program na podporu využití a zneškodnění odpadů nepřekročí 60% celkové hodnoty investičních nákladů vhodných pro poskytnutí podpory vztahujících se k realizovanému projektu.

Odůvodnění:

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 7.3. 2003 žádost o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře"), kterou podalo Ministerstvo životního prostředí České republiky.

I. Podklady pro rozhodnutí

Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů :

  1. žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře

  2. přílohy k žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře

  3. popisu podmínek poskytování podpory na základě programu

  4. směrnice Ministerstva životního prostředí o poskytování finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí České republiky

  5. přílohy I Směrnice Ministerstva životního prostředí o poskytování finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí České republiky platné od 1.6.2000 včetně Dodatku č. 3, který nabyl účinnosti dne 1.4. 2001

  6. dopisu Ministerstva životního prostředí ze dne 11.4.2003, č.j. 880/300/852/320/03

  7. kopie výpisu z obchodního rejstříku týkajícího se spol. SITA CZ s.r.o.

  8. dopisu Ministerstva životního prostředí ze dne 17.4.2003, č.j. 880/300/852/320/03

II. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky

  • poskytovatelem podpory je Ministerstvo životního prostředí České republiky

  • ministerstvem odpovědným za poskytnutí podpory je Ministerstvo životního prostředí České republiky

  • názvem podpory je Program na podporu využití a zneškodnění odpadů (dále jen "Program podpory")

  • základem pro poskytování podpory na základě Programu podpory jsou Přílohy I Směrnice Ministerstva životního prostředí o poskytování finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí České republiky platné od 1.6.2000 včetně Dodatku č. 3, který nabyl účinnosti dne 1.4. 2001 (dále "Přílohy Směrnice")

  • jedná se o Program podpory zaměřený na oblast využití a zneškodnění odpadů

  • formou poskytnutí podpory pro podnikatelské subjekty je přímé poskytnutí finančních prostředků

  • přesný popis pravidel a podmínek pro poskytnutí podpory je uveden v Přílohách Směrnice

III. Vymezení účastníka řízení

Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Ministerstvo životního prostředí České republiky.

IV. Vymezení pojmu malého a středního podniku

Dle Nařízení Komise č. 70/2001 z 12. ledna 2001 o aplikaci čl. 87 a 88 Smlouvy na poskytování veřejné podpory malým a středním podnikům se malým a středním podnikem rozumí podnik, který má méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 40 mil. EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným ke dni předložení návrhu projektu poskytovateli nebo celková aktiva nepřesahující 27 mil. EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným ke dni předložení návrhu projektu poskytovateli, a který splňuje podmínky nezávislosti. Pro výpočet výše uvedených hranic je nezbytné kumulovat relevantní hodnoty příjemce veřejné podpory a všech subjektů, které jsou přímo nebo nepřímo příjemcem veřejné podpory ovládané na základě vlastnictví 25 a více % obchodního kapitálu nebo hlasovacích práv.

Nezávislými podniky jsou podniky, jejichž 25 a více % hlasovacích práv nebo 25 a více % jejich kapitálu není drženo jiným podnikatelským subjektem nebo společně více subjekty, které nelze vymezit jako malé nebo střední podniky.

Pokud celková aktiva podniku v okamžiku závěru 12-ti měsíčního zúčtovacího období překračují nebo nedosahují stanovenou hranici počtu zaměstnanců nebo stanovených finančních kritérií, vede to k získání nebo ztrátě statutu "malý a střední podnik" pouze opakuje-li se tento jev ve dvou po sobě následujících zúčtovacích obdobích.

V. Charakteristika veřejné podpory

Cílem veřejné podpory je zajištění funkčního systému zpětného odběru výrobků chladících zařízení, a to jak na úrovni systémového tak technického řešení. Druhým cílem projektu je likvidace starých zásob regulovaných látek. Tím společnost SITA přispěje výraznou měrou ke snížení rizika ohrožení ozónové vrstvy. Podpora je poskytována v rámci programu 4.2. "Program na podporu využití a zneškodnění odpadů". Rozhodnutím ministra životního prostředí č. 25440241 ze dne 27.2. 2003 bylo schváleno poskytnutí výjimečné dotace společnosti SITA CZ s.r.o. ve výši … Kč tj. 100% ze základu pro stanovení podpory, tvořeného mimořádnými investičními náklady nutnými ke splnění cílů ochrany životního prostředí. Pokud se společnost přizpůsobuje národním normám, které jsou přísnější než normy Společenství, rovnají se náklady zakládající právo na poskytnutí podpory výši dodatečných investic nutných k dosažení vyšší úrovně ochrany životního prostředí než je úroveň ochrany vyžadovaná normami Společenství.

Cílem Programu podpory 4.2. je podpořit komplexnost řešení problematiky nakládání s odpady v regionu podporou technologických linek, které přispívají k podstatnému využití odpadů a tím ke snížení celkové zátěže životního prostředí. Program podpory je určen pro právnické i fyzické osoby oprávněné k podnikání v daném oboru, rozpočtové a příspěvkové organizace, obce a města. V rámci Programu podpory budou podporovány:

  • technologické linky na dotřiďování odpadů a výstavba (zřizování) sběrných dvorů

  • technologické linky na recyklaci odpadů

  • zařízení na využití odpadů

  • zařízení na energetické využití odpadů

  • zařízení na využití čistírenských kalů

VI. Forma a výše podpory

Veřejná podpora na projekt "Recyklace chladících zařízení I. a II. stupeň" má vzhledem k její formě výjimečný charakter k programu podpory 4.2. - "Program na podporu využití a zneškodnění odpadů" (dále jen "Program podpory"), a to v tom smyslu, že projektu byla Rozhodnutím ministra životního prostředí ČR č.25440241 povolena podpora ve formě přímé dotace, která je podnikatelským subjektům v případě realizace projektu 4.2. obecně zakázána. Tento Program podpory byl v souvislosti s plněním usnesení vlády č. 389 ze dne 19.4. 2000 posouzen jako slučitelný se závazky vyplývajícími pro Českou republiku z Evropské dohody a se zákonem č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře. Pro podnikatelské subjekty Program podpory počítá s poskytnutím prostředků ve výši 80% ze základu pro výpočet podpory formou zvýhodněné půjčky, ne však ve formě dotace. Státní fond životního prostředí má právo změny požadovaného % poměru a finančního objemu dotace v rámci podmínek daného programu podpor. Změna požadovaného poměru a výše dotace vychází vždy i z finanční analýzy předloženého opatření

VII.Právní analýza

V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (Sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, dále jen "Evropská dohoda"). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží.

Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6.1998 s účinností od 11.7.1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé ze dne 24.6.1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bod (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bod (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")).

Čl. 2 Prováděcích pravidel stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropských společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel.

V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků.

V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí pokud tento zákon nestanoví jinak, nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku.

Zákaz poskytování veřejné podpory stanovený v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře a povinnost poskytovatele nebo navrhovatele veřejné podpory podat žádost o povolení výjimky podle § 6 zákona o veřejné podpoře se nevztahují na podpory malého rozsahu, vymezené v § 4 odst. 1 písm. a) zákona o veřejné podpoře. Jedná se o poskytování veřejných podpor, jejichž výše nepřekročí v období tří let ode dne prvního poskytnutí podpory malého rozsahu částku v Kč odpovídající 100 000 EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou platným ke dni prvního poskytnutí veřejné podpory malého rozsahu.

Vzhledem k tomu, že:

  1. se jedná o podporu poskytovanou Ministerstvem životního prostředí České republiky, které je navrhovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. d) zákona o veřejné podpoře, tedy z veřejných prostředků

  2. tato podpora může zvýhodnit určité podnikání, neboť poskytnutá veřejná podpora umožní příjemci veřejné podpory, podnikajícímu v oblasti zpracování a zneškodnění odpadů, snížit náklady na realizaci projektu, které by musel na tento projekt vynaložit,

  3. hrozí narušení hospodářské soutěže, neboť poskytnutí veřejné podpory povede k posílení finanční pozice a rozšíří finanční možnosti příjemce veřejné podpory, vzhledem k jeho konkurentům, kteří veřejnou podporu neobdrží,

  1. poskytnutím výhody může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie tím, že umožní příjemci veřejné podpory podnikajícímu v oblasti zpracování a recyklace odpadů zvýšit kapacitu činnosti z 25 000 ks chladicích zařízení/rok na 45 000 ks chladicích zařízení/rok a konkurovat tak zpracovatelům stejného druhu odpadu ze zemí Evropské unie,

jde o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo nebude povolena výjimka.

Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s předpisem ES, jímž je:

Pravidla Společenství pro veřejnou podporu na ochranu životního prostředí - publikovaná v Official Journal C 37, 3.2.2001 (dále jen "Pravidla")

Pravidla v čl. 6 stanoví, že ochranou životního prostředí je jakákoli činnost určená k ozdravění okolí nebo přírodních zdrojů nebo zamezení jejich poškození, nebo k podpoře účinného využívání těchto zdrojů. Projekt "Program na podporu využití a zneškodnění odpadů" tuto definici splňuje.

Pravidla se podle čl. 7 vztahují na podporu ochrany životního prostředí ve všech oblastech spadajících pod Smlouvu o založení Evropského společenství, včetně těch, jež podléhají zvláštním pravidlům Společenství o veřejné podpoře, s výjimkou oblasti pokryté obecnými zásadami Společenství o státní podpoře v zemědělství.

Čl. 29 Pravidel stanoví, že investiční podpora umožňující příjemci plnit vyšší normy ochrany životního prostředí, než jsou příslušné normy Společenství může být poskytována do maximální výše 30% investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory, jak je stanoví čl. 37. Tyto podmínky se rovněž vztahují na podporu, kdy společnosti investují do ochrany životního prostředí při neexistenci povinných norem Společenství, nebo kdy musí investovat, aby splňovaly národní normy, které jsou přísnější než příslušné normy Společenství.

Čl. 35 Pravidel stanoví, že pokud investici provádějí malé nebo střední podniky, mohou tyto podniky mít nárok na zvýšení podpory o 10 procentních bodů.

Vzhledem k tomu, že se v případě společnosti Sita CZ, s.r.o. o malý ani střední podnik nejedná, článek 35 Pravidel se nepoužije.

Z dopisu Ministerstva životního prostředí ČR ze dne 17.4.2003 č.j. 880/300/852/320/03 vyplývá, že akce je realizována v souladu s ustanoveními zákona č. 86/ 2002 Sb. o ochraně ovzduší, jehož § 29 odst. 1 stanoví, že regulované látky obsažené v chladících nebo v klimatizačních zařízeních a v zařízeních s tepelnými čerpadly, v chladničkách a mrazničkách určených pro domácnost musí být pro účely odstranění, regenerace nebo recyklování znovuzískány během servisních prací, údržby, opravy, demontáže nebo i likvidace zařízení. § 29 odst. 2,3 dále popisuje co lze rozumět pod pojmem znovuzískání a recyklace. Vyhláška Ministerstva životního prostředí č. 358/2002 Sb. vydaná k provedení zákona č. 86/2002 Sb. dále stanoví, že regulované látky je nutno získávat způsobem, který zajišťuje co nejnižší únik regulovaných látek do ovzduší za použití nejlepší dostupné technologie z hlediska ochrany životního prostředí a ekonomické přijatelnosti. Podmínky stanovuje Ministerstvo životního prostředí v povoleních k této činnosti. Závazná technologie znovuzískávání regulovaných látek a způsob kontroly a evidence těchto látek jsou uvedeny v příloze č.12 vyhlášky č. 358/2002 Sb. Příloha č.12 Vyhlášky "Závazná technologie znovuzískání regulovaných látek z vyřazených domácích a obchodních chladících zařízení s obsahem regulovaných látek obsahuje zvláštní ustanovení pro sběr a recyklaci chladících zařízení, jejich odběr, přípravu uskladnění a úpravu. Dále stanoví pokyny pro přípravu k využití a zneškodnění a obsahuje také požadavky na podnik, ve kterém se recyklace provádí a na osoby, které ji provádí. Podrobně upravuje také kontrolu sběru a recyklace regulovaných látek.

Předpisem srovnatelným s českou legislativou je Nařízení Rady č. 2037/2000, jehož požadavky jsou zákonem č. 86/2000 Sb. a vyhláškou č. 358/2002 Sb. transponovány. Nařízení Rady stanoví kriteria pro sběr a recyklaci regulovaných látek ve srovnání s českou právní úpravou v obecnější rovině. Postupy a instituty uváděné v Nařízení nejsou stanoveny do podrobností, jak tomu je v české právní úpravě a ES se spokojilo pouze s obecnou charakteristikou klíčových zásad pro recyklaci regulovaných látek.

V České republice platná právní úprava splňuje požadavky norem ES, a v bodech, kde sběr a recyklaci regulovaných látek upravuje do větších podrobností dokonce stanoví přísnější kriteria než normy ES.

Projekt "Recyklace chladících zařízení I. a II. stupeň" je tedy uskutečňován podle národních norem, které jsou přísnější, než normy Společenství a splňuje tak základní kriterium pro poskytnutí veřejné podpory.

Čl. 33 Pravidel stanoví, že v regionech, které přicházejí v úvahu pro udělení regionální podpory, mohou firmy získat podporu na regionální rozvoj. Aby se podpořil jejich zájem investovat dále do životního prostředí, tam, kde je to vhodné, by mělo být možné poskytnout další podporu pro jakýkoliv ekologický investiční projekt uskutečňovaný v souladu s čl. 29 Pravidel.

Předmětný projekt se nachází v lokalitě Ostrava, tedy v regionu NUTS II Moravskoslezsko. Tato oblast spadá pod ustanovení čl. 87 odst.3 písm. a). Maximální míra regionální podpory poskytnuté v tomto regionu činí dle regionální mapy, platné v letech 2002-2006 50% investičních nákladů.

Dle čl. 34 Pravidel je v podporovaných regionech maximální výše možné podpory ta, která je z následujících dvou možností vyšší:

a) základní sazba investiční podpory do životního prostředí, tj. 30% hrubých investic (dle čl. 29 Pravidel), plus 5 procentních bodů hrubých investic v regionech spadajících pod čl. 87 odst.3 písm. c) a 10 procentních bodů v regionech spadajících pod čl. 87 odst. 3 písm. a);

b) sazba pro regionální podporu plus 10 procentních bodů hrubých investic.

Míra podpory pro projekt činí dle výpočtu provedeného způsobem popsaným v bodě a) 40% investičních nákladů, zatímco při postupu podle bodu b) dosahuje výše 60% nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Varianta b) je tedy výhodnější variantou, kterou Úřad při posuzování maximální výše veřejné podpory použil.

Podle čl. 36 Pravidel jsou investicemi vhodnými k podpoře investice do pozemků, které jsou nezbytně nutné pro splnění cílů ochrany životního prostředí, investice do budov, továren a zařízení na snížení nebo úplné odstranění znečištění a poškozování životního prostředí a investice na úpravu výrobních metod s cílem ochrany životního prostředí. Podpora může být též nárokována na náklady za převod technologie na základě získání provozních licencí či patentovaného nebo nepatentovaného know-how, za předpokladu, že tato nehmotná aktiva budou považována za majetek k odpisu, budou zakoupena na základě tržních podmínek od společnosti, v níž pořizovatel nevykonává žádný přímý nebo nepřímý vliv, budou zařazena do majetku společnosti a zůstanou v podniku příjemce podpory a tam budou používána po dobu pěti let.

Čl. 37. Pravidel stanoví, že náklady vhodné na poskytnutí podpory musí být přísně omezeny na mimořádné investiční náklady nutné ke splnění cílů ochrany životního prostředí.

Pokud se společnost přizpůsobuje národním normám, které jsou přísnější než normy Společenství, nebo provede-li dobrovolně zlepšení nad rámec norem Společenství, rovnají se náklady vhodné na poskytnutí podpory výši dodatečných investic nutných k dosažení vyšší úrovně ochrany životního prostředí než je úroveň ochrany vyžadovaná normami Společenství. Náklady na investice nutné k dosažení úrovně ochrany vyžadované normami Společenství nejsou náklady vhodnými na poskytnutí podpory.

Pokud se společnost přizpůsobuje národním normám přijatým v případě neexistence norem Společenství, rovnají se náklady vhodné na poskytnutí podpory dodatečným investičním nákladům nutným k dosažení úrovně ochrany životního prostředí vyžadované národními normami.

Náklady, které společnosti SITA CZ s.r.o. vzniknou při realizaci akce "Recyklace chladících zařízení I. a II. stupeň" jsou vyčísleny následovně:

I. stupeň likvidace chladících zařízení

skladovací plochy + objekty ……………………… (…) Kč

podávací pás na dopravu lednic

+drtič s přítlakem včetně magnetického separátoru . (…) Kč

II.stupeň likvidace chladících zařízení

zakrytí a zabezpečení skladovací plochy …………. (…) Kč

rekonstrukce stávajícího drtiče ………………….… (…) Kč

přídavná technologie na odstraňování

kapalného freonu ………………………………….. (…) Kč

vyhřívaný zásobník kapalného freonu …………….. (…) Kč

měřící systém emisí ……………………………….. (…) Kč

celkem ………………………………………………… (…) Kč

Vzhledem k výše uvedenému byly náklady vhodné na poskytnutí podpory stanoveny ve výši investic vhodných k podpoře ve výši … Kč tak, jak je stanoví čl. 36 Pravidel.

Úřad dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z investice podpořené na základě veřejné podpory, jimiž jsou především ozdravení životního prostředí formou recyklace nebezpečných odpadních látek, zabránění jejich likvidace či vytvoření sběrných center pro chladící zařízení a usoudil, že tato veřejná podpora je za podmínek poskytování vymezených ve výroku tohoto rozhodnutí Úřadu slučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody.

IX. Závěr

Dne 13.5. 2003 bylo účastníku řízení doručeno vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům pro rozhodnutí i ke způsobu jejich zjištění, popřípadě navrhnout jejich doplnění. Tohoto práva se účastník řízení ve stanovené době vzdal.

Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy.

Poučení o opravném prostředku

Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad.

Ing. Josef Bednář

předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

Obdrží:

Ministerstvo životního prostředí ČR

Ing. František Škoda

náměstek ministra a ředitel sekce 300

Vršovická 65

100 10 Praha 10

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz