číslo jednací: S0741/2016/VZ-50091/2016/513/SBa

Instance I.
Věc Odstranění nebezpečných odpadů pro Krajskou zdravotní, a.s.
Účastníci
  1. Krajská zdravotní, a.s.
  2. AVE Kralupy s.r.o.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí § 66 odst. 1 písm. g) zák. č. 500/2004 Sb. - zastaveno
Rok 2016
Datum nabytí právní moci 10. 1. 2017
Dokumenty file icon 2016_S0741.pdf 310 KB

Č. j.:ÚOHS-S0741/2016/VZ-50091/2016/513/SBa

 

Brno 23. 12. 2016

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 8. 12. 2016 na návrh ze dne 2. 12. 2016, jehož účastníky jsou

 

  • zadavatel – Krajská zdravotní, a.s., IČO 25488627, se sídlem Sociální péče 3316/12a, 400 11 Ústí nad Labem – Severní Terasa,
  • navrhovatel – AVE Kralupy s.r.o., IČO 27935574, se sídlem O. Wichterleho 810, 278 01 Kralupy nad Vltavou – Lobeček, ve správním řízení zastoupená na základě plné moci ze dne 16. 11. 2016 JUDr. Ing. Janem Vychem, advokátem, ev. č. ČAK 10316, advokátní kanceláře Advokátní kancelář Vych & Partners, s.r.o., IČO 02272032, se sídlem Lazarská 11/6, 120 00 Praha 2,

ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Odstranění nebezpečných odpadů pro Krajskou zdravotní, a.s.“, zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno do Věstníku veřejných zakázek dne 5. 9. 2016 a uveřejněno dne 6. 9. 2016 pod ev. č. 643402, a do Úředního věstníku Evropské unie odesláno dne 6. 9. 2016 a uveřejněno dne 9. 9. 2016 pod číslem 2016/S 174-313269,

vydává toto

usnesení:

I.

Správní řízení ve věci návrhu navrhovatele – AVE Kralupy s.r.o., IČO 27935574, se sídlem O. Wichterleho 810, 278 01 Kralupy nad Vltavou – Lobeček – ze dne 2. 12. 2016 na nařízení předběžného opatření, jímž by měl být zadavateli – Krajská zdravotní, a.s., IČO 25488627, se sídlem Sociální péče 3316/12a, 400 11 Ústí nad Labem – Severní Terasa – podle § 117 odst. 1 písm. a) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, uložen zákaz uzavřít smlouvu v zadávacím řízení na veřejnou zakázku „Odstranění nebezpečných odpadů pro Krajskou zdravotní, a.s.“, zadávanou v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno do Věstníku veřejných zakázek dne 5. 9. 2016 a uveřejněno dne 6. 9. 2016 pod ev. č. 643402, a do Úředního věstníku Evropské unie odesláno dne 6. 9. 2016 a uveřejněno dne 9. 9. 2016 pod číslem 2016/S 174-313269, se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť žádost navrhovatele, tj. návrh na nařízení předběžného opatření ze dne 2. 12. 2016,se stala zjevně bezpředmětnou.

II.

Správní řízení zahájené na návrh navrhovatele – AVE Kralupy s.r.o., IČO 27935574, se sídlem O. Wichterleho 810, 278 01 Kralupy nad Vltavou – Lobeček – ze dne 2. 12. 2016 ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – Krajská zdravotní, a.s., IČO 25488627, se sídlem Sociální péče 3316/12a, 400 11 Ústí nad Labem – Severní Terasa – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Odstranění nebezpečných odpadů pro Krajskou zdravotní, a.s.“, zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno do Věstníku veřejných zakázek dne 5. 9. 2016 a uveřejněno dne 6. 9. 2016 pod ev. č. 643402, a do Úředního věstníku Evropské unie odesláno dne 6. 9. 2016 a uveřejněno dne 9. 9. 2016 pod číslem 2016/S 174-313269, se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť žádost navrhovatele, tj. návrh ze dne 2. 12. 2016, se stala zjevně bezpředmětnou.

 

Odůvodnění

1.             Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dohledu nad zadáváním veřejných zakázek, dne 8. 12. 2016 obdržel návrh navrhovatele – AVE Kralupy s.r.o., IČO 27935574, se sídlem O. Wichterleho 810, 278 01 Kralupy nad Vltavou – Lobeček (dále jen „navrhovatel“) – ze dne 2. 12. 2016 na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – Krajská zdravotní, a.s., IČO 25488627, se sídlem Sociální péče 3316/12a, 400 11 Ústí nad Labem – Severní Terasa (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Odstranění nebezpečných odpadů pro Krajskou zdravotní, a.s.“, zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno do Věstníku veřejných zakázek dne 5. 9. 2016 a uveřejněno dne 6. 9. 2016 pod ev. č. 643402, a do Úředního věstníku Evropské unie odesláno dne 6. 9. 2016 a uveřejněno dne 9. 9. 2016 pod číslem 2016/S 174-313269 (dále jen „veřejná zakázka“).

2.             Dnem 8. 12. 2016, kdy Úřad návrh obdržel, bylo podle § 113 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele.

3.             Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou

  • zadavatel,
  • navrhovatel.

4.             Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení přípisem č. j. ÚOHS-S0741/2016/VZ-48934/2016/513/SBa ze dne 12. 12. 2016.

5.             Podle názoru navrhovatele byly profesní kvalifikační předpoklady a technické kvalifikační předpoklady zadavatelem stanoveny neurčitě a netransparentně, čímž byla porušena zásada transparentnosti podle § 6 odst. 1 zákona. Navrhovatel v návrhu namítá následující skutečnosti:

a.             Požadavek na doložení dokladů k prokázání splnění profesního kvalifikačního předpokladu podle § 54 písm. b) zákona je stanoven neurčitě, neboť zadavatel nespecifikoval konkrétní živnosti, na které má mít uchazeč živnostenské oprávnění,

b.             doložení kvalifikačního předpokladu – souhlasu příslušného správního orgánu vydaného podle ustanovení § 14 odst. 1 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, provozování zařízení, využívání, odstraňování, sběru nebo výkupu odpadů a s jeho provozním řádem, alternativně předložením integrovaného povolení podle zákona č. 76/2002 Sb., o integrované prevenci – je nesprávně zařazeno pod ustanovení § 54 písm. d) zákona, což jej činí netransparentním,

c.              požadavek na doložení dokladů k prokázání splnění technického kvalifikačního předpokladu podle § 56 odst. 2 písm. h) zákona je stanoven neurčitě, neboť zadavatel požaduje předložit „seznam alespoň 5 kusů zařízení svozové techniky a doložení záložní kapacity s minimální kapacitou 1000 tun/ročně“, přičemž nedefinuje, co je myšleno „záložní kapacitou“,

d.             vymezení technického kvalifikačního předpokladu podle § 56 odst. 2 písm. a) zákona je neurčité, neboť není zřejmé, zda zadavatel požaduje doložení poskytování 3 referenčních služeb 3 různým objednatelům nebo právě jednomu objednateli.

Dále navrhovatel v návrhu namítá, že příloha č. 2 k zadávací dokumentaci – seznam subdodavatelů – je zmatečná, neboť zadavatel v zadávacích podmínkách nezmiňuje, jak má uchazeč s danou přílohou naložit, resp. jestli má být součástí nabídky. Jako poslední bod návrhu uvádí, že zadavatel provedl změnu zadávací dokumentace, resp. příloh týkajících se nabídkové ceny, aniž by dostatečně prodloužil lhůtu pro podání nabídek. Z uvedených důvodů se navrhovatel domáhá toho, aby Úřad zadavateli uložil nápravné opatření spočívající ve zrušení předmětného zadávacího řízení.

6.             Současně s návrhem na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele navrhovatel Úřad požádal o vydání předběžného opatření podle § 117 odst. 1 písm. a) zákona, tedy předběžného opatření spočívajícího v uložení zákazu uzavřít smlouvu v zadávacím řízení na veřejnou zakázku.

7.             Dne 20. 12. 2016 zadavatel doručil Úřadu společně se svým vyjádřením k návrhu na zahájení správního řízení rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení ze dne 20. 12. 2016, kterým zadavatel zadávací řízení zrušil podle § 84 odst. 2 písm. e) zákona.

K výroku I. usnesení

8.             Podle § 117 odst. 1 zákona může Úřad před vydáním rozhodnutí ve správním řízení zahájeném podle § 113 zákona v rozsahu nezbytně nutném na návrh účastníka řízení nebo z moci úřední k zajištění účelu řízení nařídit zadavateli toto předběžné opatření: 

a) zakázat uzavřít smlouvu v zadávacím řízení, nebo

b) pozastavit zadávací řízení nebo soutěž o návrh.

9.             Podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu správní orgán řízení o žádosti usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou.

10.         Jelikož v průběhu správního řízení vedeného pod sp. zn. S0741/2016/VZ došlo ke zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku, stal se návrh navrhovatele na nařízení předběžného opatření podle § 117 odst. 1 písm. a) zákona, tedy předběžného opatření spočívajícího v uložení zákazu uzavřít smlouvu v zadávacím řízení na veřejnou zakázku, zjevně bezpředmětným, neboť v průběhu řízení o žádosti (návrhu navrhovatele) došlo k takové změně okolností (zrušení zadávacího řízení), že rozhodnutí Úřadu o žádosti by již nevyvolalo žádné právní následky (je-li zadávací řízení zrušeno, nemůže být na jeho základě již z povahy věci uzavřena smlouva; rozhodování o případném zákazu uzavření takové smlouvy či pozastavení zadávacího řízení je tak zcela bezpředmětné).

11.         Úřad proto podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu rozhodl o zastavení řízeníve věci návrhu navrhovateleze dne 2. 12. 2016 na vydání předběžného opatření, jímž by měl být zadavateli podle § 117 odst. 1 písm. a) zákona uložen zákaz uzavřít smlouvu v zadávacím řízení na veřejnou zakázku, jak je uvedeno ve výroku I. tohoto usnesení.

K výroku II. usnesení

12.         Podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu správní orgán řízení o žádosti usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou.

13.         Jelikož v průběhu správního řízení vedeného pod sp. zn. S0741/2016/VZ došlo ke zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku, stal se návrh navrhovatele, ve kterém se domáhal toho, aby Úřad uložil zadavateli nápravné opatření spočívající právě ve zrušení zadávacího řízení v souladu s ustanovení § 118 odst. 1 zákona, zjevně bezpředmětným, neboť v průběhu řízení o žádosti (návrhu navrhovatele) došlo k  takové změně okolností (zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku), že rozhodnutí Úřadu o žádosti (v tom smyslu, zda zadavatel postupoval v souladu se zákonem, či nikoli) by již nemělo pro navrhovatele význam, když zadavatel sám provedl takové nápravné opatření, kterého se navrhoval u Úřadu domáhal.

14.         Úřad proto podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu rozhodl o zastavení řízení zahájeného na návrh navrhovatele ze dne 2. 12. 2016 ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky, jak je uvedeno ve výroku II. tohoto usnesení.

 

Poučení

Proti tomuto usnesení lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Podle § 117c odst. 1 písm. b) zákona se rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu činí v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem.

 

otisk úředního razítka

 

 

 

v z. Mgr. Michal Kobza

 

JUDr. Josef Chýle, Ph.D.

místopředseda

 

 

 

 

 

Obdrží:

1.             Krajská zdravotní, a.s., Sociální péče 3316/12a, 400 11 Ústí nad Labem – Severní Terasa

2.             JUDr. Ing. Jan Vych, Lazarská 11/6, 120 00 Praha 2

 

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz