číslo jednací: S374/2012/VZ-764/2013/513/PPo

Instance I.
Věc Dodávky elektronických průměrek (rámcová smlouva) a poskytování technické podpory programového vybavení elektronických průměrek
Účastníci
  1. Lesy České republiky, s. p.
  2. IFER – Monitoring and Mapping Solutions, s.r.o.
  3. Silvi Nova CS, a.s.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí § 66 odst. 1 písm. g) zák. č. 500/2004 Sb. - zastaveno
Rok 2012
Datum nabytí právní moci 13. 2. 2013
Dokumenty file icon 2012_S374.pdf 149 KB

 

Č. j.: ÚOHS-S374/2012/VZ-764/2013/513/PPo

 

25. ledna 2013

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 25.6.2012 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou

· zadavatel – Lesy České republiky, s. p., IČ 42196451, se sídlem Přemyslova 1106, 501 68 Hradec Králové, ve správním řízení zastoupen na základě plné moci ze dne 29.6.2012 Mgr. Jakubem Kotrbou, advokátem, Advokátní kancelář Jansta, Kostka spol. s r.o., IČ 28505913, se sídlem Těšnov 1/1059, 110 00 Praha 1,

· navrhovatel – IFER – Monitoring and Mapping Solutions, s.r.o., IČ 26391040, se sídlem Strašice 299, 338 45 Strašice, ve správním řízení zastoupen na základě plné moci ze dne 5.1.2012 JUDr. Ivanem Roubalem, advokátem, FELIX a SPOL. advokátní kancelář, s.r.o., IČ 27614832, se sídlem u Nikolajky 5, 150 00 Praha 5,

· vybraný uchazeč – Silvi Nova CS, a.s., IČ 18384307, se sídlem Bělehradská 568/92, 120 00 Praha 2,

ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných v nadlimitní veřejné zakázce „Dodávky elektronických průměrek (rámcová smlouva) a poskytování technické podpory programového vybavení elektronických průměrek“, v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v Informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 2.8.2011, pod ev. č. 6006360602001, a v Úředním věstníku Evropské unie dne  6.8.2011, pod ev. č. 2011/S 150-249560, vydává toto

 

usnesení:

Správní řízení se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť se žádost stala zjevně bezpředmětnou.

 

Odůvodnění

I. PRŮBĚH ZADÁVACÍHO ŘÍZENÍ

1. Zadavatel – Lesy České republiky, s. p., IČ 42196451, se sídlem Přemyslova 1106, 501 68 Hradec Králové, ve správním řízení zastoupen na základě plné moci ze dne 29.6.2012 Mgr. Jakubem Kotrbou, advokátem, Advokátní kancelář Jansta, Kostka spol. s r.o., IČ 28505913, se sídlem Těšnov 1/1059, 110 00 Praha 1, (dále jen „zadavatel“) – uveřejnil podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), v Informačním systému veřejných zakázek dne 2.8.2011 pod ev. č. 6006360602001, a v Úředním věstníku Evropské unie dne  6.8.2011 pod ev. č. 2011/S 150-249560 oznámení otevřeného řízení o veřejné zakázce „Dodávky elektronických průměrek (rámcová smlouva) a poskytování technické podpory programového vybavení elektronických průměrek“ (dále jen „veřejná zakázka“).

2. Dne 5.6.2012 podala společnost IFER – Monitoring and Mapping Solutions, s.r.o., IČ 26391040, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 5.1.2012 JUDr. Ivanem Roubalem, advokátem, FELIX a SPOL. advokátní kancelář, s.r.o., IČ 27614832, se sídlem u Nikolajky 5, 150 00 Praha 5 (dále jen „navrhovatel“) námitky proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky. Zadavatel rozhodnutím ze dne 14.6.2012 podaným námitkám nevyhověl.

3. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dne 25.6.2012 návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“).

4. Dnem 25.6.2012, kdy Úřad obdržel uvedený návrh, bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení. Zadavatel obdržel stejnopis návrhu rovněž dne 25.6.2012.

II. ŘÍZENÍ PŘED SPRÁVNÍM ORGÁNEM

5. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou:

o zadavatel,

o navrhovatel, a

o vybraný uchazeč – Silvi Nova CS, a.s., IČ 18384307, se sídlem Bělehradská 568/92, 120 00 Praha 2.

6. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům správního řízení pod č. j. ÚOHS-S374/2012/VZ-12472/2012/530/PJu dne 24.7.2012. Současně Úřad usnesením pod č. j. ÚOHS-S374/2012/VZ-12512/2012/530/PJu ze dne 24.7.2012 stanovil účastníkům řízení lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí.

7. Dne 11.1.2013 obdržel Úřad vyjádření zadavatele, v němž zadavatel uvedl, že rozhodl o zrušení zadávacího řízení, neboť při přezkoumání celého průběhu zadávacího řízení shledal důvody hodné zvláštního zřetele, pro které zadávací řízení zrušil.

III. ZÁVĚRY ÚŘADU

8. Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujících ustanovení zákona šetřený případ, přičemž po zhodnocení podkladů týkajících se zrušení zadávacího řízení a na základě vlastního zjištění, rozhodl o zastavení řízení. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.

9. Podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou.

10. Jelikož v průběhu správního řízení zadavatel předmětné zadávací řízení zrušil, zanikla tak veřejná zakázka, která měla být Úřadem přezkoumána. Návrh navrhovatele na přezkoumání rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky („žádost“ v terminologii správního řádu, pozn. Úřadu) se tak stal zjevně bezpředmětným, a Úřad proto rozhodl usnesením podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu o zastavení řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.

Poučení

Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 7, Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.

 

otisk úředního razítka

 

JUDr. Eva Kubišová

místopředsedkyně

 

 

 

 

 

 

Obdrží:

1. Mgr. Jakub Kotrba, Advokátní kancelář Jansta, Kostka spol. s r.o., Těšnov 1/1059, 110 00 Praha 1

2. JUDr. Ivan Roubal, FELIX a SPOL., advokátní kancelář, s.r.o., u Nikolajky 5, 150 00 Praha 5

3. Silvi Nova CS, a.s., Bělehradská 568/92, 120 00 Praha 2

 

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.cz