číslo jednací: VZ/S021/03

Instance I.
Věc VZ Výsadba keřového patra - Smetanovy sady v Opavě; VZ Výsadba keřového patra v Sadech U muzea v Opavě; Výsadba keřového patra - Sady Svobody a Dvořákovy sady v Opavě; VZ Výsadba v Janáčkových sadech v Opavě; VZ Výsadba stromového patra - Dvořákovy sady
Účastníci
  1. Statutární město Opava
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí § 62 odst. 1 - pokuta
Rok 2003
Související rozhodnutí VZ/S021/03
2R034/03
Dokumenty file icon pis13283.pdf 94 KB

Rozhodnutí bylo změněno rozhodnutím předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č. 2R 34/03- Hr ze dne 18.8.2003

Č. j.: VZ S 21/03-152/1699/03-Kr

V Brně dne 30.dubna 2003

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 3.3.2003 z vlastního podnětu podle § 57 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb., zákona č. 211/2002 Sb., zákona č. 278/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 424/2002 Sb. a zákona č. 517/2002 Sb., ve věci přezkoumávání rozhodnutí a úkonů zadavatele statutárního města Opava, Horní náměstí 69, 746 26 Opava, zastoupeného, Ing. Zbyňkem Stanjurou, primátorem, v době zadání veřejných zakázek zastoupeného doc. RNDr. Ing. Janem Mrázkem, CSc., učiněných ve

veřejné zakázce "Výsadba keřového patra - Smetanovy sady v Opavě" zadané výzvou ze dne 22.2.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb. a zákona č.142/2001 Sb.,

veřejné zakázce "Výsadba keřového patra v Sadech U muzea v Opavě" zadané výzvou ze dne 22.2.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a posledně cit. zákona,

veřejné zakázce "Výsadba keřového patra - Sady Svobody a Dvořákovy sady v Opavě" zadané výzvou ze dne 6.6.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb. a zákona č. 211/2002 Sb.,

veřejné zakázce "Výsadba stromového patra - Dvořákovy sady, Opava" zadané výzvou ze dne 6.6.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a posledně cit. zákona,

veřejné zakázce "Výsadba v Janáčkových sadech v Opavě" zadané výzvou ze dne 26.7.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb., zákona č. 211/2002 Sb., zákona č. 278/2002 Sb. a zákona č. 320/2002 Sb., rozhodl takto:

Zadavatel závažně porušil ustanovení § 3 v návaznosti na § 67 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění účinném k datu zaslání výše uvedených výzev, tím, že nevyhlásil jednu obchodní veřejnou soutěž na všechny uvedené veřejné zakázky stejného nebo srovnatelného druhu, nýbrž je zadal jako samostatné veřejné zakázky jednoduššími způsoby zadání.

Za zjištěné závažné porušení zákona o zadávání veřejných zakázek se zadavateli statutárnímu městu Opavě podle § 62 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb., zákona č. 211/2002 Sb., zákona č. 278/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 424/2002 Sb. a zákona č. 517/2002 Sb. ukládá pokuta ve výši 20 000,-- Kč (dvacet tisíc korun českých). Pokuta je splatná do jednoho měsíce od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí na účet Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zřízený u pobočky České národní banky v Brně číslo 3711-4825-621/0710, konstantní symbol 1148, variabilní symbol 0210315001.

Odůvodnění

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "orgán dohledu"), který vykonává dohled nad dodržováním zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, zahájil dne 3.3.2002 správní řízení z vlastního podnětu ve věci přezkoumávání rozhodnutí a dalších úkonů zadavatele statutárního města Opavy, Horní náměstí 69, 746 26 Opava, zastoupené Ing. Zbyňkem Stanjurou, primátorem - v době zadání veřejných zakázek zastoupené doc. RNDr. Ing. Janem Mrázkem, CSc. (dále jen "zadavatel"), učiněných ve veřejných zakázkách

"Výsadba keřového patra - Smetanovy sady v Opavě" zadané výzvou ze dne 22.2.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění účinném k datu podání výzvy (dále jen "zákon"),

"Výsadba keřového patra v Sadech U muzea v Opavě" zadané výzvou ze dne 22.2.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a zákona,

"Výsadba keřového patra - Sady Svobody a Dvořákovy sady v Opavě" zadané výzvou ze dne 6.6.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a zákona

"Výsadba stromového patra - Dvořákovy sady, Opava" zadané výzvou ze dne 6.6.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a zákona

"Výsadba v Janáčkových sadech v Opavě" zadané výzvou ze dne 26.7.2002 více zájemcům o veřejnou zakázku podle § 49a zákona

Orgán dohledu přezkoumal dokumentaci o zadání veřejných zakázek, kterou mu zadavatel dopisem ze dne 30.1.2003 předal k posouzení, jelikož statutární město Opava požádalo po realizaci předmětných veřejných zakázek o dotaci Státní fond životního prostředí. Poskytovatel dotace však získal "pochybnost o zadání soutěže" a vyzval statutární město Opava k předání dokumentace o zadání veřejné zakázky orgánu dohledu k posouzení. Předmětem veřejných zakázek byla výsadba keřového nebo stromového patra. Statutární město Opava se k rozdělení na několik zakázek vyjádřilo v uvedeném dopise ze dne 30.1.2003, kterým zaslalo dokumentaci. V tomto dopise zadavatel uvedl, že "vzhledem k tomu, že městské sady se skládají z Dvořákových sadů, Křížkovského sadů, Sadů Svobody, Smetanových Sadů, Sadů U muzea a Janáčkových sadů a v každém v těchto sadů má dojít k asanaci dřevin, výsadbě keřového a stromového patra, založení nových trávníků, není v možnostech jednoho dodavatele tuto zakázku splnit. Dalším důvodem k rozdělení výběrových řízení byla doba realizace v délce trvání dva roky."

Poněvadž orgán dohledu získal pochybnosti o tom, zda úkony a rozhodnutí zadavatele směřující k uzavření smluv byly učiněny v souladu se zákonem, zahájil správní řízení z úřední povinnosti. Zahájení řízení oznámil orgán dohledu zadavateli jako jedinému účastníkovi dopisem č. j. VZ S 21/02-152/887/02-Kr ze dne 25.2.2003, ve kterém zadavatele mj. seznámil s níže uvedenými skutečnostmi a stanovil lhůtu pro doložení chybějících písemností, ve které se zadavatel mohl současně vyjádřit k podkladům pro rozhodnutí.

Zadavatel se k podkladům pro rozhodnutí vyjádřil dopisem ze dne 20.3.2003. V uvedeném dopise uvádí ke smlouvě pro veřejné zakázky Výsadba keřového patra­ Smetanovy sady v Opavě a Výsadba keřového patra v Sadech U muzea v Opavě, že celkový závazek činil 3 180 003,55 Kč včetně DPH. Zadavatel předložil orgánu dohledu pouze smlouvu o dílo ze dne ze dne 26.3.2002, která je společná pro veřejné zakázky Výsadba keřového patra ­- Smetanovy sady v Opavě a Výsadba keřového patra v Sadech U muzea v Opavě. Cena veřejné zakázky Výsadba keřového patra v Sadech U muzea v Opavě je ve smlouvě o dílo oproti ceně v nabídce navýšena o 324 445,03 Kč bez DPH.

Po přezkoumání předložených materiálů uvádí orgán dohledu k šetřenému případu následující rozhodné skutečnosti.

Z dokumentace o zadání veřejných zakázek orgán dohledu zjistil, že zadavatel

  • ve veřejné zakázce Výsadba keřového patra - Smetanovy sady v Opavě vybral nabídku uchazeče Oldřicha Čerbáka s nabídkovou cenou 1 578 461,39 Kč bez DPH,

  • ve veřejné zakázce Výsadba keřového patra v Sadech U muzea v Opavě vybral nabídku uchazeče Oldřicha Čerbáka s nabídkovou cenou 1 253 302,97 Kč bez DPH

  • ve veřejné zakázce Výsadba keřového patra - Sady Svobody a Dvořákovy sady v Opavě vybral nabídku uchazeče Oldřicha Čerbáka s nabídkovou cenou 3 458 316,90 Kč,

  • ve veřejné zakázce Výsadba stromového patra - Dvořákovy sady, Opava vybral nabídku uchazeče Narnie, Ing. Antonín Bystřičan s nabídkovou cenou 1 836 062,- Kč bez DPH,

  • ve veřejné zakázce Výsadba v Janáčkových sadech v Opavě vybral nabídku uchazeče Narnie, Ing. Antonín Bystřičan s nabídkovou cenou 787 393,41 Kč bez DPH.

Z uvedeného vyplývá, že byly zadány zakázky v celkové hodnotě 8 913 536,67 Kč bez DPH.

Dle ustanovení § 3 odst. 2 a § 49 odst. 1 zákona je zadavatel povinen vyhlásit obchodní veřejnou soutěž, jestliže výše budoucího peněžního závazku přesáhne 7,5 mil. Kč. Dle § 67 odst. 1 zákona je při stanovení výše peněžitého závazku rozhodující celková výše peněžitého závazku, která vznikne zadavateli ze zadání veřejné zakázky, spočívající v plnění stejného nebo srovnatelného druhu. Žádnou veřejnou zakázku nelze záměrně dělit pouze za účelem jejího postupného zadávání některým z jednodušších způsobů zadávání veřejných zakázek (část třetí zákona). V takovém případě jsou jednotlivé smlouvy uzavřené na veřejnou zakázku uzavřeny v rozporu se zákonem.

Orgán dohledu uvádí, že zadavatel své tvrzení (dopis ze dne 30.1.2003), že výsadbu keřového nebo stromového patra ve všech parcích není "v možnostech jednoho dodavatele" splnit, nepodložil žádnými důkazy. Orgán dohledu poznamenává, že dle § 5 odst. 2 písm. g) zákona mohl zadavatel v podmínkách obchodní veřejné soutěže rozdělit veřejnou zakázku na dílčí plnění a uchazeči by pak mohli předložit nabídky jen na části veřejné zakázky (není však vyloučeno, že někteří z uchazečů by předložili nabídky na celý předmět plnění veřejné zakázky, což by mohlo vést i k event. množstevním slevám).

Orgán dohledu rovněž zjistil, že tvrzení zadavatele (dopis ze dne 30.1.2003), že "dalším důvodem k rozdělení výběrových řízení byla doba realizace v délce trvání dva roky" se nezakládá na pravdě, neboť jak vyplývá z údajů, které orgán dohledu zjistil z příslušných smluv o dílo, byly jednotlivé veřejné zakázky realizovány v kratších termínech, jak vyplývá z níže uvedeného přehledu:

Veřejná zakázka

Doba plnění

"Výsadba keřového patra - Smetanovy sady v Opavě" a "Výsadba keřového patra v Sadech U muzea v Opavě"

1.4.2002 až 31.5.2002

Výsadba keřového patra - Sady Svobody a Dvořákovy sady v Opavě

Sady Svobody: září 2002 až prosinec 2002

Dvořákovy sady bude realizováno v období:

květen 2003 až prosinec 2003

Výsadba stromového patra - Dvořákovy sady v Opavě

Srpen - září 2002 až 31.12.2002

Výsadba v Janáčkových sadech v Opavě

Leden 2003 až 30.5.2003

Orgán dohledu se neztotožňuje s vysvětlením zadavatele obsaženém v dopise ze dne 31.1.2003 a konstatuje, že výsadba keřového nebo stromového patra je plněním stejného nebo srovnatelného druhu. Závazek z uvedených veřejných zakázek přesahuje 7,5 mil Kč, a zadavatel byl povinen vyhlásit obchodní veřejnou soutěž na všechny požadované práce a dodávky, které byly obsahem uvedených zakázek.

Zadavatel závažně porušil ustanovení § 3 v návaznosti na § 67 odst. 1 zákona, tím, že nevyhlásil obchodní veřejnou soutěž na všechny uvedené veřejné zakázky stejného nebo srovnatelného druhu, nýbrž je zadal jako samostatné veřejné zakázky jednoduššími způsoby zadání. Záměrnému rozdělování zakázek předchází ustanovení § 67 zákona, ve kterém zákonodárce zadavatelům stanovil povinnost sčítat závazky z plnění stejného nebo srovnatelného druhu a podle takto sečteného finančního závazku zadat veřejnou zakázku příslušným způsobem. Zadavatel neprovedl sumarizaci závazků, které mu vzniknou z plánované výsadby keřového nebo stromového patra v jednotlivých parcích ve smyslu § 67 zákona, ale zakázku záměrně rozdělil na pět veřejných zakázek, které zadal zjednodušeným zadáním dle § 49a zákona. Pokud by zadavatel závazky týkající se výsadby keřového nebo stromového patra v uvedených parcích sečetl, musel by vyhlásit obchodní veřejnou soutěž, přičemž nelze vyloučit, že by dosáhl úspor při výdeji veřejných prostředků, z toho důvodu, že obchodní veřejná soutěž zajišťuje největší konkurenční prostředí (na rozdíl od výzvy , kde je osloven omezený počet zájemců o veřejnou zakázku).

Orgán dohledu se vzhledem ke zjištěnému závažnému porušení zákona musel zabývat otázkou uložení pokuty. Podle § 62 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, může orgán dohledu uložit zadavateli za zjištěné závažné či opětovné porušení zákona o zadávání veřejných zakázek pokutu do výše 1 % ceny zakázky.

Název veřejné zakázky

Vzniklý závazek v Kč včetně DPH

Veřejná zakázka Výsadba keřového patra Smetanovy sady v Opavě a v Sadech U muzea v Opavě (viz vyjádření zadavatele ze dne 20.3.2003)

3 180 003,55

Výsadba keřového patra - Sady Svobody a Dvořákovy sady v Opavě

3 631 232,80

Výsadba stromového patra - Dvořákovy sady, Opava

1 927 865,00

Výsadba v Janáčkových sadech v Opavě

826 763,00

Celkem závazek vzniklý z veřejných zakázek bez DPH

9 565 864,35

Cena veřejných zakázek při jejímž zadání se zadavatel dopustil závažného porušení zákona, za které může být zadavateli uložena pokuta, činí 9 565 864,35 Kč bez DPH. Horní hranice možné pokuty (1% z ceny, kterou zadavatel uhradil za plnění veřejné zakázky) tedy zaokrouhleně činí 95 659,- Kč.

Orgán dohledu v rámci správního uvážení ohledně výše pokuty konstatuje, že musí být stanovena dle stupně závažnosti porušení zákona o zadávání veřejných zakázek (ohledně závažného porušení zákona viz strany 4 a 5 tohoto rozhodnutí). Orgán dohledu dále konstatuje, že v roce 1999 statutárnímu městu Opavě rozhodnutím č. j. S 30/99-150/868/99-Št uložena pokuta ve výši 10.000,- Kč za závažné porušení zákona, kterého se zadavatel dopustil tím, že veřejnou zakázku zadal jednodušším způsobem než jakým mu ukládal tehdy platný zákon o zadávání veřejných zakázek. Orgán dohledu shledává, že se i v tomto případě se jedná o podobné porušení zákona, kdy zadavatel zvolil jednodušší způsob zadání veřejné zakázky než jaký mu ukládal zákon o zadávání veřejných zakázek. Z hlediska přiměřenosti sankce vzal orgán dohledu v úvahu zejména tu skutečnost, že Statutární město Opava samo z vlastní iniciativy zaslalo dokumentaci o zadání veřejných zakázek k posouzení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Orgán dohledu však i přesto, že zadavatel sám předložil dokumentaci k posouzení, byl vzhledem ke zjištěnému závažnému porušení nucen přistoupit k uložení pokuty. Na základě výše uvedených skutečností orgán dohledu uložil zadavateli pokutu v dolní polovině (cca 21 %) zákonem stanovené sazby, tedy ve výši 20 000,-- Kč.

Orgán dohledu posoudil postup zadavatele ze všech hledisek a na základě zjištěných a uvedených skutečností rozhodl, jak je uvedeno ve výroku.

Poučení:

Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - odboru dohledu nad zadáváním veřejných zakázek v Brně, Joštova 8. Včas podaný rozklad má odkladný účinek.

JUDr. Miroslav Šumbera

vrchní ředitel

Obdrží:

Statutární město Opava, Horní náměstí 69, 746 26 Opava, zast. Ing. Zbyňkem Stanjurou

Dále, jak již bylo uvedeno, byla v roce 1999 statutárnímu městu Opavě rozhodnutím č. j. S 30/99-150/868/99-Št uložena pokuta ve výši 10.000,- Kč za závažné porušení zákona, kterého se zadavatel dopustil tím, že veřejnou zakázku zadal jednodušším způsobem než jakým mu ukládal tehdy platný zákon o zadávání veřejných zakázek.

Orgán dohledu pro informaci doplňuje, že vzhledem ke zjištěnému závažnému porušení zákona o zadávání veřejných zakázek, Statutární město Opava nebude moci z největší pravděpodobností čerpat dotaci na předmětné zakázky (viz jeho dopis ze dne 31.1.2003 "Rozhodnutím č. 0084023 nám byla dotace přiznána při splnění základních podmínek, a to výběru dodavatele podle zákona č. 199/1994 Sb.)

Orgán dohledu podle § 62 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, může uložit zadavateli za zjištěné závažné či opětovné porušení zákona o zadávání veřejných zakázek pokutu do výše 1 % ceny zakázky. Cena veřejných zakázek při jejímž zadání se zadavatel dopustil závažného porušení zákona, za které může být zadavateli uložena pokuta, činí 9 565 864,35 Kč bez DPH. Horní hranice možné pokuty (1% z ceny, kterou zadavatel uhradil za plnění veřejné zakázky) tedy činí 95 659,- Kč.

Z hlediska přiměřenosti sankce vzal v úvahu skutečnost, že Statutární město Opava samo zaslalo dokumentaci o zadání veřejných zakázek k posouzení a vzhledem k tomu, že nebyl dodržen postup uvedený v zákoně o zadávání veřejných zakázek, Statutární město Opava nebude moci z největší pravděpodobností čerpat dotaci na předmětné zakázky (viz dopis ze dne 31.1.2003 "Rozhodnutím č. 0084023 nám byla dotace přiznána při splnění základních podmínek, a to výběru dodavatele podle zákona č. 199/1994 Sb.), která může činit jejich podstatnou část.

Z hlediska přiměřenosti sankce vzal v úvahu skutečnost, že Statutární město Opava samo zaslalo dokumentaci o zadání veřejných zakázek k posouzení a vzhledem k tomu, že nebyl dodržen postup uvedený v zákoně o zadávání veřejných zakázek, Statutární město Opava nebude moci z největší pravděpodobností čerpat dotaci na předmětné zakázky (viz dopis ze dne 31.1.2003 "Rozhodnutím č. 0084023 nám byla dotace přiznána při splnění základních podmínek, a to výběru dodavatele podle zákona č. 199/1994 Sb.), která může činit jejich podstatnou část.

Z "protokolu o otevírání obálek s nabídkami" ze dne 27.9.2002 vyplývá, že zadavatel do konce soutěžní lhůty obdržel celkem pět nabídek, z nichž nabídka uchazeče BIOMEDICA ČS, s. r. o. byla navržena zadavateli k vyřazení z důvodu nepředložení živnostenského listu - zadavatel příslušného uchazeče vyloučil rozhodnutím ze dne 3.10.2002.

Orgán dohledu se v tomto konkrétním případě rozhodl upustit od uložení pokuty (přestože byla naplněna formální stránka porušení zákona), protože jednak zadavatel sám zaslal dokumentaci o veřejných zakázkách ÚOHS k posouzení a dále nahlédnutím do obsahu nabídek nelze vyloučit, že rozdělení vedlo v daném případě ke stejnému výsledku, jako kdyby byly vyhlášena obchodní veřejná soutěž. Orgán dohledu dospěl k závěru že samotným projednáním případu bylo dosaženo preventivního účelu, tj. aby k obdobným porušením zákona ze strany zadavatele v budoucí době již nedocházelo.Výše uvedené upuštění ale automaticky neznamená, že zadavatelům, kteří pochybili při zadávání veřejné zakázky a sami požádají o posouzení ÚOHS, nebude uložena pokuta. Na druhé straně, pokud zadavatelé nabudou po zadání veřejné zakázky pochybnosti, jestli postup při zadávání byl v souladu se zákonem a předloží orgánu dohledu záležitost k posouzení, orgán dohledu při eventuálním určení výše pokuty k takové rozhodující skutečnosti přihlédne.

Podle § 62 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č.256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb., zákona č. 211/2002 Sb., zákona č. 278/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 424/2002 Sb. a zákona č. 517/2002 Sb., se od uložení pokuty za uvedené závažné porušení zákona upouští.

Statutární město Opava předložením dokumentace o zadání veřejných zakázek požádalo Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, aby ve smyslu ustanovení § 52 odst. 1 písm. b) zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, posoudil zda postup zadavatele statutárního města Opavy při zadávání veřejných zakázek byl proveden zákonným způsobem. Důvodem pro takové posouzení byla pochybnost Státního fondu životního prostředí České republiky při čerpání dotace na předmětné zakázky, zda zadavatel postupoval v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek.

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en