číslo jednací: S0196/2018/KS-18816/2018/840/JMě

Instance I.
Věc Spojení soutěžitelů SmileCar a.s. / Mobility Lab s.r.o. / HoppyGo s.r.o.
Účastníci
  1. SmileCar a.s.
  2. Mobility Lab s.r.o.
  3. HoppyGo s.r.o.
Typ správního řízení Spojování soutěžitelů (fúze)
Typ rozhodnutí povoleno
Rok 2018
Datum nabytí právní moci 25. 6. 2018
Dokumenty file icon 2018_S0196.pdf 326 KB

Č. j.: ÚOHS-S0196/2018/KS-18816/2018/840/JMě

 

Brno: 25. 6. 2018

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0196/2018/KS, zahájeném dne 25. 5. 2018 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 21 téhož zákona, na základě návrhu účastníků řízení, společností SmileCar a.s., se sídlem Praha 3, Žižkov, Řehořova 908/4, IČO 05541425, a Mobility Lab s.r.o., se sídlem Praha 7, Holešovice, Jankovcova 1603/47a, IČO 06048749, zastoupených JUDr. Pavlem Dejlem, LL.M., Ph.D., advokátem, se sídlem Praha 1, Jungmannova 745/24, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává toto

 

ROZHODNUTÍ:

Spojení soutěžitelů SmileCar a.s., se sídlem Praha 3, Žižkov, Řehořova 908/4, IČO 05541425, a Mobility Lab s.r.o., se sídlem Praha 7, Holešovice, Jankovcova 1603/47a, IČO 06048749, na straně jedné, a HoppyGo s.r.o., se sídlem Praha 5, Smíchov, Zubatého 295/5, IČO 06628664, na straně druhé, ke kterému má dojít dle § 12 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, na základě „Smlouvy o převodu podílů HoppyGo s.r.o.“ uzavřené dne 23. 3. 2018 mezi společnostmi Mobility Lab s.r.o., jako prodávajícím, a SmileCar a.s., jako kupujícím, v jejímž důsledku má společnost SmileCar a.s. získat obchodní podíl představující 25 % na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti HoppyGo s.r.o., na základě Akcionářské dohody uzavřené dne 23. 3. 2018 mezi společnostmi Mobility Lab s.r.o. a SmileCar a.s. a dále v souvislosti se „Společenskou smlouvou společnosti HoppyGo s.r.o.“, v jejichž konečném důsledku získají společnosti Mobility Lab s.r.o. a SmileCar a.s. možnost vykonávat společnou kontrolu nad společností HoppyGo s.r.o., se dle § 16 odst. 2 téhož zákona 

 

POVOLUJE.

 

Odůvodnění

1.             Skutečnost, že se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) spojením zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“), zveřejněna v Obchodním věstníku č. OV01523901 ze dne 30. 5. 2018. Tato skutečnost byla současně zveřejněna na internetových stránkách Úřadu.

2.             Úřad v průběhu správního řízení oslovil za účelem získání informací potřebných k náležitému zjištění skutkového stavu týkajícího se soutěžního prostředí ve spojením dotčené oblasti vybrané společnosti zabývající se krátkodobým pronájmem automobilů či poskytující služby spočívající ve zprostředkování krátkodobého pronájmu automobilů s výzvou k poskytnutí podkladů a informací týkajících se dopadů předmětného spojení na hospodářskou soutěž. V rámci svého vyjádření některé oslovené subjekty sdělily své obavy z možného narušení hospodářské soutěže v důsledku uskutečnění posuzovaného spojení soutěžitelů.

3.             Při posuzování navrhované transakce vycházel Úřad zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, listin zakládajících posuzované spojení, výpisů z obchodního rejstříku, výročních zpráv, jakož i dalších všeobecně známých skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů a spojením dotčených oblastí. Úřad rovněž vycházel z vyjádření a stanovisek subjektů, jež byly v rámci předmětného správního řízení Úřadem osloveny.

I. Notifikační podmínky

4.             K navrhovanému spojení soutěžitelů má dojít na základě níže uvedených smluvních dokumentů. V důsledku „Smlouvy o převodu podílů HoppyGo s.r.o.“ uzavřené dne 23. 3. 2018 mezi společnostmi Mobility Lab s.r.o., se sídlem Praha 7, Holešovice, Jankovcova 1603/47a, IČO 06048749 (dále jen „Mobility Lab“), jako prodávajícím, a SmileCar a.s., se sídlem Praha 3, Žižkov, Řehořova 908/4, IČO 05541425 (dále jen „SmileCar“), jako kupujícím, má společnost SmileCar získat obchodní podíl představující 25 % na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti HoppyGo s.r.o., se sídlem Praha 5, Smíchov, Zubatého 295/5, IČO 06628664 (dále jen „HoppyGo“), přičemž společnost Mobility Lab zůstane […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] vlastníkem společnosti HoppyGo. Společná kontrola, jež bude vykonávána nad společností HoppyGo ze strany společností Mobility Lab a SmileCar, bude založena na základě Akcionářské dohody, uzavřené dne 23. 3. 2018 mezi společnostmi Mobility Lab a SmileCar (dále jen „Akcionářská dohoda“), a dále na základě „Společenské smlouvy společnosti HoppyGo s.r.o.“ (dále jen „Společenská smlouva“).[1]

5.             Za obchodní vedení společnosti HoppyGo budou odpovědni její jednatelé (čl. 12.3. Společenské smlouvy). Společnost HoppyGo bude mít radu jednatelů sestávající se ze 2 jednatelů volených na dobu 2 let valnou hromadou společnosti HoppyGo, přičemž každý ze společníků bude mít právo navrhnout jednoho jednatele (čl. 12.1. Společenské smlouvy). Společnosti Mobility Lab a SmileCar se zavázaly, že budou vzájemně hlasovat pro takto nominované jednatele (čl. 8.4.4 Akcionářské dohody). Veškerá rozhodnutí přijatá radou jednatelů společnosti HoppyGo musejí být přijata jednomyslně (čl. 12.9. Společenské smlouvy).      

6.             Dozorčí rada společnosti HoppyGo bude pětičlenná, přičemž 3 členy (včetně předsedy) bude nominovat společnost Mobility Lab a dva společnost SmileCar (čl. 13.2. Společenské smlouvy). Při nominaci členů dozorčí rady platí obdobná pravidla jako při nominaci jednatelů (čl. 9.1.2 a 8.4.4 Akcionářské smlouvy). Rozhodnutí dozorčí rady týkající se změny v obchodní politice a strategii, změny v obchodním modelu a změny či úpravy společenské smlouvy nebo jiného rozhodnutí, které se dotýká znění společenské smlouvy, vyžaduje schválení 4 členů dozorčí rady. 

7.             Z výše uvedených skutečností vyplývá, že společnosti Mobility Lab a SmileCar získají možnost vykonávat společnou kontrolu nad společností HoppyGo, neboť posuzovaná transakce představuje spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 odst. 2 zákona, podle nějž se za spojení soutěžitelů považuje rovněž situace, kdy jeden nebo více podnikatelů anebo jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují alespoň jednoho soutěžitele, získá možnost přímo či nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele nebo jeho část, zejména nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů anebo smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují takového soutěžitele nebo jeho část kontrolovat.

8.             Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení splňuje také druhé notifikační kritérium, stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva ze spojujících se soutěžitelů dosáhli každý za poslední účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna, a spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu.

II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů

9.             Společnost SmileCar působí v oblasti zprostředkování krátkodobého pronájmu motorových vozidel prostřednictvím webové a mobilní aplikace, která umožňuje propojení nabídky a poptávky krátkodobého pronájmu motorových vozidel. Společnost SmileCar je kontrolována společností Leo Express Global a.s., se sídlem Praha 3, Žižkov, Řehořova 908/4, IČO 29016002, jež je součástí skupiny, v jejímž čele stojí L. N. (dále jen „skupina Leo Express“). Společnosti náležející do skupiny Leo Express působí v České republice v oblasti provozování komerční železniční dopravy, autobusové dopravy a minibusové dopravy, pronájmu e-koloběžek, prodeje reklamy, poskytování cateringu a dalších navazujících služeb.

10.         Společnost Mobility Lab je dceřinou společností společnosti ŠKODA AUTO DigiLab s.r.o., se sídlem Praha 7, Holešovice, Jankovcova 1603/47a, IČO 05976359, která prostřednictvím společnosti Mobility Lab zajišťuje výzkum, vývoj a projektový management inovativních digitálních služeb pro společnost ŠKODA AUTO a.s., se sídlem Mladá Boleslav, tř. Václava Klementa 869, IČO 00177041, jež je nepřímo výlučně kontrolována společností VOLKSWAGEN AG, se sídlem Spolková republika Německo, Wolfsburg, Berliner Ring 2.[2] Společnosti náležící do stejné podnikatelské skupiny jako společnost VOLKSWAGEN AG (dále jen „skupina VOLKSWAGEN“) působí v České republice zejména v oblasti výroby, prodeje, pronájmu,[3] údržby a financování nákupu a prodeje motorových vozidel.

11.         Společnost HoppyGo je před uskutečněním spojení kontrolována společností Mobility Lab a působí v České republice v oblasti zprostředkování krátkodobého pronájmu motorových vozidel prostřednictvím webové a mobilní aplikace, která umožňuje propojení nabídky a poptávky krátkodobého pronájmu motorových vozidel.    

III. Dopady spojení

12.         Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska jeho charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území.

13.         Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 2 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozuje nabývaný soutěžitel, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi navrhovatelů či na ně vertikálně navazují nebo jim předcházejí.

14.         Společnost HoppyGo působí v České republice v oblasti zprostředkování krátkodobého pronájmu motorových vozidel prostřednictvím webové a mobilní aplikace, která umožňuje propojení nabídky a poptávky krátkodobého pronájmu motorových vozidel. V této oblasti působí v České republice rovněž společnost SimleCar, přičemž další společnosti náležející do skupiny Leo Express (do níž náleží rovněž společnost SmileCar) působí v České republice v oblasti provozování komerční železniční dopravy, autobusové dopravy a minibusové dopravy, pronájmu e-koloběžek, prodeje reklamy, prodeje cateringu a dalších navazujících služeb. Společnosti náležející do skupiny VOLKSWAGEN (do níž náleží rovněž společnost Mobility Lab) působí v České republice v oblasti výroby, prodeje, pronájmu, údržby a financování nákupu a prodeje motorových vozidel.

15.         Z uvedených skutečností vyplývá, že aktivity spojujících se soutěžitelů se na území České republiky překrývají v oblasti zprostředkování krátkodobého pronájmu motorových vozidel prostřednictvím webové a mobilní aplikace – tzv. „carsharing“. V případě spojujících se soutěžitelů se jedná o službu zajišťující propojení konkrétních vlastníků motorových vozidel (jimiž mohou být fyzické osoby i osoby právnické – např. provozovatelé menších autopůjčoven) a zájemců o pronájem automobilu.[4] Při vlastním uskutečnění služby dochází v konečné fázi k fyzickému předání vozidla (resp. klíčů od vozidla) mezi osobami nájemce a pronajímatele. Některé konkurenční carsharingové společnosti[5] však disponují vlastním vozovým parkem, jehož sdílení umožňují rovněž prostřednictvím webové a mobilní aplikace. V tomto případě jsou vozidla rozmístěna na různých místech určitého regionu (zpravidla většího města), odkud si je nájemci mohou kdykoliv přímo vyzvednout a po ukončení služby je opět na libovolném místě v rámci daného regionu ponechat, přičemž k odemykání či uzamykání automobilů je využita mobilní aplikace.

16.         Z výše uvedeného je patrné, že smyslem služby carsharingu je krátkodobý pronájem motorových vozidel. V oblasti krátkodobého pronájmu motorových vozidel současně působí velké množství tzv. kamenných autopůjčoven, které však na rozdíl od tzv. carsharingu nezajišťují pouhé zprostředkování kontaktu mezi potenciálními nájemci a pronajímateli motorových vozidel, nýbrž přímo pronajímají motorová vozidla, jimiž samy disponují. Autopůjčovny disponují vlastním vozovým parkem, při poskytování svých služeb jsou (na rozdíl od carsharingu) zpravidla vázány stanovenou provozní dobou, v jejímž rámci své služby poskytují, určitým místem, kde dochází k převzetí pronajímaného vozidla (některé autopůjčovny však umožňují přistavení vozidla na stanovené místo), přičemž nejkratší doba pronájmu vozidla je zpravidla minimálně jeden celý den (vozy pronajaté prostřednictvím carsharingových služeb lze zpravidla pronajmout i na dobu kratší).

17.         Zajištění krátkodobého pronájmu motorových vozidel nabízejí také společnosti zaměřené na oblast cestovního ruchu (zabývající se např. zajištěním dopravy, ubytování, taxislužby a rovněž krátkodobého pronájmu motorových vozidel prostřednictvím internetového portálu – např. www.booking.com apod.). 

18.         V této souvislosti Úřad zvažoval, zda oblast tzv. carsharingu tvoří segment širší oblasti krátkodobého pronájmu motorových vozidel jako takového, nebo zda se jedná o samostatnou oblast, která nekonkuruje činnostem tzv. kamenných autopůjčoven. S ohledem na skutečnost, že tzv. carsharing představuje zcela novou službu,[6] jejíž provozování se na území České republiky teprve rozvíjí a jejíž dopady na hospodářskou soutěž dosud nebyly Úřadem posuzovány,[7] nebylo při určení zastupitelnosti služeb tzv. carsharingu a služeb nabízených tzv. kamennými půjčovnami možné vycházet z předcházející vzájemné interakce soutěžitelů, kteří předmětné služby poskytují.

19.         Aby bylo tedy možno posoudit zejména otázky, zda jsou služby poskytování krátkodobého pronájmu motorových (zejm. osobních) vozidel prostřednictvím tzv. kamenných autopůjčoven a služby tzv. carsharingu zaměnitelné a zda jsou podmínky pro poskytování obou služeb, tj. pro poskytování krátkodobého pronájmu osobních vozidel prostřednictvím tzv. kamenných autopůjčoven a pro tzv. carsharing, homogenní na území celé České republiky, či zda se tyto podmínky liší dle určitých regionů České republiky (jež jsou vymezeny např. nejbližším okolím větších měst), vyžádal si Úřad stanoviska od nejvýznamnějších soutěžitelů působících ve výše uvedených  oblastech.[8]       

20.         Pokud jde o zodpovězení otázky zaměnitelnosti služeb carsharingu a kamenných autopůjčoven, resp. jejich možného konkurenčního působení, lze odpovědi konkurenčních společností shrnout následovně. Přestože názory na otázku zaměnitelnosti výše uvedených služeb se u dotazovaných subjektů lišily, v jejich odpovědích lze najít jistou shodu poukazující na skutečnost, že oblast tzv. carsharingu prodělává v současné době rychlý rozvoj a není objektivně zcela možné spolehlivě určit její následující vývoj. Názorová různost dotazovaných subjektů se pohybovala od predikcí možného značného růstu oblasti tzv. carsharingu (zejména s ohledem na jeho flexibilitu z hlediska místa i času vyzvednutí vozidla či možnost krátkodobého pronájmu vozidla v řádu hodin) až po její možný zánik ve prospěch stávajících kamenných autopůjčoven (zejména s ohledem na neochotu vlastníků vozidel k jejich pronajímání neznámým osobám, dále vzhledem k možné vazbě provozování tzv. carsharingu pouze na větší města, popř. s ohledem na garanci kvality a způsobilosti vozů k jízdě poskytovanou tzv. kamennými autopůjčovnami s možností poskytnutí náhradního vozidla v případě nehody apod.).

21.         Přes výše uvedené nejistoty ohledně budoucího vývoje, které v oblasti krátkodobého pronájmu vozidel a zejména v oblasti tzv. carsharingu v současné době panují, zaslalo Úřadu své odpovědi na dotazy vztahující se k zastupitelnosti výše uvedených služeb 11 subjektů, přičemž 7 soutěžitelů se domnívá, že mezi službami tzv. carsharingu a službami tzv. kamenných autopůjčoven existuje plná[9] nebo alespoň částečná[10] zastupitelnost.    

22.         Pokud jde o otázku geografického rozsahu služeb tzv. carsharingu ve srovnání s tzv. kamennými autopůjčovnami, dotázané subjekty v podstatě shodně Úřadu sdělily, že v případě obou oblastí jsou poskytované služby soustředěny do větších měst. 

23.         Provedené šetření Úřadu tak sice nedalo zcela jednoznačné stanovisko k tomu, zda jsou služby poskytování krátkodobého pronájmu motorových (zejm. osobních) vozidel prostřednictvím tzv. kamenných autopůjčoven a služby tzv. carsharingu zaměnitelné, a tudíž tvoří jeden společný relevantní trh, nebo zda by tyto služby měly představovat samostatné relevantní trhy, nicméně s ohledem na skutečnost, že posuzované spojení soutěžitelů nevzbuzuje obavy z narušení hospodářské soutěže při žádném z možných vymezení relevantního trhu ve spojením dotčené oblasti, Úřad ponechává pro účely tohoto šetření tuto otázku otevřenou.   

24.         Za předpokladu, že služby tzv. carsharingu a tzv. kamenných autopůjčoven tvoří jeden společný relevantní trh, společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů po uskutečnění předmětného spojení by na území České republiky nepřesáhl [0-5] %. Pokud by služby tzv. carsharingu měly tvořit samostatný relevantní trh, pak by společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů po uskutečnění předmětného spojení nepřesáhl na území České republiky [5-15] %.

25.         Pokud jde o možné dopady posuzovaného spojení na hospodářskou soutěž či na existenci konkurenčních společností, vyjádřily jisté obavy 3 dotázané subjekty,[11] když dva z těchto subjektů, které provozují tzv. kamenné autopůjčovny, zdůvodňují své obavy možným odlivem svých klientů ke spojením vzniklému soutěžiteli, třetí subjekt, provozující služby tzv. carsharingu, se obává možného vzniku dominantního postavení v oblasti tzv. carsharingu.

26.         Z výše uvedených údajů o velikosti tržních podílů spojujících se soutěžitelů však nelze dovodit existenci dominantního postavení spojením vzniklého soutěžitele v oblasti krátkodobého pronájmu vozidel, ani v jejích segmentech (tj. služeb tzv. kamenných autopůjčoven a služeb tzv. carsharingu). Současně prostá obava z odlivu zákazníků tzv. kamenných autopůjčoven ve prospěch soutěžitelů poskytujících tzv. carsharing poukazuje na vzájemnou zastupitelnost těchto služeb, a s ohledem na velmi nízký tržní podíl spojením vzniklého soutěžitele v dané oblasti nelze spatřovat nebezpečí narušení hospodářské soutěže, spíše její posílení.

27.         Ostatní subjekty, jež poskytly Úřadu odpovědi na jeho dotazy, se neobávají podstatných dopadů posuzovaného spojení soutěžitelů na hospodářskou soutěž ani na svoji společnost, přičemž některé z nich navíc poukazují na skutečnost, že uskutečnění spojení bude mít za následek zvýšení konkurence, která bude mít pozitivní dopady v dané oblasti.[12]

IV. Závěr

28.         Po zhodnocení všech skutečností dospěl Úřad k závěru, že předmětné spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto rozhodl o povolení posuzovaného spojení soutěžitelů v souladu s § 16 odst. 2 zákona tak, jak je uvedeno ve výroku, a ve stanovené lhůtě toto rozhodnutí vydává.

 

Poučení

Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 5, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek.

 

 

 

 

JUDr. Hynek Brom

I. místopředseda Úřadu

 

 

 

 

 

 

Obdrží

JUDr. Pavel Dejl, LL.M., Ph.D., advokát

Kocián Šolc Balaštík, advokátní kancelář, s.r.o.

Jungmannova 745/24

110 00 Praha 1

IDDS: a4ehtdc

 

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 

 

 

 

Rozhodnutí nabylo právní moci dne 25. 6. 2018.



[1] Mezi společnostmi SmileCar a HoppyGo byla dále dne 23. 3. 2018 uzavřena Licenční smlouva, na jejímž základě získá společnost HoppyGo licenci k užívání aplikace, jejíž jednotlivé složky ve svém souhrnu představují službu poskytovanou společností SmileCar. Dále byla dne 23. 3. 2018 mezi společnostmi SmileCar, jako budoucím prodávajícím, a HoppyGo, jako budoucím kupujícím, uzavřena Smlouva o budoucí smlouvě o prodeji a koupi části závodu, jíž se společnost SmileCar zavazuje převést na společnost HoppyGo část závodu, kterou se rozumí zejména práva k výše uvedené aplikaci a veškeré související právní vztahy.

[2] Akcionáři společnosti VOLKSWAGEN AG jsou společnost Porsche Automobil Holding SE (52,2 %), Spolková země Dolní Sasko (20 %), společnost Qatar Holding LLC (17 %) a zbývajících 10,8 % je rozptýleno mezi drobné akcionáře.

[3] V rámci krátkodobého pronájmu vozidel působí skupina VOLKSWAGEN prostřednictvím společnosti Porsche Česká republika s.r.o., se sídlem Praha 5 - Jinonice, Radlická 740/113d, IČO 25654012, která provozuje službu „Das RentAuto“.

[4] Na obdobném principu funguje např. aplikace Autoodstrejdy.cz provozovaná společností Maniotic s.r.o., se sídlem Praha 8, Karlín, Pobřežní 249/46, IČO 24154776.

[5] Např. CAR4WAY a.s., se sídlem Choťánky č. p. 166, IČO 25131401, Autonapůl, družstvo, se sídlem Brno - Brno-město, Údolní 567/33, IČO 29301751, či aplikace Ajo.cz provozovaná společností Klimek Motion s.r.o., se sídlem Křenovice, Nádražní 99, IČO 02115948.

[6]Spojující se soutěžitelé (resp. společnosti SmileCar a HoppyGo) působí v této oblasti teprve od roku 2017.

[7] Rovněž Evropská komise se dosud touto oblastí nezabývala.

[8] Viz Výzva k poskytnutí podkladů a informací ze dne 31. 5. 2018 č. j.: ÚOHS-S0196/2018/KS-16010/2018/840/JMě, listy spisu č. 335–337.

[9] Viz listy spisu č. 343, 350, 352 a 365.

[10] Viz listy spisu č. 360, 363 a 367.

[11] Viz listy spisu č. 350, 354–355 a 365.

[12] Viz listy spisu č. 363 či 367.

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz