číslo jednací: R0129/2017/VZ-37586/2017/323/KKř

Instance II.
Věc Dlouhá Ves – ČOV a kanalizace
Účastníci
  1. obec Dlouhá Ves
  2. EUROVIA CS, a.s.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí rozhodnutí zrušeno, řízení zastaveno
Rok 2017
Datum nabytí právní moci 22. 12. 2017
Dokumenty file icon 2017_R0129.pdf 342 KB

Č. j.: ÚOHS-R0129/2017/VZ-37586/2017/323/KKř

 

Brno: 22. prosince 2017

 

 

V řízení o rozkladu ze dne 21. 8. 2017, doručeném Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže téhož dne, podaném navrhovatelem –

  • EUROVIA CS, a.s., IČO 45274924, se sídlem Národní 138/10, 110 00 Praha 1 Nové Město, ve správním řízení zastoupená na základě plné moci ze dne 25. 5. 2017 Ing. Zdeňkem Novákem, ředitelem odštěpného závodu oblast Čechy západ, EUROVIA CS, a.s.,

 

proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č. j. ÚOHS-S0196/2017/VZ-22597/2017/513/EPi ze dne 4. 8. 2017, ve znění opravného usnesení č. j. ÚOHS-S0196/2017/VZ-24705/2017/513/EPi ze dne 25. 8. 2017, vydanému ve správním řízení vedeném ve věci přezkoumání úkonů zadavatele –

  • obec Dlouhá Ves, IČO 00255416, se sídlem Dlouhá Ves 155, 342 01 Dlouhá Ves, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 2. 5. 2017 společností VIA Consult, a.s., IČO 25084275, se sídlem nám. Svobody 527, 739 61 Třinec – Lyžbice,

 

učiněných při zadávání veřejné zakázky s názvem „Dlouhá Ves – ČOV a kanalizace“ zadávané v užším řízení, jehož oznámení bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 29. 3. 2017 a uveřejněno dne 30. 3. 2017 pod ev. č. Z2017-008178, ve znění opravy uveřejněné dne 24. 4. 2017,

jsem podle § 90 odst. 4 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 257 písm. j) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, na základě návrhu rozkladové komise jmenované podle § 152 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, rozhodl takto:

 

Rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č. j. ÚOHS-S0196/2017/VZ-22597/2017/513/EPi ze dne 4. 8. 2017, ve znění opravného usnesení č. j. ÚOHS-S0196/2017/VZ-24705/2017/513/EPi ze dne 25. 8. 2017

 

r u š í m

 

a správní řízení zahájené na návrh dne 19. 5. 2017, vedené pod sp. zn. ÚOHS-S0196/2017/VZ ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky s názvem „Dlouhá Ves – ČOV a kanalizace“ zadávané v užším řízení, jehož oznámení bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 29. 3. 2017 a uveřejněno dne 30. 3. 2017 pod ev. č. Z2017-008178, ve znění opravy uveřejněné dne 24. 4. 2017,

 

z a s t a v u j i .

 

Odůvodnění

I.               Zadávací řízení a správní řízení vedené před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže

1.             Zadavatel – obec Dlouhá Ves, IČO 00255416, se sídlem Dlouhá Ves 155, 342 01 Dlouhá Ves, (dále jen „zadavatel“) dne 29. 3. 2017 odeslal „Oznámení o zahájení podlimitního zadávacího řízení“ na veřejnou zakázku s názvem „Dlouhá Ves – ČOV a kanalizace“, zadávanou v užším řízení, přičemž předmětné oznámení o zakázce bylo dne 30. 3. 2017 uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek pod ev. č. Z2017-008178, ve znění opravy uveřejněné dne 24. 4. 2017, (dále jen „veřejná zakázka“). Předmětem veřejné zakázky, jejíž předpokládaná hodnota byla zadavatelem stanovena v částce 81.300.000 Kč bez DPH, je výstavba kanalizace a čistírny odpadních vod včetně souvisejících prací.

2.             Přípisem ze dne 21. 4. 2017 podal dodavatel – EUROVIA CS, a.s., IČO 45274924, se sídlem Národní 138/10, 110 00 Praha 1 Nové Město, (dále jen „navrhovatel“) námitky proti zadávacím podmínkám, jimiž brojil především proti nastavení technické kvalifikace. Zadavatel o podaných námitkách navrhovatele rozhodl prostřednictvím rozhodnutí ze dne 5. 5. 2017, které bylo navrhovateli doručeno dne 10. 5. 2017, a to tak, že podaným námitkám nevyhověl. S ohledem na skutečnost, že navrhovatel s negativním rozhodnutím zadavatele nesouhlasil, podal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 18. 5. 2017, který byl Úřadu doručen následujícího dne.

3.             Úřad, jenž je dle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“)[1], příslušný k dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, zahájil dne 19. 5. 2017 správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky.

II.             Napadené rozhodnutí

4.             Po přezkoumání všech rozhodných skutečností vydal Úřad dne 4. 8. 2017 rozhodnutí č. j. ÚOHS-S0196/2017/VZ-22597/2017/513/EPi, ve znění opravného usnesení č. j. ÚOHS-S0196/2017/VZ-24705/2017/513/EPi ze dne 25. 8. 2017 (dále jen „napadené rozhodnutí“), v němž prostřednictvím výroku I. zamítl návrh navrhovatele na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele při zadávání veřejné zakázky podle § 265 písm. a) zákona, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření.

5.             V napadeném rozhodnutí se Úřad nejdříve podrobně věnoval právnímu posouzení otázky, zda zadavatel námitky navrhovatele srozumitelně a přezkoumatelně vypořádal, přičemž dospěl k závěru, že zadavatel dostál své povinnosti týkající se vyřízení námitek, když odkázal na zadávací a projektovou dokumentaci k zadávacímu řízení na veřejnou zakázku, přestože si obecně lze představit lépe odůvodněné rozhodnutí o námitkách. Dále se Úřad zaměřil na jednotlivé námitky navrhovatele, se kterými se ve všech podrobnostech vypořádal. Zejména pak konstatoval, že v šetřeném případě nedošlo ke skryté diskriminaci dodavatelů, ani neshledal problém v požadavku na referenční zakázky a dále v požadavku na prokázání technické kvalifikace osob podílejících se na realizaci veřejné zakázky. Proto Úřad – i při zohlednění charakteru a rozsahu stavby, ve spojení s informacemi vyplývajícími z projektové dokumentace (tj. průvodní zprávy, technické zprávy či výkaz výměr) – uzavřel, že všichni vedoucí pracovníci dodavatele jsou na realizaci veřejné zakázky potřební, a současně požadavek na jejich počet ani kritéria na úroveň jejich technické kvalifikace, se nejeví jako zjevně excesivní, mající možnost zásadně ovlivnit hospodářskou soutěž.

6.             Vzhledem k tomu, že ani ostatní argumentaci navrhovatele Úřad nepřisvědčil (tj. například aplikace možnosti rozdělení veřejné zakázky na části či oprávněnost změny zadávacích podmínek), resp. neshledal tuto relevantní, rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku I. napadeného rozhodnutí.

III.           Námitky rozkladu

7.             Dne 21. 8. 2017 obdržel Úřad rozklad navrhovatele z téhož dne. Ze správního spisu vyplývá, že napadené rozhodnutí bylo navrhovateli doručeno dne 4. 8. 2017. Rozklad byl tedy podán v zákonné lhůtě.

8.             Navrhovatel v rozkladu předně uvádí, že napadené rozhodnutí je nesprávné, jelikož se Úřad nedostatečně vypořádal s podaným návrhem, který navrhovatel nadále považuje za oprávněný. Podle navrhovatele totiž zadavatel nastavil kvalifikační předpoklady příliš přesně a ve většině dílčích bodů na horní hranici rozsahu veřejné zakázky, v důsledku čehož se kvalifikační předpoklady jeví jako skrytě diskriminační.

9.             Konkrétně má navrhovatel za to, že zadavatel ve vztahu k vedoucím pracovníkům dodavatele, kteří se budou podílet na realizaci veřejné zakázky, stanovil nepřiměřené požadavky na úroveň jejich vzdělání a kvalifikace, zejména pak požadavky na referenční stavby, a to jak jejich počtem, tak jejich přílišnou specifikací. K tomu navrhovatel v rozkladu na konkrétních příkladech požadavků ukotvených v kvalifikační dokumentaci poukazuje na jejich „nevhodnost“ či „neadekvátnost“, ve světle čehož se jeví argumentace Úřadu, předestřená zejména v bodech 125., 137. až 140. odůvodnění napadeného rozhodnutí, příliš obecná, nedostatečná a nereflektující skutečné potřeby zadavatele.

10.         Dále navrhovatel brojí i proti posouzení toho, zda požadavek na počet vedoucích pracovníků účastnících se realizace veřejné zakázky nepovede k nutnosti sdružování dodavatelů, a to jen pro potřeby prokázání kvalifikace. Úřad se v této souvislosti dle navrhovatele vůbec nezabýval otázkou, zda dodavatelé, kteří ač podali samostatnou nabídku, nebyli nuceni prokazovat technickou kvalifikaci prostřednictvím poddodavatelů.

11.         Za nedostatečně posouzenou námitku navrhovatel považuje i navrženou možnost zadavatele využít hodnocení podle kritéria ekonomické výhodnosti nabídky, která by lépe zohlednila kvalitu plnění, jež se de facto rovněž promítá do ceny zakázky, a to zejména z delšího časového hlediska, kdy lze spíše předpokládat, že u „kvalitnějšího“ díla nebude nutné investovat do možných oprav, popřípadě úprav předmětu plnění veřejné zakázky.

12.         V závěru rozkladu navrhovatel upozorňuje i na body 52. až 56. odůvodnění napadeného rozhodnutí, v nichž Úřad akceptoval zjevně chybné odeslání rozhodnutí o námitkách ze strany zadavatele na nesprávné e-mailové adresy navrhovatele, resp. k rukám zaměstnanců jiného odštěpného závodu navrhovatele. Takové pochybení spočívající v dodání předmětného rozhodnutí do sféry vlivu navrhovatele by přitom nemělo být považováno za platné doručení, a to přesto, že navrhovatele taková chyba zadavatele ve svém důsledku nijak neomezila.

 

Závěr rozkladu

13.         S ohledem na rozkladovou argumentaci navrhovatel navrhuje, aby předseda Úřadu napadené rozhodnutí zrušil a věc vrátil Úřadu k novému projednání.

Vyjádření zadavatele k rozkladu navrhovatele

14.         Dne 1. 9. 2017 bylo Úřadu doručeno podání z předcházejícího dne, v němž zadavatel poskytl své vyjádření k rozkladu, kde mimo jiné uvedl, že je nadále přesvědčen o legitimnosti svého postupu při zadávání veřejné zakázky a že se plně ztotožňuje se závěry Úřadu formulovanými v napadeném rozhodnutí. Následně se zadavatel vyjádřil k jednotlivým bodům rozkladu a tam uvedeným argumentům, které postupně rozporuje.

15.         S ohledem na skutečnosti vyjádřené v předmětném podání zadavatel navrhuje, aby předseda Úřadu rozklad navrhovatele zamítl a napadené rozhodnutí potvrdil.

IV.          Řízení o rozkladu

16.         Úřad neshledal podmínky pro postup podle § 87 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“) a v souladu s § 88 odst. 1 správního řádu předal spis se svým stanoviskem předsedovi Úřadu k rozhodnutí o rozkladu.

Procesní vývoj

17.         V průběhu řízení o rozkladu byl předseda Úřadu podáním zadavatele ze dne 14. 9. 2017 požádán o vydání bankovních záruk, popřípadě obdobných dokumentů souvisejících se složením jistoty, z nabídek dodavatelů účastnících se zadávacího řízení na veřejnou zakázku, přičemž v rámci této žádosti byl zároveň zadavatelem informován o uzavření Smlouvy o dílo na realizaci veřejné zakázky s názvem: „Dlouhá Ves – ČOV a kanalizace ze dne 13. 9. 2017 (dále jen „smlouva“) mezi zadavatelem a vybraným uchazečem – Společností Dlouhá ves, se sídlem Dubečská 3238/36, Strašnice, 100 00 Praha 10, která vznikla na základě Smlouvy o společnosti uzavřené dne 19. 4. 2017 společníky PORR a.s., IČO 43005560, se sídlem Dubečská 3238/36, Strašnice, 100 00 Praha 10 a EVT Stavby s.r.o., IČO 25260766, se sídlem V Zahrádkách 2155/3, Předměstí, 568 02 Svitavy, (dále jen „vybraný uchazeč“). Tuto skutečnost zadavatel Úřadu prokázal kopií předmětné smlouvy.

18.         Smlouva je uveřejněna na profilu zadavatele, resp. je dostupná z https://www.vhodne-uverejneni.cz/index.php?m=xenorders&h=contractsregister&a=detail&contract=26689.

19.         Skutečnost, že zadavatel uzavřel s vybraným uchazečem smlouvu, by za jiných okolností byla důvodem pro postup podle § 90 odst. 4 správního řádu ve spojení s § 257 písm. j) zákona, jež výslovně normativně určuje postup odvolacího správního orgánu v podobě zrušení napadeného rozhodnutí a zastavení řízení bez dalšího, avšak v daném případě Úřad dne 23. 10. 2017 obdržel návrh na uložení zákazu plnění smlouvy ze dne 20. 10. 2017, o kterém bylo vedeno správní řízení pod sp. zn. ÚOHS-S0423/2017/VZ a které úzce souviselo s řízeními o rozklad (neboť jeho předmětem bylo posouzení otázky, zda zadavatel postupoval v souvislosti s uzavřením smlouvy na plnění předmětu veřejné zakázky v souladu se zákonem). S ohledem na materii správního řízení vedeného pod sp. zn. ÚOHS-S0423/2017/VZ došlo prostřednictvím usnesení předsedy Úřadu ze dne 6. 11. 2017, č. j. ÚOHS-R0129,0130/2017/VZ-31905/2017/323/KKř, k přerušení řízení o rozkladu do doby, než bude ve věci sp. zn. ÚOHS-S0423/2017/VZ vydáno pravomocné meritorní rozhodnutí.

20.         Jelikož bylo Úřadem ve věci sp. zn. ÚOHS-S0423/2017/VZ vydáno pravomocné rozhodnutí (právní moci nabylo dne 2. 12. 2017), které nebránilo pokračování v řízení o rozkladu, oznámil předseda Úřadu účastníkům řízení jeho pokračování a dále stanovil účastníkům řízení možnost vyjádřit se k podkladům rozhodnutí.

Vyjádření navrhovatele k podkladům rozhodnutí

21.         Úřad dne 11. 12. 2017 obdržel vyjádření navrhovatele k podkladům rozhodnutí z téhož dne, v němž navrhovatel uvedl, že má za to, že zadavatel uzavřením smlouvy na plnění veřejné zakázky s vybraným uchazečem porušil zákaz uzavření smlouvy stanovený předběžným opatřením, neboť včas podaný rozklad (tj. proti rozhodnutí Úřadu č. j. ÚOHS-S0196/2017/VZ-22582/2017/513/EPi ze dne 4. 8. 2017, kterým bylo zrušeno předběžné opatření) má odkladný účinek.

Stanovisko předsedy Úřadu

22.         Po projednání rozkladu a veškerého spisového materiálu rozkladovou komisí jmenovanou podle § 152 odst. 3 správního řádu a po posouzení případu ve všech jeho vzájemných souvislostech jsem s přihlédnutím k návrhu rozkladové komise dospěl k následujícímu závěru.

23.         Jelikož jsem v průběhu tohoto řízení o rozkladu zjistil, že ve smyslu § 90 odst. 4 správního řádu nastala skutečnost, která odůvodňuje zastavení řízení a zastavení řízení nebrání ani okolnost spočívající v jiném rozhodnutí vydanému v řízení u Úřadu evidovaném pod sp. zn. ÚOHS-S0423/2017/VZ, přistoupil jsem ke zrušení napadeného rozhodnutí a zastavení správního řízení.

24.         V další části odůvodnění tohoto rozhodnutí o rozkladu jsou v podrobnostech rozvedeny důvody, pro které jsem přistoupil ke zrušení napadeného rozhodnutí a zastavení správního řízení.

V.            K důvodům zrušení napadeného rozhodnutí a zastavení řízení

25.         Podle § 263 odst. 2 zákona nedodrží-li zadavatel pravidla stanovená pro zadání veřejné zakázky nebo pro zvláštní postup podle části šesté, přičemž tím ovlivní nebo může ovlivnit výběr dodavatele nebo výběr návrhu, a dosud nedošlo k uzavření smlouvy, Úřad zruší zadávací řízení nebo soutěž o návrh nebo jen jednotlivý úkon zadavatele.

26.         Podle § 152 odst. 5 správního řádu, nevylučuje-li to povaha věci, platí pro řízení o rozkladu ustanovení o odvolání.

27.         Podle § 90 odst. 4 správního řádu, jestliže odvolací správní orgán zjistí, že nastala skutečnost, která odůvodňuje zastavení řízení, bez dalšího zruší napadené rozhodnutí a řízení zastaví, ledaže jiné rozhodnutí o odvolání může mít význam pro náhradu škody nebo pro právní nástupce účastníků.

28.         Podle § 257 písm. j) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže zadavatel v průběhu správního řízení uzavřel smlouvu na plnění předmětu přezkoumávané veřejné zakázky.

29.         Správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele podle § 249 zákona bylo zahájeno na základě písemného návrhu navrhovatele. V době podání návrhu bylo cílem navrhovatele zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku. S tímto cílem návrhu navrhovatele, tj. subjektivním kritériem pro definování předmětu správního řízení, se v zásadě kryje význam, který by pro navrhovatele mělo eventuální budoucí rozhodnutí Úřadu.

30.         V průběhu vedení řízení o rozkladu však došlo k uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky, čímž bylo zadávací řízení veřejné zakázky skončeno. V tomto správním řízení tak v průběhu řízení o rozkladu došlo k naplnění zákonem předpokládaného procesního důvodu pro zastavení správního řízení. Po uzavření smlouvy na předmět plnění veřejné zakázky je tedy jasné, že již nelze dosáhnout cíle, ke kterému návrh směřoval. Na uvedeném přitom nic nemění ani skutečnost, že se o otázce zákonnosti uzavření smlouvy na plnění předmětu veřejné zakázky vedlo na návrh navrhovatele samostatné řízení, které bylo pravomocně skončeno tak, že jej Úřad podle § 257 písm. e) zákona usnesením zastavil, neboť návrh navrhovatele na zahájení správního řízení ve věci uložení zákazu plnění smlouvy nebyl v zákonem stanovené lhůtě ve stejnopisu doručen zadavateli. Vzhledem k tomu, že řízení o uložení zákazu plnění smlouvy je ryze návrhové, Úřad není oprávněn jej zahájit z moci úřední, tudíž je nutné mít za to, že smlouva na plnění veřejné zakázky byla uzavřena platně.

31.         I kdyby bylo možné v rámci tohoto správního řízení docílit pravomocného meritorního výroku Úřadu ve věci návrhu navrhovatele, nedošlo by ke změně v právním postavení navrhovatele a rozhodnutí Úřadu o návrhu navrhovatele by pro navrhovatele nemělo význam, neboť naplnění významu navrhovatelem zamýšleného v době podání návrhu by již nebylo objektivně možné. Prvotního cíle, kterého chtěl navrhovatel podáním návrhu dosáhnout (uložení nápravného opatření spočívajícího ve zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku), tedy již dosáhnout nelze, neboť zadávací řízení bylo skončeno uzavřením smlouvy.

32.         Skutečnost, že zadavatel uzavřel smlouvu na veřejnou zakázku, je zákonem předpokládaný procesní důvod pro zastavení řízení podle § 257 písm. j) zákona.

33.         K povinnosti Úřadu vést řízení o přezkoumání úkonů zadavatele i poté, co byla uzavřena smlouva na plnění předmětu veřejné zakázky, tj. poté co odpadl předmět řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, se vyjádřil Nejvyšší správní soud ve svém rozsudku č. j. 10 As 80/2015 ze dne 3. 12. 2015, v němž uvedl, že „[ú]řad nemá po uzavření smlouvy na veřejnou zakázku již žádnou pravomoc věcně přezkoumávat zadávací řízení a ukládat případné sankce (s výjimkou uložení sankce za porušení dříve uloženého zákazu uzavření smlouvy). Takový postup by byl nad rámec zákonem svěřené pravomoci Úřadu a tedy nepřípustný.“ Přestože závěry citovaného rozsudku dopadají na právní úpravu dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, jsou plně aplikovatelné i za účinnosti zákona. Povinnost Úřadu vést řízení o přezkoumání úkonů zadavatele i poté, co byla uzavřena smlouva na předmět plnění veřejné zakázky, tj. poté co odpadl předmět řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, by byla konstruována nad rámec platné právní úpravy a zákonem stanovené pravomoci Úřadu. Co se však týče Nejvyšším správním soudem konstatované výjimky týkající se uložení sankce v podobě uložení zákazu uzavření smlouvy, odkazuji na bod 30. tohoto rozhodnutí.

34.         Uzavření smlouvy na veřejnou zakázku zapříčinilo stav, kdy zanikla možnost Úřadu uložit zadavateli nápravné opatření. V přezkoumávané věci by totiž případné rozhodnutí o rozkladu nesplnilo svůj účel, tj. i kdyby případně byly navrhovatelovy námitky shledány v řízení o rozkladu důvodnými. V takovém případě by totiž Úřad nemohl uložit žádné nápravné opatření v již ukončeném zadávacím řízení veřejné zakázky, tj. vyhovět návrhu navrhovatele, neboť již není zadávacího řízení, jež by Úřad podle § 263 odst. 2 zákona mohl svým rozhodnutím zrušit nebo v rámci kterého by mohl Úřad zrušit jen jednotlivý úkon zadavatele.

35.         Co se týká námitek uvedených v rozkladu a současně také ve vyjádření navrhovatele k podkladům rozhodnutí, konstatuji, že jsem nebyl oprávněn se jimi zabývat, neboť je třeba se nejdříve vypořádat s tím, zda je naplněn procesní rámec pro věcný přezkum. To znamená, že nejdříve musí být splněny podmínky, za kterých lze vůbec řízení vést. V předmětné věci však tyto podmínky splněny nebyly, neboť uzavřením smlouvy na plnění veřejné zakázky došlo k odpadnutí předmětu řízení a vznikla tak překážka, díky které již Úřad nemůže ve věci rozhodnout. Současně však připomínám, že Úřad v rámci prvostupňového řízení řádně návrh navrhovatele přezkoumal, když dospěl k závěru, že tento není v celém svém rozsahu důvodný.

36.         Podle § 90 odst. 4 správního řádu je odvolací správní orgán povinen v situaci, kdy zjistí, že nastala skutečnost, která odůvodňuje zastavení řízení, bez dalšího zrušit napadené rozhodnutí a řízení zastavit. Tím je ze zákona vyloučeno, aby v rámci tohoto řízení o rozkladu došlo k jinak samozřejmému přezkumu souladu napadeného rozhodnutí s právními předpisy a jeho správnosti v rozsahu námitek rozkladu zadavatele podle § 89 odst. 2 správního řádu.

37.         Vzhledem k tomu, že je z obsahu spisu tohoto správního řízení zřejmé, že žádný z účastníků netvrdil ani neprokázal, že by jiné rozhodnutí o rozkladu mohlo mít význam pro náhradu škody nebo pro právní nástupce účastníků nezbývá, než postupem podle § 90 odst. 4 správního řádu napadené rozhodnutí zrušit a správní řízení zastavit.

Závěr

38.         Po zvážení všech aspektů dané věci a po zjištění, že nastala skutečnost, která odůvodňuje zastavení řízení, jsem dospěl k závěru, že nastaly podmínky pro zrušení napadeného rozhodnutí a zastavení správního řízení.

39.         Vzhledem k výše uvedenému, když jsem shledal důvody, pro které bylo nutno napadené rozhodnutí zrušit a správní řízení zastavit, rozhodl jsem tak, jak je ve výroku tohoto rozhodnutí uvedeno.

 

Poučení

Proti tomuto rozhodnutí se podle § 91 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 152 odst. 5 téhož zákona, nelze dále odvolat.

 

otisk úředního razítka

 

 

 

Ing. Petr Rafaj

předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

 

 

 

 

Obdrží:

1.             Ing. Zdeněk Novák, ředitel odštěpného závodu oblast Čechy západ, EUROVIA CS, a.s., EUROVIA CS, a.s., Národní 138/10, 110 00 Praha 1 Nové Město

2.             VIA Consult, a.s., nám. Svobody 527, 739 61 Třinec – Lyžbice

 

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy



[1] Pokud je v rozhodnutí uveden odkaz na zákon, jedná se vždy o znění účinné ke dni zahájení šetřeného zadávacího řízení, v daném případě ve smyslu ustanovení § 58 odst. 1 zákona v návaznosti na ustanovení § 273 zákona.

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz