číslo jednací: VP/S023/01-160

Instance I.
Věc Nabídka na poskytnutí investičních pobídek spol. FUJIKOKI CORPORATION
Účastníci
  1. FUJIKOKI CZECH s.r.o.
  2. MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Typ správního řízení Veřejná podpora
Výrok povoleno s podm.
Rok 2001
Datum nabytí právní moci 20. 3. 2001
Dokumenty file icon pis6053.pdf 113 KB

Č.j. VP/S 23/01-160

V Brně dne 15. března 2001

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 28. 2. 2001 na základě žádosti Ministerstva průmyslu a obchodu ČR ze dne 23. 2. 2001 č.j. 12014/00/2040/444 o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře takto:

Výjimka ze zákazu veřejné podpory v podobě investiční pobídky pro společnost FUJIKOKI CORPORATION, a to formou:

  1. slevy na dani z příjmů podle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění

  2. hmotné podpory vytváření nových pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, ve výši 22 mil. Kč

  3. hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, ve výši 1,834 mil. Kč

se povoluje

za těchto podmínek:

  1. Celková hodnota veřejné podpory formou investičních pobídek nepřekročí 50 % celkové hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a vztahujících se k investičnímu projektu uvedenému v podkladech pro posouzení záměru získat investiční pobídky společnosti FUJIKOKI CORPORATION ze dne 26. 2. 2001, č.j. 12014/01/2040/444 Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a současně nesmí přesáhnout výši 182,4 mil. Kč. Náklady vhodné na poskytnutí podpory jsou tvořeny náklady na výstavbu budov, úpravu pozemků a náklady na nákup strojů a jejich instalaci.

  2. Investice bude zachována po dobu 5 let ode dne právní moci kolaudačního rozhodnutí na první stavbu nebo část stavby, jíž se investiční pobídky týkají.

  3. Vytvořená pracovní místa, na která bude poskytnuta veřejná podpora, budou zachována po dobu 5 let ode dne účinnosti pracovní smlouvy.

Odůvodnění:

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 28. 2. 2001 žádost o povolení výjimky (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře") pro poskytnutí veřejné podpory společnosti FUJIKOKI CORPORATION, kterou podalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.

I. Podklady pro rozhodnutí

Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů:

  1. žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře

  2. popisu investičního projektu

  3. posudku investičního záměru z hlediska splnění zákonných podmínek dle zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách

  4. návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek

  5. tiskopisu pro uplatnění záměru získat investiční pobídky

  6. stanov obchodní společnosti FUJIKOKI CORPORATION

  7. kopie hlavních účetních výkazů bez analytického členění společnosti FUJIKOKI CORPORATION za rok 1998, 1999 a 2000

II. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky

- poskytovatelem veřejné podpory je Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

  • ministerstvem odpovědným za poskytnutí veřejné podpory je Ministerstvo financí ČR

  • kontaktní osobou je Ing. Vladimír Procházka, ředitel odboru vládní a parlamentní agendy /2040/ Ministerstva průmyslu a obchodu ČR

  • název veřejné podpory je "Nabídka na poskytnutí investičních pobídek společnosti FUJIKOKI CORPORATION"

  • právním základem pro poskytnutí veřejné podpory v podobě uvedené investiční pobídky je zákon č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách a o změně některých zákonů (zákon o investičních pobídkách)

  • jako druh veřejné podpory jsou uvedeny investiční pobídky dle § 1 odst. 2 zákona o investičních pobídkách

  • jako forma poskytnutí veřejné podpory jsou uvedeny daňové úlevy a přímé poskytnutí finančních prostředků

III. Vymezení účastníka řízení

Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.

IV. Vymezení pojmu

Malým a středním podnikem se rozumí podnik, který podniká a má sídlo na území České republiky a který má méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 1450 mil. Kč nebo celková aktiva nepřesahující 980 mil. Kč a který splňuje podmínky nezávislosti. Nezávislostí se rozumí stav, kdy žádný jiný subjekt, který nesplňuje definici malého a středního podniku, nemá 25% nebo vyšší podíl hlasovacích práv v podniku. Při výpočtu výše uvedených hodnot se sčítají všechny hodnoty podniků a osob, které podnik přímo nebo nepřímo ovládá prostřednictvím 25% nebo vyššího podílu na základním kapitálu nebo hlasovacích právech těchto osob.

V. Charakteristika příjemce veřejné podpory

Společnost FUJIKOKI CORPORATION byla založena 9. 11. 1949. V současné době je jedním z největších výrobců komponentů chladící techniky na světě. Firma se soustřeďuje na dodávku komponentů pro chladící systémy používaných v domácnostech, komerčních budovách a v automobilovém průmyslu. Mezi hlavní produkty patří expanzní ventily, tlakové spínače a kontrolní zařízení kompresoru. Společnost zaměstnává celosvětově přes 1400 zaměstnanců, přičemž celkem vlastní 10 výrobních závodů. Z těchto je 5 v Japonsku, dva v Koreji a po jednom ve Spojených státech, Tchajwanu, a Číně. Adresa sídla společnosti je 17-24, Todoroki 7-chome, Setagaya-ku, Tokio-158-0082, Japonsko.

Celosvětově patří mezi největší zákazníky společnosti FUJIKOKI CORPORATION společnost Denso Corporation, dceřinná společnost Toyoty Motors Corporation, stejně jako Nissan, Honda, Mitsubishi, Mazda a ostatní japonské automobilky. Firma Fujikoki je tak největším dodavatelem termostatických expanzních ventilů pro automobilový průmysl v Japonsku.

Počet zaměstnanců společnosti v roce 1999 činil 1416 osob. Obrat společnosti ve stejném roce dosáhl výše 9119 mil. Kč a bylo dosaženo zisku 79,5 mil. Kč. Jelikož počet zaměstnanců ve společnostech, kde má FUJIKOKI CORPORATION rozhodující vliv, přesahuje 300, není splněna jedna z nutných podmínek vymezujících malé a střední podniky, proto se nejedná v případě společnosti FUJIKOKI CORPORATION o malý či střední podnik.

VI. Údaje o investici

Společnost FUJIKOKI CORPORATION hodlá investovat v České republice částku 373,2 mil. Kč, z toho do technologií 262 mil. Kč. Z předložených podkladů vyplývají následující hodnoty týkající se předpokládané výše investice:

  1. pozemky a příprava staveniště (1. rok 13,5 mil. Kč)

  2. budovy (1. rok 16,4 mil. Kč, 2. rok 72,1 mil. Kč)

  3. instalace, stroje (2. rok 50,8 mil. Kč, 3. rok 80,6 mil. Kč, 4. rok 50,8 mil. Kč, 5. rok 80,6 mil. Kč)

  4. nářadí (…)

Celková předpokládaná výše investice činí 373,2 mil. Kč.

Cílem investice je výstavba nového závodu na výrobu termostatických expanzních ventilů pro klimatizační jednotky do automobilů. Roční objem produkce bude činit tři miliony kusů, přičemž (…) % tohoto objemu je určeno na export. Přidaná hodnota vytvořená v České republice bude činit (…) %.

Výroba bude situována do nového závodu v Lounech a její zahájení se očekává v září 2002. Plánovaného rozsahu výroby by mělo být dosaženo v dubnu 2006. Mezi hlavní odběratele budou patřit firmy (…), přičemž hlavním důvodem pro výstavbu nových kapacit je značný nárůst poptávky v Evropě. Současný projekt je první snahou o vybudování výrobních kapacit na evropském trhu, kde má firma na trhu předmětného produktu v současné době podíl (…) %. V konečné fázi projektu, tedy v roce 2006, by měl tržní podíl vzrůst na (…) %.

Nákup technologie a instalace výrobního zařízení bude plně respektovat platné zákony pro oblast životního prostředí (emise, odpadní vody, odpadové hospodářství apod.). Investice bude z 45% financována z vlastních zdrojů společnosti.

Investiční projekt umožní během 3 let vytvořit 110 pracovních míst, z toho 5 míst pro pracovníky s vysokoškolským vzděláním, 30 míst pro pracovníky se středoškolským vzděláním a 75 míst pro pracovníky se základním vzděláním.

VII. Právní analýza

V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé).

Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi ČR a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží.

Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24. 6. 1998 s účinností od 11. 7. 1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé ze dne 24. 6. 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi ES a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")).

V čl. 2 Prováděcích pravidel se stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropských společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel.

V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí, pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku.

Vzhledem k tomu, že:

  • se jedná o výhodu poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře,

  • tato výhoda zvýhodňuje určité podnikání, neboť poskytnutá veřejná podpora umožní příjemci této podpory snížit náklady na realizaci investice, které by musel na tuto investici vynaložit, čímž je mu poskytnuta výhoda na úkor jiných konkurujících společností (k obdobnému závěru rovněž dospěla Evropská komise v rozhodnutí č. 2000/524/EC ze dne 18. 1. 2000, publikovaném v Official Journal L 211/10, týkajícím se Linde AG),

  • hrozí narušení hospodářské soutěže, neboť poskytnutí podpory umožňuje rozšíření výroby termostatických expanzních ventilů, čímž dojde ke zvýšení podílu příjemce veřejné podpory na evropském trhu ze (…) %,

  • poskytnutím výhody může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy ES, a to tím, že provedením zamýšlené investice se zvýší výrobní kapacita daného subjektu, přičemž asi (…) % produkce bude směřovat na export do členských států ES,

jde o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud nebude povolena výjimka.

Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s příslušnými předpisy ES, jimiž jsou:

  1. Pravidla pro národní regionální podporu - publikovaná v Official Journal C 74, 10. 3. 1998

  2. Rámec pro podporu školení - publikovaný v Official Journal C 343, 11. 11. 1998

Ad. I

Pravidla pro národní regionální podporu (dále jen "Pravidla") v čl. 1 stanoví, že regionální podpora je určena méně rozvinutým regionům. Je realizována podporou investic a vytvářením pracovních příležitostí. Podle čl. 64 odst. 4 (a) Evropské dohody je po dobu prvních 5 let po vstupu v platnost Evropské dohody na celou Českou republiku pohlíženo jako na oblast Společenství uvedenou v čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství, s tím, že uvedená výjimka může být prodloužena o dalších 5 let. O prodloužení výjimky rozhodla Rada přidružení č. UE - CZ 1703/00 od dne 1. 1. 1997.

Dle § 5 písm. a) zákona o veřejné podpoře Úřad může povolit výjimku ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1 u veřejných podpor, které mají napomoci hospodářskému rozvoji oblastí s mimořádně nízkou životní úrovní nebo vysokou nezaměstnaností, tj. veřejné podpory regionálního charakteru.

Čl. 2 Pravidel stanoví, že rozhodovat o slučitelnosti veřejné podpory lze pouze v případech, kdy je zajištěna vyváženost mezi výsledným narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z veřejné podpory. Uvedená investice má být uskutečněna v České republice, která spadá pod vymezení regionů dle čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství, a to v okrese Louny, kde míra nezaměstnanosti podle údajů Ministerstva práce a sociálních věcí ČR dosáhla v únoru roku 2001 výše 17,3 %. Investice předpokládá vytvoření 110 přímých pracovních míst. Důsledkem investice bude přísun nových hi-tech technologií a výrobních postupů. Z těchto důvodů Úřad dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže na trhu klimatizačních jednotek v České republice a členských zemích ES a výhodami vyplývajícími pro Českou republiku z uvedené investice.

Čl. 4.1. Pravidel stanoví, že předmětem regionální podpory je zajistit tzv. počáteční investici nebo vytvořit pracovní příležitosti, které souvisí s investicí. Za počáteční investici se dle článku 4.4 Pravidel rozumí investice do fixního kapitálu týkajícího se založení nového podniku, rozšíření stávajícího podniku nebo zahájení činnosti související se základní změnou výrobku nebo výrobního procesu u existujícího podniku (cestou racionalizace, diverzifikace nebo modernizace). V případě společnosti FUJIKOKI CORPORATION jde o výstavbu nového závodu na výrobu termostatických expanzních ventilů,proto jde o počáteční investici.

Podle čl. 4.11., poznámka č. 32, Pravidel se předpokládá, že pracovní místo souvisí s prováděním investičního projektu, pokud bylo vytvořeno během tří let od dokončení projektu. Tato podmínka je obsažena v bodě C návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek, podle kterého příjemce veřejné podpory může uvedené prostředky za tímto účelem čerpat, pokud vytvoří minimálně 110 pracovních míst v Lounech k provozu podniku, a to nejdéle do 5 let ode dne doručení rozhodnutí o příslibu investičních pobídek. Čl. 4.14. Pravidel stanoví, že vytvořená pracovní místa musí být zachována nejméně po dobu 5 let. Navrhovaná výše investiční pobídky v podobě hmotné podpory vytváření pracovních míst, tj. 22 000 000 Kč (200 000 Kč na jednoho zaměstnance) je poskytovaná na základě zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, a splňuje podmínky stanovené v Pravidlech.

Čl. 4.2. Pravidel požaduje, aby podíl příjemce na financování podporované investice činil minimálně 25 %. Vzhledem k tomu, že v podmínce výroku tohoto rozhodnutí je uvedeno, že výše celkové veřejné podpory (sleva na dani a hmotná podpora vytváření pracovních míst) nepřekročí 50 % celkových vhodných nákladů na poskytnutí podpory, a vzhledem k tomu, že příjemce veřejné podpory - společnost FUJIKOKI CORPORATION, použije k financování investičního projektu vlastní finanční prostředky, kapitálové vklady a půjčky, je tato podmínka splněna.

Čl. 4.10. Pravidel obsahuje podmínku, že investice musí být zachována po dobu nejméně 5 let.

Ad II.

Navrhovaná výše investiční pobídky v podobě hmotné podpory rekvalifikace, tj. 1,834 mil. Kč je poskytována na základě zákona o zaměstnanosti a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, a splňuje podmínky stanovené v Rámci pro podporu školení. V souladu s rozhodnutím Komise ES č. 2000/424/C ze dne 16. 11. 1999, publikovaném v Official Journal dne 6. 7. 2000, hmotná podpora rekvalifikace se nezahrnuje do celkové hodnoty veřejné podpory. Tuto veřejnou podporu lze v uvedené výši poskytnout.

VIII. Druh a forma veřejné podpory

Navrhovaná veřejná podpora má být poskytnuta formou slev na dani z příjmů dle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a formou hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců. Z podkladů vyplývá, že společnost FUJIKOKI CORPORATION splňuje všeobecné podmínky dle § 2 odst. 2 zákona o investičních pobídkách a zvláštní podmínky dle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění. Výše hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců činí v souladu se zákonem č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízením vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek 23,834 mil. Kč. Předpokládaný hospodářský výsledek společnosti FUJIKOKI CORPORATION očekává ve výši: 1. rok -2,3 mil. Kč, 2. rok -2 mil. Kč, 3. rok -2 mil. Kč, 4. rok 0 mil. Kč, 5. rok 3 mil. Kč. Slevu na dani podle § 35a lze uplatňovat po dobu 10 bezprostředně po sobě následujících zdaňovacích období. Předpokládaná výše daňové povinnosti společnosti FUJIKOKI CORPORATION v prvních pěti letech od předpokládaného zahájení investice bude činit 0 mil. Kč.

Předmětem regionální podpory je zajištění počáteční investice nebo vytvoření pracovních míst. Veřejná podpora formou slev na daních z příjmů dle § 35a zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a hmotné podpory vytváření pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikace zaměstnanců v rámci investičních pobídek se počítá jako procentuální vyjádření skutečné celkové výše nákladů vhodných na poskytnutí podpory, které tvoří (jde o předpokládanou výši uvedených nákladů):

  1. pozemky a příprava staveniště 13,5 mil. Kč

  2. výstavba budov 88,5 mil. Kč

  3. nákup strojů a jejich instalace 262,8 mil. Kč

Celkový odhad investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory činí 364,8 mil. Kč.

Vzhledem k tomu, že příjemce veřejné podpory nesplňuje definiční znaky pro malý a střední podnik, činí maximální povolená míra intenzity veřejné podpory dle článku 4.8. Pravidel 50 % celkové hodnoty výše uvedených investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Celková hodnota veřejné podpory v podobě uvedených investičních pobídek nesmí tedy přesáhnout hranici 50 % investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory uvedených v tiskopisu pro uplatnění záměru získat investiční pobídky, tj. nesmí přesáhnout výši 182,4 mil. Kč. Dle předložených podkladů pak výše veřejné podpory činí:

22 000 000 Kč

jako hmotné podpory vytváření nových pracovních míst,

maximálně 160 400 000 Kč

jako sleva na dani (do 50% hranice z vhodných nákladů) a

1 834 000 Kč

jako hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců.

IX. Závěr

Dne 13. 3. 2001 bylo účastníku řízení doručeno vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva účastník řízení ve stanovené lhůtě nevyužil.

Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy.

Poučení o opravném prostředku:

Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad.

Ing. Josef Bednář

předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

Obdrží:

Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky

k rukám Ing. Vladimíra Procházky

ředitele odboru vládní a parlamentní agendy /2040/

Na Františku 32

110 15 Praha

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz